~Ønskebarn17&19
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Enig.. har ikke tenkt at de faktiskt lydløst kan snike seg ut!For en grusom følelse det må være..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Enig.. har ikke tenkt at de faktiskt lydløst kan snike seg ut!For en grusom følelse det må være..
Det er fint med en diskusjon av og til, og jeg skjønner forsåvidt at du får litt fordommer når du ser så mange som ikke passer på men det er så mange flere enn kun dem som blir truffet av kvasse ord, jeg kjente på det selv, og det kun pga episoden på butikken jeg fortalte om
Så fint å kunne vie full tid til de små
Og ja, min bror var storfornøyd når mamma kom, han hadde nemlig fått slikkepinne av den ansatte som satt og ropte opp
Ser den, vi bor på et slikt sted som du snakker om at dere bodde før men episoden med butikken skjedde på en ganske så stor Coop obs butikk 20min unna der vi bor, så bare av det fikk jeg vondt i magenJeg var ikke like fornøyd når jeg ble hentet, jeg sto da i kø til en karusell uten billett! [emoji23]
Er ikke meningen å bli kvass på alle! Jeg glemmer ofte at det er vanskeligere å formidle det man mener, når man skriver.
Jeg er fult klar over at alle kan miste kontroll plutselig. Men poenget mitt var at når noen får tid til å plukke opp barnet, så har det gått ganske mange minutter. Gud forby om en annen ekkel person hadde plukket opp den stakkars toåringen.
Jeg var mye mer avslappet der jeg bodde i Norge. Nå som vi har flyttet til en større by i Storbritannia så tviholder jeg på «babyen» min konstant. Har blitt litt paranoid av å bo her de siste mnd. Er ikke mer enn en uke siden en pedofil ble arrestert for å ha gjort ting med en 12 åring, ikke så fryktelig langt fra der vi bor.
Har fått et veldig stort kultursjokk av å flytte fra trygge landsbygda i Norge til «storby» her.
Så nå som lillegutt har begynt å bli mer selvstendig, ikke høre på mamma osv så har vi alltid døra låst, med ekstra lås på toppen. Har alltid med vogn så jeg kan få stroppet han fast om han løper rundt som en tulling osv. I Norge så gikk han rundt i butikken alene, og jeg var ikke så redd for at han løp på andre siden av butikken. Alle kjenner alle der jeg kom fra, og jeg var ikke like nervøs. Nå har jeg blitt nervevrak og vil helst ha lillegutt på fanget konstant så jeg vet hvor han er [emoji23]
Jeg kommer til å få hjerteinfarkt når han er stor nok til å gå ut å leke med venner
Ser den, vi bor på et slikt sted som du snakker om at dere bodde før men episoden med butikken skjedde på en ganske så stor Coop obs butikk 20min unna der vi bor, så bare av det fikk jeg vondt i magen
Det er gjerne enklere å formidle ting i virkeligheten, da har man både ord, toneleie og kroppsspråk
Skal virkelig ikke være lett med de små. Så sykt mye bekymringer, men så mye kjærlighet. De tingene går virkelig hånd i hånd når man har fått barn
Det er nå jeg er glad låsen vår er så vrien at ingen av ungene klarer å låse den opp. [emoji6]Men da setter man også på en krok øverst på døra. Vår har aldri prøvd å gå ut (har grind i stuedøra). Men vi har krok fordi den dagen kommer til å komme. Bedre å være føre var
Noen uker etter skolestart her så var det ei jente som ble tatt tak i av en mann på vei til skolen. Akkurat der mine går til skolen. Sperringer og politi osv.Jeg var ikke like fornøyd når jeg ble hentet, jeg sto da i kø til en karusell uten billett! [emoji23]
Er ikke meningen å bli kvass på alle! Jeg glemmer ofte at det er vanskeligere å formidle det man mener, når man skriver.
Jeg er fult klar over at alle kan miste kontroll plutselig. Men poenget mitt var at når noen får tid til å plukke opp barnet, så har det gått ganske mange minutter. Gud forby om en annen ekkel person hadde plukket opp den stakkars toåringen.
