Hvis din hund hadde bitt ditt barn

*Labambie

Forumet er livet
Og resultatet var at barnet måtte sy og kanskje operere. Hva hadde du gjort?
Jeg har ikke hund altså, jeg bare lurer på hva folk ville gjort i den situasjonen. Jeg snakker ikke om sånn umiddelbart, for de fleste hadde sikkert tatt tak i hunde og kasta den veggimellom, men tenker om du hadde avliva eller ei

Hadde klæska den i veggen først, så kjørt ungen min på sykehus men hunden på slep etter bilen
Ingen bruk for veterinær.

Hadde avlivd så fort som mulig, hadde ikke hatt den i samme hus en time lenger. Man skal ha nulltoleranse for slikt. Hunder skal tåle MYE fra barn før de biter. Greit unger skal være forsiktige med dyr, men det skjer uhell og da skal ikke hunden ha lov å bite. Er hundemenneske og har 2 hunder selv, og selv om jeg er glad i de så er jeg myye mer glad i barn.

Jeg hadde avliva. Hadde aldri klart å stolt på den hunden igjen!
Nå har jeg hatt hunder hele mitt liv, å de er som "unger" for meg(vet ikke bedre måte å si det på) men hunden hadde ALDRI!!!!! kommet foran tryggheten til mitt og andre sine barn, what so ever!!

Nå havner vi heldigvis aldri i den situasjonen siden vi aldri kommer til å ha hund, men jeg hadde selvfølgelig avlivet hunden. Tenk hva den evt kan gjøre neste gang?? [&o]

Definitivt avlivet.
Men så har ikke jeg hund, men hvis andres hund hadde gjort det ville jeg kreve at de skulle fått den avlivet, ellers hadde jeg vel anmeldt...

så klart hadde den hunden blitt avliva..

Jeg hadde avlivd! Elsker hundene mine, men kan ikke sjanse på¨at det skjer igjen! Et menneskeliv er verdt så sinnsykt mye mer enn et hundeliv! Uansett hvor mye jeg hadde trent eller passa på så kunen jeg ikke stoltpå at det ikke skjedde igjen

Jeg hadde nok kjørt ungen på sykehuset, og tatt hånd om bikkja når jeg kom hjem [:'(]

Den hadde hvertfall ikke fått fortsette å leve [&o]

avlivet

Jeg hadde nok sannsynligivs avliva den...

Selv om hunden min er noe av det kjæreste jeg har, og han betyr VELDIG mye for meg, så er det ikke å diskutere en gang. Hvis han biter mitt (eller et annet) sitt barn, så blir han avlivet..

Mamma og pappa avlivet hunden sin i fjor sommer nettopp av den grunn. Hun bet faktisk ikke heller, men alltid vist truende adferd mot barn. Jeg mistet hund og unge av syne noen sekunder, og da hadde hunden "støtt" oppi ansiktet til jenta. Altså ikke noe bitt, men hun ble veldig rød + endel striper i ansiktet.
Hunden ble avlivet dagen etter... Det var helt forferdelig trist, men ikke noe å snakke om en gang [&o]

Hadde hunden vår gjort noe slikt hadde han blitt avlivet. Antakeligvis hadde jeg gjort det selv.

ORIGINAL: Nozy Rosie

Nå havner vi heldigvis aldri i den situasjonen siden vi aldri kommer til å ha hund, men jeg hadde selvfølgelig avlivet hunden. Tenk hva den evt kan gjøre neste gang?? [&o]

Jeg hadde avlivet den med en gang!!! 

Jeg har opplevd d. [:(] En opplevelse jeg håper å slippe noen gang igjen.
Det hendte på kvelden. På morgenen leverte vi hunden hos vetrinæren.
Er oppvokst med hund. Har hatt hund i 10år selv og har fortsatt hunder.

ORIGINAL: Miriel

Definitivt avlivet.
Men så har ikke jeg hund, men hvis andres hund hadde gjort det ville jeg kreve at de skulle fått den avlivet, ellers hadde jeg vel anmeldt...

Den forrige hunden min glefset etter ansiktet på en unge, kunne gått mye værre. Ungen hadde et lite hvitt skrapemerke på huden (sånn hvis du skraper med en negl på armen) og et omentrent usynlig merke på nesen. Vi ringte med en gang foreldrene til ungen og forklarte situasjonen og fortalte at hunden skulle avlives. Det er IKKE akseptabelt at en hund biter/glefser barn eller voksne i det hele tatt.

Vi tok hunden med på hytta samme dagen der vi fikk sakt adjø til henne over 14 dager (var ikke noen andre der i området) kjørte så til veterinæren som har kontor ca 20 mil unna hjemplassen min og avlivet henne. Helt forferdelig, jeg elsket den hunden. Men jeg ville ikke at min hund skulle kunne skamfere og muligens drepe et barn, for ved å glefse et barn i ansiktet.. så var en grense i hundens hode allerede brutt, og da er ikke veien lang til å bite skikkelig desverre [&o]

eg blei bitt av vår hund som liten, ikke voldsomt eller noe..
men det var MIN egen feil.
men det var ikke gjennom huden og måtte ikke sy da..

Blei og bitt av en schæfer når eg var 3 år men da hadde eg slått hunden og provosert den så mamma og de krevde ikke att den skulle avlivest siden det var min egen feil

Hunden vår blei ikke avlivd og viste aldri tendenser til og verken bite eller annet..

[>:]Da hadde jeg lurt på hva i huleste ungen hadde gjort med bikkja!!! Fått ungen til sykehus,og bikkja til veterinær. Ikke for å avlive,men for å finne ut hva som har hendt!
Om hunden min hadde vist truende adferd mot barn - eller andre for den del ,så hadde jeg avlivet ham,uten tvil! Men jeg har det roligste og mest tolmodige gamle bikkjeskinn i hele landet ,han har aldri vist noen aggresjon mot noen - hverken folk eller dyr ,derfor hadde jeg lurt på hva ungen hadde gjort! Bikkja har jo vett på å holde seg vekk fra herjeleking,og minsten betrakter bikkja som "inventar og løsøre". Noe som bare er der,på lik linje som sofaen og tv.. Altså bortimot total uinteressant[8D][:)].
Har vi andre barn på besøk får de hilse på boffen,og klappe ham ,men jeg fjerner bikkja før han blir lei. Ingen unger skal være alene med en hund før de er over en viss alder!! (Jeg fjerner bikkja fordi han er gammel og ikke skal trenge å bli utslitt av andres unger.)

Back
Topp