Hvis du skulle si en negativ ting om bhg...

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
hva ville det vært? Og er dere flinke til å gi tilbakemeldinger til barnehagen om det dere opplever som negativt?

Jeg opplever at barnehageansatte ofte ønsker mer tilbakemeldinger fra foreldre, men foreldre syns det er ubehagelig å si ifra om de negative tingene. Er det litt sånn?
 
Jeg synes det er alt for mange barn og for få voksne. I avdelingen til datteren min er det 24 barn.

I en ideell verden burde snåbarnsavdelinger ha max 7 barn, og storebarnsavdelinger max 12 barn.

Ingen skoleklasser burde ha mer enn 15 barn.

Det er kun økonomiske grunner til at grupper og klasser er større enn det.

Hadde det vært flere voksne kunne noen barn vært inne om de hadde behov for det. Datteren min sin hud blir så rød og sår av å være ute i mange minus (til tross for god lue og kuldekrem), så jeg skulle ønske hun kunne være inne de dagene det er -10. Men det har de jo ikke kapasitet til
 
Jeg har faktisk ingenting negativt å si om barnehagen. :)
 
Det var faktisk veldig vanskelig å si noe negativt som forelder. (Jeg jobber der)
Er kanskje at pedagogen nærmest tripper når kl er rett før halv ti, som er da kjernetiden begynner. (Hva er det med pedagoger og stressing? :p ) Mannen syns det er ubehagelig å levere når kl blir halv ti så han vil ofte at jeg leverer da.
 
Skulle ønske vi fikk bedre tilbakemeldinger om dagene til mini i bhg.
 
Det eneste negative og det er jo litt alvorlig, er at de tar litt for lett på den atopiske eksemen hans.
At han har egen såpe, må bruke hansker ute, året rundt, kanskje må smøres ekstra osv... han har sine utbrudd på fingrene, derfor hansker ute ;)
Astmaen ol er det super nøye og påpasselige med derimot.
Også er de litt sløve til å hjelpe til med å stramme sko ol, dette henger jo for min sønn sammen med at han har mye vondt i fingrene, i perioder og det ikke er like lett for han å få tak når han skal stramme skoene.
Ellers veldig fornøyde :D
 
Jeg har tatt kontakt fortløpende om det er noe jeg virkelig tenker betyr noe mer enn enkel irritasjon:)
 
Her tar ikke barnehagen noen som helst form for selvkritikk. Det er aldri _de_ som gjør noe feil, alt har en årsak i hjemmet.

Av den enkle grunn skal jeg aldri mer levere mine barn til noen av disse menneskene igjen.
 
Det negative jeg evn har kommet med til barnehagen er de unge (ofte uten barn enda) "regelrytterene" som er svært lite fleksible og forventer at ting skal skje "etter boka" :bored:
De gangene jeg har opplevd det har jeg blitt møtt på en veldig fin måte at styrer og det har løst seg på en god måte :)
Jeg har ikke noe problem med å ta opp noe jeg reagerer på eller merker at jenta reagerer på.. Jeg er hennes stemme og den må jeg tørre å bruke for henne :)
 
Her tar ikke barnehagen noen som helst form for selvkritikk. Det er aldri _de_ som gjør noe feil, alt har en årsak i hjemmet.

Av den enkle grunn skal jeg aldri mer levere mine barn til noen av disse menneskene igjen.
Oi, er det så ille at dere bytter barnehage? Så leit! Håper dere finner noe bedre fremover!
 
Åpningstidene. Nå fikk vi beskjed om at de får mer støtte om de har lenger åpningstid. I stedet for å forlenge på ettermiddagen, åpner de 6.15, og vi må hente senest 16.15. Arbeidstiden er til kl 16.30. Og at vi betaler full pris for påsken og jula selv om de har stengt.
 
Oi, er det så ille at dere bytter barnehage? Så leit! Håper dere finner noe bedre fremover!

Nei, her er det ikke andre barnehager å velge mellom, så barna våre (de to minste) skal ikke i barnehage i det hele tatt.
 
At minstemann aldri er ute. Han sover inne også. Hadde samme problemet med storebroren også. Har gitt beskjed. Flere ganger. De sa faktisk da minste begynte at de var så glad i å være ute:rolleyes:
 
Eneste negative at den skulle vært bittelitt nærmere. Da kunne vi trilla og levert hver dag. 3-4 km er litt langt å gå for en 2 åring.
 
Nei, her er det ikke andre barnehager å velge mellom, så barna våre (de to minste) skal ikke i barnehage i det hele tatt.
Så fælt, jeg vet ikke hvordan vi skulle løst hverdagen uten barnehage. Har du lyst til å fortelle hva som har skjedd?
 
Jeg tror det kan være sånn, mange er konfliktsky, inkludert ansatte i barnehagen (her). Jeg har masse negativt å si, men jeg har brent meg på å si det og har blitt skremt fra å si ifra. Det skaper ubehageligheter, irriterte ansatte. Det er ingen tillit eller trygghet, slik det var før (før personalskifte, før avdelingsbytte).

Vi hadde en mobbesak, jeg var "på" som en hauk og de lovte gull og grønne skoger. Ingenting skjedde, det var null bedring, og de mente at de på 15 meters avstand kunne bedømme om en lek var god, eller om den var skadelig (manipulasjon, trusler). Da jeg krevde spesiell oppfølging rundt mobberen, svarte de med at det hadde de ikke tid til. Søk om tid, hjelp, tiltak, bup? Hva som helst?

Heldigvis ble mobberen førsteklassing og da opphørte åpenbart mobbingen. Men de greier virkelig ikke å takle slike ting, overhodet.
 
Så fælt, jeg vet ikke hvordan vi skulle løst hverdagen uten barnehage. Har du lyst til å fortelle hva som har skjedd?

Mannen min er ufør, så han er hjemme med de.

I korte trekk så hadde jeg en sønn som mistrivdes i barrnehagen. Hver dag var en kamp for å i det hele tatt få han dit, og når han først var der var han stille, mutt og trist hele dagen. Det vedvarte, selv om jeg (ikke barnehagen) prøvde å komme opp med løsninger på problemet. Etter noen måneder begynte barnehagen å ymte frempå om at guttungen var deprimert, og at jeg som mor ikke forsto alvoret i situasjonen. Jeg tok kontakt med PPT, helsestasjon, fastlege, familievernkontor og snakket med psykolog fra BUP (på privaten riktignok), og ingen av de så det barnehagen så. Det endte med at jeg ble meldt til barnevernet av pedleder, hvor det blant annet ble skrevet at "mor ikke evner å se barnets behov for behandling av tidligere traumer (skilsmisse)".
 
Back
Topp