Hvis din hund hadde bitt ditt barn

ORIGINAL: Enaj

En ting jeg ikke har noe sansen for er å omplassere en hund som har bitt, det er å overrekke andre sine egene bekymringer og problemer.
Biter hunden uten at den er syk eller at bittet ble framprovosert bør den avlives, ikke la den bli en kasteball til forskjellige familier.

Den ser jeg, og jeg er enig i at man omplasserer ikke hunden til hvem som helst!
Vi har en oppdretter som er utdannet kursintruktør og atferdsspesialist på hunder, og han har sagt fra at dersom det skjer noe- vil han ha beskjed slik at han kan ha førsterett hvis hunden må omplasseres. Så vi vet at han tar i mot hunden vår dersom det skulle skje noe, enten med oss eller hunden som gjør at vi ikke kan være sammen. Man omplasserer ikke en hund som har bitt til andre enn voksne mennesker som har goood peiling på hund og som vet hva de driver med.. de finnes, men det er ikke så mange av de..

Hunden hadde fått ei kula!!!

Ikke lenge sia vi var gjennom dette med minsta, blei bitt av en løshund under utelek. ifølge legen var det rein tilfeldighet som gjorde at hunden ikke beit av ho hele kinnet.
..den hunden hadde å fått ei kula hadde vi visst hvilken hund det var!!!

Har svart

ORIGINAL: Thinkerbell82

ORIGINAL: LillianneLie

ORIGINAL: Regan

Hadde klæska den i veggen først, så kjørt ungen min på sykehus men hunden på slep etter bilen
Ingen bruk for veterinær.

Satser på dette ikke var seriøst ment.?
En hund biter som oftest ikke uten at den føler seg truet, så jeg hadde kanskje tenkt litt på hva JEG som faktisk er eieren av hunden, og det voksne mennesket kunne/burde gjort annerledes, og latt den få en verdig slutt på livet ved å ta den med til veterinær for avliving, eller evt. omplassert den til mennesker uten små barn.
sing denne.

Ang omplassering av hunder som biter, så synes jeg det er et stort ansvar. Man skal være 100 % sikker på vedkommende som får hunden, og ny eier må jo også vite at det ikke kommer barn/barnebarn ol så lenge hunden lever.

Og kyniske meg tenker at det finnes så mange snille hunder til omplassering, som blir avlivet fordi det ikke er nok hjem til dem, så jeg ville heller ha avlivet en med adferdsproblemer og tendenser til å bite...Det er en vanvittig overproduksjon av hunder, og jeg skjønner ikke hvorfor enhver hund skal reddes/forstås og tas vare på, når den er en fare for sikkerheten til de menneskene som er rundt.

Biter en hund, så SKAL den avlives i mine øyne! det er ALLTID fare for gjenntagelse om det først har skjedd, det gjelder både voksne og barn!!!!

Da hadde det vært det siste den hadde gjort...

Etter å ha tatt meg av barnet,så hadde jeg tatt hunden til vetrinær å fått den avlivet....

Håper jeg aldri kommer i en sånn situasjon,for det må være grusomt[:(] på alle måter

ORIGINAL: Marlu

Hadde nok blitt avliving da ja. En hund som biter og er aggresiv har det som regel ikke noe bra med seg selv.

det er jo ikke alltid svart/hvitt, men jeg tenker i ugangspunktet avliving.

Rett til veterinæren og bye bye!!

klart han hadde blitt avliva ja. ikke vist det var en ung valp kanskje, men da tviler jeg på at skaden hadde vært sy type da... men uansett aksepteres ikke biting

Nei, jeg hadde ikke avlivet.

Men jeg holder meg unna denne diskusjonen. Hundediskusjoner er ikke noe for temperamentet mitt [:-]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Men jeg holder meg unna denne diskusjonen. Hundediskusjoner er ikke noe for temperamentet mitt [:-]

Hadde du ikke avlivet hunden din om den hadde bitt en unge såpass alvorlig at hn måtte operere?

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Hadde du ikke avlivet hunden din om den hadde bitt en unge såpass alvorlig at hn måtte operere?

Med tanke på hvor godt jeg kjenner hunden min, hadde jeg sjekket hunden jævlig nøye først.

Men så håper jeg at jeg ikke får barn før hunden min dør, for blir jeg satt i den situasjonen vil jeg helst dø selv.

Hadde avlivet hunden umiddelbart. 

