Hvis bleiene

Boblefrua

Forumet er livet
Hadde vært like dyre som de var tidlig på 80 - tallet, hadde ditt barn sluttet tidligere med bleier da?

(Den gangen kostet det nesten 100 kr for en pakke, og tenk på den inntekten som var)

I dag ville det blitt 300 kr for en pakke bleier!

Last edited:
Hadde nok ikke sluttet før nei, fordi barnet er ikke klart før de er klare.
Men kanskje jeg hadde brukt tøybleier?

Nei det tror jeg ikke, ungen må være klar for det. Tror ikke barn sluttet tidligere da?:)

Nei det tror jeg ikke, ungen må være klar for det. Tror ikke barn sluttet tidligere da?:)

De gjorde det, men så var bleiene mye dårligere også. I dag så suger jo bleiene opp alt før de rekker å tisse ferdig, den gang merket barna at de ble våte. Det er også forskjell på barn som bruker tøybleier og de som bruker papir i dag.
Men er det så hast da? Tror de fleste i dag slutter rundt 3 årsalderen :)

Nei. Mine har sluttet akkurat når de ville selv, det hadde de fått gjort på 80-tallet også.

De gjorde det, men så var bleiene mye dårligere også. I dag så suger jo bleiene opp alt før de rekker å tisse ferdig, den gang merket barna at de ble våte. Det er også forskjell på barn som bruker tøybleier og de som bruker papir i dag.
Men er det så hast da? Tror de fleste i dag slutter rundt 3 årsalderen :)
Nei helt enig:) absolutt ingen hast:)

Etter å ha regnet det ut, ville en pakke bleier kostet 300 kr i dag .

I utlandet er også bleier dyrt, og barna slutter tidligere enn barna i Norge.

Derfor lurer jeg på om prisen på bleier hadde hatt noe si?

Regner med at dette hadde vært ganske mye penger i mnd for mange.

Etter å ha regnet det ut, ville en pakke bleier kostet 300 kr i dag .

I utlandet er også bleier dyrt, og barna slutter tidligere enn barna i Norge.

Derfor lurer jeg på om prisen på bleier hadde hatt noe si?

Regner med at dette hadde vært ganske mye penger i mnd for mange.

Klart det hadde vært mye penger, men hva skal man gjøre?
Dra barna av bleiene, sette på truser og hver gang de hadde uhell så fikk de bare følelsen av å mislykkes?
Jeg har to barn bare en er bleiefri.
Jeg prøvde meg på å kjøpe truser til eldste å si at nå går vi på do. Eneste ungen gjorde var å ha uhell, doen var en skummel greie, samme var potta.
6 måneder senere så var han klar, tørr dag og natt fra dag en. Hvorfor ikke la barna bruke den tiden de trenger? Press gjør ikke at man slutter tidligere. Mulig vi hadde brukt tøybleier og da er det jo også mulig at barna ble fortere tørre?

Last edited:
Hadde nok ikke sluttet før nei, fordi barnet er ikke klart før de er klare.
Men kanskje jeg hadde brukt tøybleier?
Hadde vært like dyre som de var tidlig på 80 - tallet, hadde ditt barn sluttet tidligere med bleier da?

(Den gangen kostet det nesten 100 kr for en pakke, og tenk på den inntekten som var)

Jeg hadde viste tøybleier (født i 84)
Vet ikke hvor gammel jeg var da jeg sluttet. Men tror jeg var 2.5-3 år.

Jeg brukte tøy. Broren min også.

Jeg brukte tøy på mine også jeg. Det hadde jeg definitivt gjort om de var så dyre også.

Og ja, vi sluttet før. Antakelig fordi vi sjønte koblinga mellom å tisse og å bli våt tidligere. Vi kjente det jo.

Jeg hadde viste tøybleier (født i 84)
Vet ikke hvor gammel jeg var da jeg sluttet. Men tror jeg var 2.5-3 år.

Jeg hadde noen rare bleier.
Det var papir, men så måtte mamma ha en slags plasttruse utenfor de papirbleiene. De ble festet med sikkerhetsnål. De hadde nok flere løsninger på 80 tallet, men tror faktisk fler tallet brukte tøybleier :)

Jeg hadde noen rare bleier.
Det var papir, men så måtte mamma ha en slags plasttruse utenfor de papirbleiene. De ble festet med sikkerhetsnål. De hadde nok flere løsninger på 80 tallet, men tror faktisk fler tallet brukte tøybleier :)
hadde tøybleier med sånn "juliustruse" utenfor.. rød og hvit stripete :D

Jeg hadde nok brukt tøybleier om bleiene hadde hvert så dyre nå. Men ellers får barnet den tiden det trenger. Her var frøkna i full gang med bleieslutt når hun ble 2, kort tid etter døde tanten hennes og det skjedde en del andre ting så hun var ikke helt bleie fri før hun var 3,5. Hadde aldri falt meg inn å skulle presse hu til å slutte tidligere.

Om de hadde slutta tidligere veit jeg ikke, men hadde nok muligens prøvd å øve litt mer :-P

Hmm.. jeg er 85 modell. Må nesten høre med foreldrene mine hvordan de løste det der:p men hadde bleiene vært så dyre i dag, hadde nok flere brukt tøybleier. Jentene her var ikke klar for bleieslutt før de var 3,4 år.

Jeg slutta når jeg var to. Jeg tror kanskje det har litt å si at mamma gikk hjemme med meg også....?

Hadde nok brukt tøybleier da tenker jeg :)
Jeg er 87 mod, brukte tøybleier, og slutta rundt 2 års alderen.
Eldste sønnen min sluttet også da han var 2, selv om han brukte vanlige bleier.

Back
Topp