Hvis toåringen din forsvant

Hadde tenkt jeg var en håpløs forelder som ikke skulle hatt barn.
Skjønner ikke hvordan enkelte lar barna sine vandre rundt uten at de vet hvor de er. Om en Toåring går på tur alene, så sett på en lås på døra da. Eller hold øye med ungen din.
 
Uff, jeg hadde vært fortvilet og livredd.

Med første måtte vi sette krok på ytterdøra fordi hun kunne finne på å bare gå ut.
 
Uff, jeg hadde vært fortvilet og livredd.

Med første måtte vi sette krok på ytterdøra fordi hun kunne finne på å bare gå ut.

Vi må også sikre dører av samme grunn.
Og har satt opp vindskjerm ute på terrassen for å begrense området å bevege seg på.
Når ga det seg hos dere?
Eldste her er bare to, og vi håper yngste ikke tar etter. For da kommer jeg til å bli et nervevrak av en annen verden.

Det er ingenting som skrekken i det man oppdager at man ikke har full oversikt over unger. Spesielt de ungene som vandrer!
 
Hadde tenkt jeg var en håpløs forelder som ikke skulle hatt barn.
Skjønner ikke hvordan enkelte lar barna sine vandre rundt uten at de vet hvor de er. Om en Toåring går på tur alene, så sett på en lås på døra da. Eller hold øye med ungen din.
Du skjønner at det kan skje uhell? Man lar jo uke barna vandre alene med vilje
 
Vi må også sikre dører av samme grunn.
Og har satt opp vindskjerm ute på terrassen for å begrense området å bevege seg på.
Når ga det seg hos dere?
Eldste her er bare to, og vi håper yngste ikke tar etter. For da kommer jeg til å bli et nervevrak av en annen verden.

Det er ingenting som skrekken i det man oppdager at man ikke har full oversikt over unger. Spesielt de ungene som vandrer!
Nettop, det er helt grusomt.
Min forsvant da vi var på handletur, sto ved siden av meg, jeg dro kortet og snudde meg igjen, borte var han.
Grusomt rett og slett
 
Du skjønner at det kan skje uhell? Man lar jo uke barna vandre alene med vilje

Da får man følge bedre med. Jeg tar ikke øya av min på 15 mnd. Og derfor har han heller aldri vandret alene.

For ikke så mange år siden så var jeg i Hellas på ferie. Rett bortenfor oss på stranda så var det en toåring som druknet, foreldrene satt på stranda og drakk. Sånne foreldre kan skylde seg selv, de burde ikke hatt barn når de ikke følger med på ungene sine. Stakkars stakkars barn som vokser opp med foreldre som ikke følger med på de.
 
Jeg tenker at det er et uhell som kan skje hvis den ene forelderen tror at den andre har oversikten, og omvendt. Tenker ikke at de ikke burde ha barn, synes bare veldig synd på både barnet og foreldrene!
 
Da får man følge bedre med. Jeg tar ikke øya av min på 15 mnd. Og derfor har han heller aldri vandret alene.

For ikke så mange år siden så var jeg i Hellas på ferie. Rett bortenfor oss på stranda så var det en toåring som druknet, foreldrene satt på stranda og drakk. Sånne foreldre kan skylde seg selv, de burde ikke hatt barn når de ikke følger med på ungene sine. Stakkars stakkars barn som vokser opp med foreldre som ikke følger med på de.
Da må jeg si du virker rimelig unik hvis du aldri har tatt øya av ungen din all tid den er våken :O
 
Det ER grusomt når barnet er uten oppsyn så lenge at det kan gå ut av foreldrenes rekkevidde.
Dårlig samvittighet får man når man gjør noe/lar være å gjøre noe man vet man burde/ikke burde gjort.

Jeg hadde ringt barnevernet selv og bedt om hjelp. (Håper jeg.)
 
Da får man følge bedre med. Jeg tar ikke øya av min på 15 mnd. Og derfor har han heller aldri vandret alene.

For ikke så mange år siden så var jeg i Hellas på ferie. Rett bortenfor oss på stranda så var det en toåring som druknet, foreldrene satt på stranda og drakk. Sånne foreldre kan skylde seg selv, de burde ikke hatt barn når de ikke følger med på ungene sine. Stakkars stakkars barn som vokser opp med foreldre som ikke følger med på de.

Min toåring kunne stå opp lydløst, og heldigvis våknet jeg av at hun prøvde å åpne ytterdøra. Tenk om jeg hadde sovet litt tyngre eller soverommet vårt var lenger vekk fra døra... Etter det satte vi krok på døra.
Så ikke alltid en kan ha øynene på ungene 24/7, en må jo sove også.
 
Vi må også sikre dører av samme grunn.
Og har satt opp vindskjerm ute på terrassen for å begrense området å bevege seg på.
Når ga det seg hos dere?
Eldste her er bare to, og vi håper yngste ikke tar etter. For da kommer jeg til å bli et nervevrak av en annen verden.

Det er ingenting som skrekken i det man oppdager at man ikke har full oversikt over unger. Spesielt de ungene som vandrer!

Husker ikke, vi har fortsatt å satt krok på døra inntil nå nylig da vi skiftet kledning og dør. :p Bare blitt en vane. Tror det startet da hun var rundt to og hun ga seg vel noen måneder senere. Fant vel ut at der var låst og ikke mulig å komme ut :p
 
Min toåring kunne stå opp lydløst, og heldigvis våknet jeg av at hun prøvde å åpne ytterdøra. Tenk om jeg hadde sovet litt tyngre eller soverommet vårt var lenger vekk fra døra... Etter det satte vi krok på døra.
Så ikke alltid en kan ha øynene på ungene 24/7, en må jo sove også.

Men da setter man også på en krok øverst på døra. Vår har aldri prøvd å gå ut (har grind i stuedøra). Men vi har krok fordi den dagen kommer til å komme. Bedre å være føre var
 
Husker ikke, vi har fortsatt å satt krok på døra inntil nå nylig da vi skiftet kledning og dør. :p Bare blitt en vane. Tror det startet da hun var rundt to og hun ga seg vel noen måneder senere. Fant vel ut at der var låst og ikke mulig å komme ut :p

Vi har alarm med skallsikring, og den gikk av to ganger før vi satte på krok (var litt usikre på om det var med vilje første gang den gikk av). Men håper det gir seg snart. En ting er jo at ungen kan forsvinne, en annen ting er nattetemperaturene vi får framover.

Får bare smøre oss med tålmodighet og øve masse på å vente med å åpne døra til en voksen er klar til å være med. To år er en sånn sjarmerende alder hvor det som skal skje, bør skje NÅ ellers mases det til det skjer [emoji23]
 
Noen barn er flinkere til å komme seg unna enn andre, og man skal være forsiktig med høye hester, de er ugreie å falle ned fra. ;)

Min sønn forsvant i barnehagen, utløste veisperringer og helikopterutrykning fra politiet. Han var en utbryterkonge av rang!
 
Men da setter man også på en krok øverst på døra. Vår har aldri prøvd å gå ut (har grind i stuedøra). Men vi har krok fordi den dagen kommer til å komme. Bedre å være føre var

Det tenkte jo ikke vi på at hun kunne gjøre, tanken streifet oss ikke. Burde ikke være foreldre vi da, eller?
 
Back
Topp