Jeg var mye mer avslappet der jeg bodde i Norge. Nå som vi har flyttet til en større by i Storbritannia så tviholder jeg på «babyen» min konstant. Har blitt litt paranoid av å bo her de siste mnd. Er ikke mer enn en uke siden en pedofil ble arrestert for å ha gjort ting med en 12 åring, ikke så fryktelig langt fra der vi bor.
Har fått et veldig stort kultursjokk av å flytte fra trygge landsbygda i Norge til «storby» her.
Så nå som lillegutt har begynt å bli mer selvstendig, ikke høre på mamma osv så har vi alltid døra låst, med ekstra lås på toppen. Har alltid med vogn så jeg kan få stroppet han fast om han løper rundt som en tulling osv. I Norge så gikk han rundt i butikken alene, og jeg var ikke så redd for at han løp på andre siden av butikken. Alle kjenner alle der jeg kom fra, og jeg var ikke like nervøs. Nå har jeg blitt nervevrak og vil helst ha lillegutt på fanget konstant så jeg vet hvor han er [emoji23]
Jeg kommer til å få hjerteinfarkt når han er stor nok til å gå ut å leke med venner
Noen uker etter skolestart her så var det ei jente som ble tatt tak i av en mann på vei til skolen. Akkurat der mine går til skolen. Sperringer og politi osv.
Nå følger jeg de siden yngste går i 1.klasse, men eldste på 9 har gått alene siden i fjor. Akkurat denne dagen måtte han gå alene fordi jeg og søstra var syk. Kom midt i sperringene. Han flyr også rundt i nabolaget med venner og leker på ettermiddager og i helger.
Yngste på 6 løper også rundt i nabolaget med venner.
Vi kan ikke stoppe opp å leve selv om det skjer sånne ting, vi kan ikke henge på ungene 24/7 til de er voksne. De må få litt frie tøyler. [emoji4]
Vi må heller lære de hva de skal gjøre, og vi må snakke med dem om at man ikke blir med fremmede osv.
Det er vel ca 25000 innbyggere her, så det er jo mye mindre her enn hos dere, så ser den.Jeg kan heldigvis henge på lillegutt litt til [emoji23] jeg bare gruer meg veldig til den dagen han skal gå rundt alene med venner osv. Han får nok ikke lov til det før han er rundt 10, før det så skal jeg følge han til venner osv. Vi bor i en relativt stor by (ca 400 000) og vi bor midt i byen. Fult klar over at han må ha litt frihet, den dagen kommer om jeg vil eller ikke. Jeg bare gruer meg så fryktelig. Og jeg skjønner hvorfor mamma ble så sint på meg om jeg ikke fortalte hvor jeg var osv. Lillegutt kommer til å få telefon med en gang han begynner på førskole (4år her i UK). Sånn at jeg kan få kontakt med han, og han med meg.
Men jeg kommer til å sitte som et nervevrak når han begynner å farte rundt! Helt utrolig hvor mye man elsker disse små krabatene!
Det er vel ca 25000 innbyggere her, så det er jo mye mindre her enn hos dere, så ser den.
Nå er det jo enda færre her i nabolaget, men eldste har vært med kompiser i sentrum også
Jeg tenker at så lenge de tør selv skal de få prøve seg.
Nå er eldste her heldigvis en fornuftig gutt da, som tenker litt lenger enn nesa rekker.
Men de har flydd mellom husene her siden 1.klasse. Han har tlf da. Det er en trygghet
Jeg var ikke like fornøyd når jeg ble hentet, jeg sto da i kø til en karusell uten billett! [emoji23]
Gikk gutten din rundt alene i butikken,og på andre siden av butikken? Og han er nå 15 mnd?
Ja. Nærbutikken vår var en joker på ca 10 kvadrat
Ja. Nærbutikken vår var en joker på ca 10 kvadrat
Hvordan kan en jokerbutikk være 10 kvadrat? Vedhuset vårt er 10 kvadrat og det ikke særlig stort.
Nå målte jeg ikke eksakt selvfølgelig men en av de minste butikkene jeg har vært i. Typ størrelse med en kiosk.