Hvor blir det av alle babyene?!

Vi har samme termin... babyen min er FERDIG. Jeg får 4kgs babyer, så jeg mååå ikke gå to uker til liksom...
10 dager til termin, have mercy on me and my vaginaaa:bag::bag:

jeg syns alle babyer bør holde seg inne til uke 37, men etter det er det åpent:hilarious:
Siden de ikke fikk målt hode på forrige vekstkontroll fikk de ikke et godt estimat på vekt osv, men legen regnet med at rundt termin ville han være rundt 3500-4000g, kanskje litt mer. Hvordan det skal gå med det stakkars underlivet etterpå er jeg spent på, for storebror var 2280g når han kom og det var akkurat passe :bag:
 
Siden de ikke fikk målt hode på forrige vekstkontroll fikk de ikke et godt estimat på vekt osv, men legen regnet med at rundt termin ville han være rundt 3500-4000g, kanskje litt mer. Hvordan det skal gå med det stakkars underlivet etterpå er jeg spent på, for storebror var 2280g når han kom og det var akkurat passe :bag:

Jeg grudde meg ihjel forrige gang... Siden gutten var så stor i forhold til jenta mi.. Hun var 2680.. Gutten min var 3740.. Faktisk var han sin fødsel mye bedre enn hennes... Så ikke alltid størrelsen teller. De skilte 6cm i lengde.... Og 2cm i hodeomkrets
 
Jeg tenker også at varmen kan gjøre seg ferdig før fødsel! Orker ikke å gå med masse blod rundt i varmen:hilarious: og pluss at baby sikkert vil koke stakkar. Har bestilt 15 grader og overskya fra fødsel og utover :hilarious:
Ja enig :thumleft Vi får håpe at varmen holder seg borte til neste sommer:laughing5
 
Siden de ikke fikk målt hode på forrige vekstkontroll fikk de ikke et godt estimat på vekt osv, men legen regnet med at rundt termin ville han være rundt 3500-4000g, kanskje litt mer. Hvordan det skal gå med det stakkars underlivet etterpå er jeg spent på, for storebror var 2280g når han kom og det var akkurat passe :bag:

2280, akkurat passe?! Du er gal... han var jo liiten:facepalm: men nå er det jo ikke kroppen som svir, det er størrelsen på hodet:sorry:
Første her var 3830gram, andre var 4055gram. De blir ikke mindre:angelic:
 
Siden de ikke fikk målt hode på forrige vekstkontroll fikk de ikke et godt estimat på vekt osv, men legen regnet med at rundt termin ville han være rundt 3500-4000g, kanskje litt mer. Hvordan det skal gå med det stakkars underlivet etterpå er jeg spent på, for storebror var 2280g når han kom og det var akkurat passe :bag:

Sånn tenkte jeg forrige gang også. Første var 2,8kg og det var faen meg stort nok å få ut spør du meg. Neste var 3540 og var en MYE MYE MYE bedre fødsel! Men jeg er fortsatt livredd for baby over 4kg....
 
Lykke til i dag :) håper du er moden nok til rask fremgang
Håper jeg også☺️Ganske regelmessige og ofte kynnere/rier av noe slag så håper det jobbes godt av seg selv.
 
2280, akkurat passe?! Du er gal... han var jo liiten:facepalm: men nå er det jo ikke kroppen som svir, det er størrelsen på hodet:sorry:
Første her var 3830gram, andre var 4055gram. De blir ikke mindre:angelic:
Er forberedt på at baby nå er mye større enn nr 1 altså. Men skal sies at jeg følte det var veldig greit med en liten baby, for jeg følte jeg kom meg veldig fort etter fødselen og nedentil (uten å ha noe å sammenligne med da). :bag:
 
Sånn tenkte jeg forrige gang også. Første var 2,8kg og det var faen meg stort nok å få ut spør du meg. Neste var 3540 og var en MYE MYE MYE bedre fødsel! Men jeg er fortsatt livredd for baby over 4kg....
Skjønner jeg godt. Jeg føler meg heller ikke trygg på hvor stor/liten han egentlig er / estimert til å være siden de på sykehuset ikke får alle målene sine. Tror egentlig at kroppen takler 4kg like godt som 2.3kg, men føles veldig (!) skummelt å skulle føde en større unge en sist. Så kanskje også godt at jeg ikke vet estimert størrelse :bag:
 
Sånn tenkte jeg forrige gang også. Første var 2,8kg og det var faen meg stort nok å få ut spør du meg. Neste var 3540 og var en MYE MYE MYE bedre fødsel! Men jeg er fortsatt livredd for baby over 4kg....

det skjønner jeg altså, det høres så mye ut. Men jeg er veldig liten, og fikk en gutt på 4055gram og 53cm! Jeg måtte strekke meg for å få plass til han i magen i slutten:hilarious: når han kom ut, syns jeg han var myyye mindre enn nr 1!

Når det kommer til healing, så reiste jeg hjem 20 timer etter fødsel, og gikk i dyreparken på ferie når lille var 3 uker og til Danmark når han var 6 uker. Jeg var meg selv igjen kjempefort. Har ingenting å si hvor fort man kommer seg bare av vekt på baby. Så sant du ikke blir klippet/revner på kryss og tvers, da har man jo mer ubehag...
 
Ville tellt til max overtid da, så blir du iallefall ikke skuffet:hilarious::hilarious: prøver å innstille hodet mitt på det samme.

Ja, jeg prøver å tenke slik men ønsker jo at det skal skje noe snart fordi om :hilarious::p
 
Skjønner jeg godt. Jeg føler meg heller ikke trygg på hvor stor/liten han egentlig er / estimert til å være siden de på sykehuset ikke får alle målene sine. Tror egentlig at kroppen takler 4kg like godt som 2.3kg, men føles veldig (!) skummelt å skulle føde en større unge en sist. Så kanskje også godt at jeg ikke vet estimert størrelse :bag:
Det har ikke så veldig mye å si heldigvis med mindre ditt bekken er veldig lite :) mamma har født 5 stk variere de str fra 3,4-5 og han på 5 var ikke vanskelig
 
Skjønner jeg godt. Jeg føler meg heller ikke trygg på hvor stor/liten han egentlig er / estimert til å være siden de på sykehuset ikke får alle målene sine. Tror egentlig at kroppen takler 4kg like godt som 2.3kg, men føles veldig (!) skummelt å skulle føde en større unge en sist. Så kanskje også godt at jeg ikke vet estimert størrelse :bag:
Her har jeg to 4kgs, ei på 3,2 kg og minste veide 2480. Han var desidert verst å få ut.... str har lite å si ved et normalt bekken, det er hodeomkretsen og evt om de kommer litt feilinnstilt som avgjør hvordan det er å få de ut
 
Det har ikke så veldig mye å si heldigvis med mindre ditt bekken er veldig lite :) mamma har født 5 stk variere de str fra 3,4-5 og han på 5 var ikke vanskelig
Tror heller ikke det skal ha så mye å si. Men skal innrømme at jeg synes det høres mer skummelt ut å skulle føde en på 4kg enn 2.3kg :bag:
 
38 + 2 her men far har aldri kommet tidsnok til noe i hele sitt liv, så da regner jeg med at også avkommet lar vente på seg;)
 
@Yummy_mummy uenig?:wideyed::hilarious:
 
Back
Topp