Hvis din hund hadde bitt ditt barn

ORIGINAL: Skriljus

hadde avliva...... ingen nåde...... blir sikkert slakta for at jeg skriver dette,men men... 
sign

Jeg har blitt bitt når en hund gikk til angrep på min og jeg prøvde å skille de. Var ikke min som bet.

ringt til naboen å sagt han måtte ta meg seg børse å patron !!!

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

så klart hadde den hunden blitt avliva..

Jeg har selv hund og har derfor tenkt gjennom dette noen ganger..
Jeg hadde avliva, ferdig med det. Hadde avliva om så hunden min uprovosert hadde gått til angrep på en annen hund også.. Jeg ønsker ikke å ha en hund som ikke er til å stole på og som skader mine eller andre sine barn eller dyr..

i august i år opplevde vi at minsta vår blei bitt av en løshund under utelek i nabolaget.
Den redselen vi opplevde da ho kom inn døra og blodet bokstavlig talt pumpet ut av ansiktet hennes (hunden hadde bitt over blodårer) kan ikke beskrives.

Mindre blei ikke redselen etter legens uttalelse da han fant et tredje kutt inne i munnen e.tter ei hundetann..: hadde hunden valgt å røske til istedefor å slippe, så hadde den ravet kinnet av dattra vår.

bredda på bittene er på langt nær så ille som dybden..ser egentlig ganske ufarlig ut.

http://svommelinda.blogspot.com/2010/08/kickstart-pa-hlga.html

Vi vet ikke hva som har hendt i forkant, og for oss er det likegyldig! En hund som gjør noe slikt har ikke livets rett. Og hadde vi visst hvilken hund det var så hadde den ikke levd dagen ut.
Det samme gjelder om det hadde vært vår egen hund!

Det skjedde med naboen der vi bodde før.. de tok hunden med til vetrinær for avlivning. Men der fant de en HEL BLYANT i øregangen på bikkjen.. [&o] Hunden har hatt en sinnsyk smerte, og kun bitt etter armen til gutten. Han måtte sy 2 sting..
Er det da hunden sin feil?

Jeg lar aldri barnet mitt være aleine med hunden vår. Og det er fordi barn er uforutsigbar..

Avlivet, uten diskusjons! Selv om det selvfølgelig hadde vært kjempetrist..!

ORIGINAL: *Rebella*

Det skjedde med naboen der vi bodde før.. de tok hunden med til vetrinær for avlivning. Men der fant de en HEL BLYANT i øregangen på bikkjen.. [&o] Hunden har hatt en sinnsyk smerte, og kun bitt etter armen til gutten. Han måtte sy 2 sting..
Er det da hunden sin feil?

Jeg lar aldri barnet mitt være aleine med hunden vår. Og det er fordi barn er uforutsigbar..

uavhengig av hva som lå til grunn og hvems skyld det var..hunden vår hadde blitt avliva!!!
Men..barn SKAL IKKE være alene sammen med en hund!

Kommer helt ann på situasjonen. Mannfolket mitt har blitt bitt av en av våre hunder og/eller en hund hun sloss med.
De så ikke rundt seg og angrep kun hverandre og idioten stakk handa i mellom hodene for å skille de... Hundene veide 4-5kg og kunne lett trekkes fra hverandre i halen... Ja han måtte sy bittelitt mener jeg, eller stripse da.
Han har også kuttet opp lillefingern og det var veldig dypt men kunne ikke sy pga dyrebitt.. blir gjerne betennelse. Dette var lek med en stor valp og var tydelig ikke meningen. Så om man må sy eller ei ser jeg ikke saken med.

MEN om mine hunder hadde bitt  for " å ta " mitt barn, så hadde jeg avlivet de ja. Uhell, nei.
Tiril lærer like mye om hva hun ikke skal gjøre med dyra, som dyra lærer hva de ikke får gjøre med henne.

Mine hunder er 6 og 4 år gamle og jeg kjenner de rimelig godt. Så hadde også sett hva greia var kjappt!!
Kjenner rasen godt også og vet dems reaksjonsmønster.

ORIGINAL: Indigo

Jeg har hund, og den hadde definitivt blitt avlivet raskt. Hunder som biter, enten det er barn eller voksne viser jeg ingen nåde.

Signerer!

ORIGINAL: slumrende ullteppe

avlivet hunden... dessverre...
vi har hund, og vi er enig at dersom hunden viser tegn på aggresjon som ikke skyldes tydelig selvforsvar så har hun ikke livets rett...dersom aggresjonen skyldes selvforsvar så vil vi vurdere om det er fare for at det kommer til å skje igjen... men om hunden biter og skader barn eller andre mennesker så er det ikke behov for andre å begjære avlivning, det kommer vi til å sørge for selv - med tungt hjerte selvfølgelig... elsker jo hunden vår, men kan ikke ha en hund som har bitt og som jeg ikke tør stole på at ikke kommer til å bite...

men så skal det og sies at hunden vår får aldri være alene sammen med barn - barn og hunder har helt forskjellig språk, og lek kan bli litt voldsom dersom man ikke er å passer på både hund og barn... og et litt hardhendt barn kan få fram selvforsvarsinstinktet på en hund selv om det bare menes som kos eller lek...

men en hund som biter blir avlivet... og blir noen av mine bitt av en annens hund så kommer jeg til å kreve avlivning...

veldig enig!

Hadde tatt hunden til dyrlege for å finne grunnen til agressiv oppførsel. Så lite som uvi hos hunder kan gjøre dem agressiv...
Kommer uansett ikke til å noen gang bli ett dilemma, heldig vis.

avlivd hunden og det hadde jeg gjort uansett hvem de hadde bitt. en hund som biter stoler jeg ikke på.

Har en hund som klyper, om noen maser på henne, det er en beskjed om å kutte ut. Finnes ingen merker
på barna, men Pernille sier at "buffy bet meg mamma!" [:-]

Min gamle hund avlivet jeg når han knurret/flekket tenner til Robin, og det var fordi han var redd for barn. Var ikke i tvil engang.. man
må vurdere hundens adferd syntes jeg.

Det kommer litt ann på situasjonen, men det er lite sannsynlig at den hunden hadde blitt i mitt hjem.
På den ene eller den andre måten...

Selv om jeg har 3 hunder jeg elsker over alt på jord, hadde det ikke vært noe tvil....dratt til dyrlegen og avlivd samme dagen..Kan jo aldri stole på den igjen[&o]

Back
Topp