Hvor langt unna føden bor du?

Det er bra de gjør det!! Da hadde jeg i alle fall følt meg mye tryggere.

Jeg har bare 10 min med bil eller taxi. Så her er det liten fare for hjemmefødsel med mindre det skulle bli styrtfødsel. Men sist gang varte det i 12 timer (helt normalt fødselforløp). Så jeg regner med jeg har god tid også denne gangen :)!
Ååå heldig som bor så nære ja :)
 
Langt, langt, langt heller hjemme enn i en ambulanse!!

Vi er forskjellige, gitt
Når jeg skrev at jeg er glad jeg ikke fødte hjemme mente jeg hjemme uten noe helsepersonell. Såklart er alt bedre enn å føde i en trang, varm ambulanse, men hadde vertfall folk der som jeg var trygg på, å vi var nærmere sykehuset der enn om jeg hadde vært hjemme. Visste jo ikke at det kom til å gå så fort.
 
Ja, men jeg mente faktisk også det, heller hjemme bare meg og mannen med jm på telefon enn i en ambulanse for min del
Men jeg er jo trygg nok på meg selv, mannen og dette med fødsel til at jeg tror det hadde gått helt fint, faktisk. Og derfor hadde jeg foretrukket roen på badet hjemme fremfor en transportfødsel, men jeg vet at det logisk nok ikke er sånn for alle.

En ambulanse er jo også mye bedre enn de fleste andre transportfødsler, altså i egen bil, som nok SLETT IKKE er varm i januar, og DEFINITIVT er trang, og like uten folk som om en er hjemme.
 
Ja, men jeg mente faktisk også det, heller hjemme bare meg og mannen med jm på telefon enn i en ambulanse for min del
Men jeg er jo trygg nok på meg selv, mannen og dette med fødsel til at jeg tror det hadde gått helt fint, faktisk. Og derfor hadde jeg foretrukket roen på badet hjemme fremfor en transportfødsel, men jeg vet at det logisk nok ikke er sånn for alle.

En ambulanse er jo også mye bedre enn de fleste andre transportfødsler, altså i egen bil, som nok SLETT IKKE er varm i januar, og DEFINITIVT er trang, og like uten folk som om en er hjemme.
Vi er forskjellige, gitt ;)
 
Ja, og er det ikke egentlig fint? :)
 
2 timer unna, en stengt tunnel som betyr ambulanse om jeg føder etter kl 18:00, og føder jeg på natten blir det samme regla da ferga slutter å gå ved midnatt. Håper egentlig at dette skal skje på ettermiddagen da mannen er hjemme. (Han jobber i nærheten av sykehuset)
 
Last edited:
Bor ca 15 min unna her, kjæresten jobber like ved å kan dra når som helst :) er også så heldig at jeg har foreldre og svigerforeldre bare noen min unna som kan stille opp på kort varsel for å ta seg av snuppa vår på 5 år :)
 
Kommer ann på hvilket sykehus jeg skal til, blir det det nærmeste så blir det 1 time, blir det det lengst unna blir det 2-3t, og blir det det ennå lengre unna blir det ca 4 timer. Grunnen til at jeg har tre å velge mellom er fordi at det nærmeste er kun for andregangs fødene uten komplikasjoner iforrige svangerskap, og de har begrenset hjelpemidler. Og de to andre er vanlige sykehus men ikke bestemt meg hvilket jeg føler for. :)
 
10-15 min bare:) mannen kjører når barnevakt er på plass. Om mannen er på jobb når ting begynner å skje, har jeg både mamma, søstern og ei venninne som blir med til han kommer seg hjem:)
 
Her har vi en tunnel som kun er åpen "rett vei" om natta... Så om jeg må inn da tar det bare 5 min. Men må jeg inn på dagen tar det omtrent 30min. Ikke krise med 30min, men da tidligere fødsler har gått veldig fort har vi fått beskjed om å dra inn umiddelbart når jeg kjenner at det er noe på gang ;)
 
Bor 55 min unna sykehuset jeg skal føde på. Og har ingen anelse hvordan jeg skal komme meg dit når fødselen er i gang. Da min kjære ikke har lappen fordi han har epilepsi (ikke helt anfallsfri enda)..
 
Bor 55 min unna sykehuset jeg skal føde på. Og har ingen anelse hvordan jeg skal komme meg dit når fødselen er i gang. Da min kjære ikke har lappen fordi han har epilepsi (ikke helt anfallsfri enda)..

Men da får du vel sykebil? :)
 
10-15 min, så ikke lange veien heldigvis☺️ Og svigers er 5-10min unna så de kan komme å hente guttungen
 
Back
Topp