Hvor langt unna føden bor du?

25 minutter, men er det rush kan det lett ta mye lengre tid (om morgenen er det mye kø på ulike steder og ettermiddagen er det mye kø på motorveien), tipper at det på det verste kan ta opp mot 45min- 1 time (er også kø inn mot sykehuset til tider pga mye ombygging på motorveien i det området). Satser på at mannen kjører, tipper han har en del hjemmekontor i perioden rundt termin:) Har liksom ikke tenkt så langt, da forrige ble igangsatt og vi hadde veeeldig god tid:p
 
Nesten 2 timer. Sist gang ble vi møtt av ambulansen.
 
45 min til sykehuset. Reiser nok ganske fort når jeg vet at fødselen er i gang.
Mannen kjører.
 
Det er 40 min på gamle veien og ca 20 min på den nye veien om jeg kjører. 30 min om min bedre halvdel kjører.
 
2,5 time + ferge... Og fergen går svært sjeldent, og enda sjeldnere i helgene. Ingen avganger om natten.

Om noe skjer før termin så kjører jeg med en gang jeg kjenner noe. Sambo er ofte 2-3 timer unna på jobb og har ingen her inne jeg føler jeg kan ringe om fødselen starter og han er langt unna. :/
Fra jul av så flytter jeg nok hjem til mamma og pappa, da er det litt over 3 uker til termin og fra dem er det 20 min inn til sykehuset :)
 
Er to veier til sykehuset herifra, ene veien tar det litt over 2 timer med bil å andre veien må man ta ferje å den veien tar 1 time å 45 min.
Første fødselen min startet hjemme å ble da hentet med ambulanse, å jeg fødte på ferjeleia :eek: Så blir det sån denne gangen å, så blir det ambulanse.
 
30 min å kjører. Mannen kjører når barnevakt osv er på plass. Hvis vannet går og hodet ikke er festet blir det ambulanse.
 
40 minutter :) kjæresten kjører. Er han på jobb må han bare dra, det har jeg gitt klar beskjed om. Skal ikke risikere å føde uten han!
 
Er to veier til sykehuset herifra, ene veien tar det litt over 2 timer med bil å andre veien må man ta ferje å den veien tar 1 time å 45 min.
Første fødselen min startet hjemme å ble da hentet med ambulanse, å jeg fødte på ferjeleia :eek: Så blir det sån denne gangen å, så blir det ambulanse.
Oioi!! Var godt ambulansen kom fram før du fødte i alle fall! Skjønner det er trygges å ringe med en gang hvis noe starter:)
 
2,5 time + ferge... Og fergen går svært sjeldent, og enda sjeldnere i helgene. Ingen avganger om natten.

Om noe skjer før termin så kjører jeg med en gang jeg kjenner noe. Sambo er ofte 2-3 timer unna på jobb og har ingen her inne jeg føler jeg kan ringe om fødselen starter og han er langt unna. :/
Fra jul av så flytter jeg nok hjem til mamma og pappa, da er det litt over 3 uker til termin og fra dem er det 20 min inn til sykehuset :)
Det var veldig lurt å kunne flytte hjem der da! Føles sikkert litt tryggere:)
 
Oioi!! Var godt ambulansen kom fram før du fødte i alle fall! Skjønner det er trygges å ringe med en gang hvis noe starter:)
Ja glad jeg slapp å føde hjemme egentlig :) Ferjeleie der jeg fødte er 50 minutt kjøring unna sykehuset, så hadde ikke hatt sjans til å rekke frem til sykehuset vertfall. Ettersom fødsel nr 2 var enda kortere ska jeg på tette kontroller 2-3 uker før termin denne gangen, så det ikke blir hjemme eller ambulanse fødsel :D
 
Ja glad jeg slapp å føde hjemme egentlig :) Ferjeleie der jeg fødte er 50 minutt kjøring unna sykehuset, så hadde ikke hatt sjans til å rekke frem til sykehuset vertfall. Ettersom fødsel nr 2 var enda kortere ska jeg på tette kontroller 2-3 uker før termin denne gangen, så det ikke blir hjemme eller ambulanse fødsel :D
Det er bra de gjør det!! Da hadde jeg i alle fall følt meg mye tryggere.

Jeg har bare 10 min med bil eller taxi. Så her er det liten fare for hjemmefødsel med mindre det skulle bli styrtfødsel. Men sist gang varte det i 12 timer (helt normalt fødselforløp). Så jeg regner med jeg har god tid også denne gangen :)!
 
Langt, langt, langt heller hjemme enn i en ambulanse!!

Vi er forskjellige, gitt
 
Last edited:
Det var veldig lurt å kunne flytte hjem der da! Føles sikkert litt tryggere:)

Ja, er ganske nervøs her hjemme egentlig. Spesielt i dag feks hvor sambo er på jobb 3 timer unna, og har ingen mulighet for å komme seg hjem pga været.
Så skal bli godt å flytte hjem til mor når termin nærmer seg, hun er alltid tilgjengelig for oss - selv midt i jobb dagen! :) OG det er ekstremt mye nærmere sykehuset! :)
 
Back
Topp