Hvis din hund hadde bitt ditt barn

Tror jeg er kald der altså, hadde blitt avlivet uten å tenke så mye over den saken hvis det var biting uten forvarsel.

Barn kommer før dyr. Har barnet røska og rivd i hunden og dælja den i hodet x antall ganger, mens hunden har forsøkt å komme seg unna..og SÅ biti. Hunden hadde ikke blitt i vårt hjem, men ville gitt noen andre et forsøk til å ha h*n. F.eks et gammelt ektepar uten barn [:)]

Jeg hadde vært nødt til å vurdere ut fra situasjonen om bikkja måtte avlives umiddelbart.

Men det er i hvertfall sikkert at JEG ikke hadde beholdt denne hunden.

Dersom situasjonen oppsto fordi hunden ble usikker av "truende" adferd fra barnet, hadde jeg vurdert om hunden kunne få det bra og oppføre seg fint hos andre mennesker, som kanskje hadde mer tid til å trene bikkja.

Dersom hunden viste generelt truende oppførsel mot barn, som det ble beskrevet over her, så hadde det ikke vært nødvendig med biting i det hele tatt. Da hadde jeg ikke ansett hunden som egnet kjæledyr for noen, og hadde fått den avlivet.

ORIGINAL: Regan

Hadde klæska den i veggen først, så kjørt ungen min på sykehus men hunden på slep etter bilen
Ingen bruk for veterinær.

Satser på dette ikke var seriøst ment.?
En hund biter som oftest ikke uten at den føler seg truet, så jeg hadde kanskje tenkt litt på hva JEG som faktisk er eieren av hunden, og det voksne mennesket kunne/burde gjort annerledes, og latt den få en verdig slutt på livet ved å ta den med til veterinær for avliving, eller evt. omplassert den til mennesker uten små barn.

En dyrlege fortalte meg en gang at de hadde fått inn en 4 år gammel hund som eieren ba om å få avlivet fordi den hadde bitt barnet deres. Dyrlegen avlivet hunden og da de skulle pakke hunden inn i sånn "likpose" fant de flere tegnestifter på bakparten av hunden. Da dyrlegen snakket med eier viste det seg at barnet hadde oppholdt seg alene med hunden da den bet og nå fikk de forklaringen på hvorfor hunden hadde bitt.. Dette er ihvertfall en skjebne jeg ikke vil min hund skal lide.

Jeg kommer selvfølgelig til å ta det på alvor dersom hunden skulle bite poden her, men jeg vil ta ALLE forhåndsregler og barn skal ALDRI være alene med en hund. Jeg tror og mener at en hund biter ikke uten grunn, dersom hunden er sunn, trygg og rolig! Men man skal aldri stole på de, og alltid være på vakt!

ORIGINAL: tango

En dyrlege fortalte meg en gang at de hadde fått inn en 4 år gammel hund som eieren ba om å få avlivet fordi den hadde bitt barnet deres. Dyrlegen avlivet hunden og da de skulle pakke hunden inn i sånn "likpose" fant de flere tegnestifter på bakparten av hunden. Da dyrlegen snakket med eier viste det seg at barnet hadde oppholdt seg alene med hunden da den bet og nå fikk de forklaringen på hvorfor hunden hadde bitt.. Dette er ihvertfall en skjebne jeg ikke vil min hund skal lide.

Jeg kommer selvfølgelig til å ta det på alvor dersom hunden skulle bite poden her, men jeg vil ta ALLE forhåndsregler og barn skal ALDRI være alene med en hund. Jeg tror og mener at en hund biter ikke uten grunn, dersom hunden er sunn, trygg og rolig! Men man skal aldri stole på de, og alltid være på vakt!

Sign[:D][:D]

Hva har ungen gjort??

Kanskje avlivet. Kanskje omplassert. Kanskje beholdt.

Jeg ble forresten bitt av en shaefer da jeg var 7-8 år, den tok et ganske stort stykke av låret mitt [:(] Jeg kom meg hjem til mamma, rett til legen for å sy samt stivkrampesprøyte. Mamma dro meg ned til de som eide hunden, banka på, hørte hunden bjeffe og eierene rope "ti still" men ingen åpna. Endte med at de ikke avliva hunden og noen få år etterpå skamferte hunden en av ungene i familien, i ansiktet... Da ble den avlivet ja [&o] De kunne ungått dette om de bare hadde hørt på mamma den gangen hunden bet meg...

ORIGINAL: hissigproppen

Hva har ungen gjort??

Kanskje avlivet. Kanskje omplassert. Kanskje beholdt.

Sign.

Hadde en av mine gjort det, hadde de måtte vært syke, og/eller hatt utrolig vondt. Første jeg hadde gjort var å tatt den med til dyrlegen og sjekket "hue og ræva"

Samme her.

Avliva tvert !!!!

- og gjorde det, da min hund nappa en unge i baken, bet ikke hull, men ble en skramme.
gutten ble redd, foreldrene også, og etter da begynte hunden å glefse etter barn...
såe...trist, men vet det er det rette !!

nesten samme skjedde da jeg bodde i utlandet. Bare at de fant en crayone fargestift langt inni øret på bikkja.

