Hvis du skulle si en negativ ting om bhg...

Har ingenting negativt å si om bhg vår, heldigvis :)
Vi har veldig god dialog med de og snakker lett om alt mulig.
 
At de tar for lett på sikring av barn i bil og buss. Barn bør sitte bakovervendt til de er minimum 4år gamle og helst til rundt 6-7. Helt uaktuelt å sende henne med fremovervendt så da kjører vi heller selv så hun får deltatt.
 

Vedlegg

  • IMG_20180211_222244_361.jpg
    IMG_20180211_222244_361.jpg
    76,9 KB · Visninger: 42
  • IMG_20180211_222244_363.jpg
    IMG_20180211_222244_363.jpg
    124,9 KB · Visninger: 37
Gråtende barn i vognene;

At de voksne er inne på avdelingen med vinduer som ikke kan åpnes når barna sover ute. Jeg har veldig ofte hørt barn som gråter i vognene uten at noen henter de, i de verste tilfellene over 15 minutter. Jeg har da hentet mitt barn på en annen avdeling og hørt samme gråt på vei inn og ut. Har gitt beskjed noen ganger, og sendte babycall med minstemann da han skulle begynne. Jeg var ikke klar over dette da eldste gikk på småbarnsavdelingen, men etter at jeg var hjemme i permisjon med yngste i over to år og hentet i slutten av sovetiden hver dag ble jeg veldig overrasket over hvor dårlig de fulgte med. :(
Så bra du sa ifra!! Hvordan reagerte de når du sa det?
 
I barnehagen her er det mye sykdom synes jeg. De kunne vært flinkere med tiltak for å hindre smitte og råde foreldrene til å være hjemme lenger etter omgangssyke. Hørt om noen som kom på morgenen bare timer etter barnet hadde kastet opp:wtf:
 
Påståelig ansatt som for sitt bare liv ikke klarer å innrømme feil, men som holder pekefingeren i stadig beredskap mot andre.
 
hva ville det vært? Og er dere flinke til å gi tilbakemeldinger til barnehagen om det dere opplever som negativt?

Jeg opplever at barnehageansatte ofte ønsker mer tilbakemeldinger fra foreldre, men foreldre syns det er ubehagelig å si ifra om de negative tingene. Er det litt sånn?
Jeg sier ifra. På en konstruktiv måte. Merker det blir tatt imot, men fort glemt. Det negative jeg kan si, er at de tar for lite hensyn til mitt barn som er ganske sensitiv mot sovingen, og de store barna får lov å leke rett der de sover. Ofte hyler de og barnet mitt våknet og får kanskje bare 30 min hvil. De dagene jeg sier ifra så gir de beskjed til den andre avdelingen som holder barna borte (det er ingen leker ved vognene så ikke problem å ikke leke der med så stort uteområde) og da kan frøkna sove opptil 3 timer.
 
Så bra du sa ifra!! Hvordan reagerte de når du sa det?

Vet om andre som sa ifra og hvor flere sa seg enig osv. Bhg tok det veldig positivt.
Flott at dere sier ifra , det skal vi prøve osv.
Fungerte ikke ting så ble det gitt beskjed om osv. Men da var det prøvd .

Jeg var så fornøyd og hadde ikke så mye å si. Men bhg var veldig flinke til å inkludere foreldrene , spørre hva vi synes om dette osv.
 
Det var faktisk veldig vanskelig å si noe negativt som forelder. (Jeg jobber der)
Er kanskje at pedagogen nærmest tripper når kl er rett før halv ti, som er da kjernetiden begynner. (Hva er det med pedagoger og stressing? :p ) Mannen syns det er ubehagelig å levere når kl blir halv ti så han vil ofte at jeg leverer da.


Hvorfor tripper pedagogen når kjernetiden begynner?
 
Så bra du sa ifra!! Hvordan reagerte de når du sa det?

De var overrasket og mente de fulgte godt med. Det fortsatte og jeg tok det opp med styrer som lovet å ta tak, hun er veldig flink.

Minsten går på den avd. nå og sier at de kommer med en gang han våkner (han var nesten 2,5 år før han begynte og var derfor heldigvis stor nok til å fortelle meg hva som hadde skjedd i løpet av dagen:)) Jeg håper de har bedre rutiner nå.
 
Har vært et par lange perioder hvor vi ble møtt av møkkbleier ved hver henting. Artig når man har to små, hvor den ene da hylskriker mens man skifter bleie på den andre.
 
Eneste negative er at det måtte en ulykke til (den i Bergen) for at vår Bhg skulle gå gjennom soverutiner (Dvs at først nå er det kjøpt inn babycall til de som sover «alene» ute). Ellers er vi veldig fornøyd :)
 
Jeg reagerer på noen ting, men synes ikke det er så lett å si ifra. Feks hadde de hatt med noen barn på utflukt i en ansatts bil, og i følge mitt barn satt de forovervendt. Barna er 3 år, så det er lov, men alle vet at det er tryggere å sitte bakover. Neste gang de skulle på utflukt spurte jeg hvordan de skal komme seg dit, da leide de buss. Synes det er bedre, men de sitter jo ikke ordentlig sikra der heller...

Jeg skulle også ønske de hadde færre barn på storbarn, de er 24, det er mange. Hadde også en negativ opplevelse rundt skifte av avdeling, men det tok vi opp og hadde et møte om, så da kom det seg heldigvis.
 
Hmm? Visst du ikke har noen formening om hvorfor, hva er det som er så negativt da?
Om de tripper for at de er ivrige på og starte barnehagedagen, er jo det supert...

Har litt med personligheten hennes, og jeg kunne forklart litt mer inngående, men det velger jeg å ikke gjøre. :)
 
Akkurat vår spesifikke bhg/avdeling - at jeg ikke kan ta med de voksne videre når vi flytter til sommeren :( :(
 
Tråden er ryddet for usakligheter.

Foreslår at dere prøver å finne positive ting med barnehagen deres, ikke negative. Har du noe negativt erfaringer med barnehagen så bør du ta det opp med ledelsen i barnehagen, ikke skrive om det på nett. For hva hjelper vel det?
 
Vi er veldig fornøyd med barnehagen. Dersom jeg skulle si noe negativt måtte det være at de godt kunne hatt mer en ett varmt måltid per uke. Og måltidet kunne gjerne variert litt mer og vært litt sunnere. Går mye i osteskiver, makaroni og pølse ogl, altså noe alle barn liker. Gi dem fisk ;)
 
Eneste negative er at det måtte en ulykke til (den i Bergen) for at vår Bhg skulle gå gjennom soverutiner (Dvs at først nå er det kjøpt inn babycall til de som sover «alene» ute). Ellers er vi veldig fornøyd :)

Uff. Utrolig at de kun setter inn babycall og ikke egne sovevakter! Et barn som kveles kan ikke skrike og etter omtrent 6 minutter er hjernen skadet...
 
Varmmat kun 2 ganger i uken! Men det de får er alltid vegetarisk, og ellers veldig mye fisk. Så de får sunn mat med mye grønnsaker! Aldri kjøtt eller kylling.
 
Back
Topp