Hadde nok avlivet den. Hadde ikke turt å omplassere den med tanke på at den ikke var til å stole på.

I et slitk tilfelle der hunden hadde bitt for å bite, med hull på huden som må sys/opereres, så hadde ikke hunden levd lenger.. Hunden min er en skikkelig godklump, og det hadde vært en tragedie for meg, men jenta mi betyr mer og kommer selvfølgelig først!

Levert den hos veterinæren!

ORIGINAL: FrøkenMilla

ORIGINAL: tango

En dyrlege fortalte meg en gang at de hadde fått inn en 4 år gammel hund som eieren ba om å få avlivet fordi den hadde bitt barnet deres. Dyrlegen avlivet hunden og da de skulle pakke hunden inn i sånn "likpose" fant de flere tegnestifter på bakparten av hunden. Da dyrlegen snakket med eier viste det seg at barnet hadde oppholdt seg alene med hunden da den bet og nå fikk de forklaringen på hvorfor hunden hadde bitt.. Dette er ihvertfall en skjebne jeg ikke vil min hund skal lide.

Jeg kommer selvfølgelig til å ta det på alvor dersom hunden skulle bite poden her, men jeg vil ta ALLE forhåndsregler og barn skal ALDRI være alene med en hund. Jeg tror og mener at en hund biter ikke uten grunn, dersom hunden er sunn, trygg og rolig! Men man skal aldri stole på de, og alltid være på vakt!

Sign!!!

Enig i denne!!!

Om hunden min biter et barn, så kommer jeg til å lure på hva i huleste det var som skjedde... Hund og barn burde under ingen omstendigheter ikke være alene - sånn er det bare.

sååå enig :)

Hadde nokk avlivd hunden, kun fordi barnet mitt er sååå mye viktigere enn en hund, å selv om jeg kansje ikke hadde vist den umiddelbare årsaken, så hadde jeg aldri kunne levd med frykten for at det skulle skje igjen, og da evt med ett værre utfall.

Når det er sakt så er det desverre mange som lar barna styre altfor mye med hundene sine, man skal aldri la barn og hunder være alene, man skal alltid passe på...å skal man gjøre ting som gjør at man ikke kan følge med så må man skille barn og hund i forskjellige rom, da er f.eks trappegrinder ol greit og ha i døråpningene.

Hadde selv hund tidligere når snuppa var mindre, å jeg var veldig påpasselig hele tiden, hadde jo "verdens snilleste hund" (som vi alle sier) Men likevel var det jo en hund, ett dyr med andre reaksjoner på ting enn vi mennesker.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: MICAmor

[>:]Da hadde jeg lurt på hva i huleste ungen hadde gjort med bikkja!!! Fått ungen til sykehus,og bikkja til veterinær. Ikke for å avlive,men for å finne ut hva som har hendt!
Om hunden min hadde vist truende adferd mot barn - eller andre for den del ,så hadde jeg avlivet ham,uten tvil! Men jeg har det roligste og mest tolmodige gamle bikkjeskinn i hele landet ,han har aldri vist noen aggresjon mot noen - hverken folk eller dyr ,derfor hadde jeg lurt på hva ungen hadde gjort! Bikkja har jo vett på å holde seg vekk fra herjeleking,og minsten betrakter bikkja som "inventar og løsøre". Noe som bare er der,på lik linje som sofaen og tv.. Altså bortimot total uinteressant[8D][:)].
Har vi andre barn på besøk får de hilse på boffen,og klappe ham ,men jeg fjerner bikkja før han blir lei. Ingen unger skal være alene med en hund før de er over en viss alder!! (Jeg fjerner bikkja fordi han er gammel og ikke skal trenge å bli utslitt av andres unger.)

Er helt enig her. Helt utrolig hvor mange som hadde avlivd den uten å tenke seg om! Bare så folk er skammelig klar over det,så ka barn være ufattelig stygge mot dyr. Kaste stein,stikke pinner på øynenene deres etc.

Jeg er også enig her lissy.
Er fælt å se hva slags bruk å kast samfunn vi har med levende vesner i samfunnet vårt.
Er desverre mange kalde personer der ute[:(]
Skulle likt å sett personer som blir stikke i øynene, finger i rompa, hoppa på osv. Og de har ikke noe annet enn kropps språk å formidle ubehaget med.
Tror de fleste av oss hadde bitt da.

Back
Topp