ORIGINAL: LillianneLie

Hadde klæska den i veggen først, så kjørt ungen min på sykehus men hunden på slep etter bilen

En hund biter som oftest ikke uten at den føler seg truet, så jeg hadde kanskje tenkt litt på hva JEG som faktisk er eieren av hunden, og det voksne mennesket kunne/burde gjort annerledes, og latt den få en verdig slutt på livet ved å ta den med til veterinær for avliving, eller evt. omplassert den til mennesker uten små barn.

Nei, det var ikke seriøst ment, jeg hadde ikke bumdet fast en hund i bilen for så kjøre 15 min inn til byen. Regner med å fått en saftig anmeldelse.

Ikke lett det der, vi hadde en veldig dominerende hund, da hun glefset etter jenten min så leverte vi hunden tilbake til hun vi kjøpte den fra, for hun ville ikke at vi skulle avlive den. Så nå bor hunden hos henne(hun er enslig, null barn osv)
Men hadde hunden BITT jenten vår, så hadde vi avlivet henne uten tvil.

ORIGINAL: Enaj

Jeg hadde dratt til vetrinæren med hunden for å sjekke den, om den var frisk.

Jeg har avlivet en hund tidligere som bet, syns det var så rart at denne gode familie Schæferen vår kunne gjøre noe slikt og ba om at den ble undersøkt etter å ha blitt avlivet. Den bet en voksen nabo, men ingen nåde av den grunn.
Var med vondt hjerte jeg fikk beskjed om at hunden var full av testikkelkreft og antagligvis hadde alvorlige smerter.

Boxeren jeg har i dag stoler jeg utrolig mye på, jeg har henne siden hun var 7 uker og i dag er hun 6,5 år. Hadde hun bitet noen hadde jeg omtrent visst på forhånd at noe var galt. En frisk normal hund biter ikke uten at det "skjer" noe.

en frisk normal hund KAN bite jo, det gjorde schæfertispa mi , såe.. ikke ta alle hundene under ett [:)]

Hadde det vært verdens snilleste voff som aldri hadde skadet en flue i hele sitt liv, så hadde jeg først tatt en vetrinærsjekk for å se hva som er galt, og mest sannsynlig avvlivet den.....føler det og er rettferdig for hunden sin del så den ikke kun blir husket for slemme voffen som bet[&o] men for min egen del og fremtidige hunder jeg skulle skaffet meg, om det var noe jeg hadde gjort feil i oppdragelsen eller kunne gjort noe annerledes

Ja jeg mener det er alt for enkelt å "bare avlive" hunden når sånne ting skjer. (det kommer selvfølgelig an på alvorlighet av bittskade etc).
Jeg kunne aldri tilgitt meg selv dersom hunden her bet poden uten å vite hva som egentlig har skjedd.
Jeg ville garantert tatt hunden på en fullstendig vetrinær og atferdsskjekk for å finne ut om det var en fysisk/psykisk grunn til at hunden bet. I tillegg ville jeg gjerne vite hva barnet har gjort i forkant av bittet...
Jeg kan virkelig ikke tro på at en rolig familiehund "bare biter" uten forvarsel.. Når man har hund, må man lære å lese hundens signaler.
Her ser jeg på hunden når han viser tegn til å bli "lei" podens lekestund:) og da får han gå å legge seg i senga si, som bare er hans- og den er forbudt område for barn!!

Selvfølgelig vil det skje at en hund biter- og hadde det vært min hund og jeg ikke kunne beholde den, ville jeg prøvd å omplassere den til noen uten barn (og selvfølgelig være åpen på at den har bitt)..

Kommer vel helt an på.

Som noen nevner, hadde ungen tryna inn i kjeften på hunden. Nei.

Og noen hunder "kosebiter" jo også.

Men hadde det vært såpass alvorlig, at man måtte sy og hele pakka. Da hadde man sjekket hunden hos veterinæren om det var en underliggende sak. Og mest sannsynlig avlivd.

Har selv vært med på å avlive to hunder. Den ene var hunden mine foreldre hadde da jeg var liten, den tok både armer og bein på meg. Og glefset. Noget ustabil, denne hunden avlivde foreldrene mine fordi de var redde for at hun skulle gå etter strupen.

Den andre hunden var en meget ustabil frøken. Som ikke likte barn. Eller andre mennesker sånn i det hele og det store. Hun bet både meg og min mor, og ettersom hun hadde en tendens til å slite seg løs fra KJETTINGEN, og vi bodde rett ved siden av en bhg, ble hun og avlivd. Vi ville ikke ta sjansen på at hun bet et barn.

Og jeg må bare nevne, selvom det gjelder katt, vi har den mest tålmodige katta noensinne, ALDRI bitt noen i sitt 7 år lange katteliv. ENESTE gangen hun har "bitt" noen, var da hun skulle hoppe opp på fanget mitt, da jeg satt på stol. Hun bommet, og landet med tennene rett i låret mitt.

Og jeg syns det er rart at hunder omtrent blir avlivd på flekken, mens katter får "gå fri".

Jeg har hund, og den hadde definitivt blitt avlivet raskt. Hunder som biter, enten det er barn eller voksne viser jeg ingen nåde.

ORIGINAL: LillianneLie

sing denne.

Back
Topp