Hvilken vogn har du eller ønsker å kjøpe?

britax.jpg Her blir det en britax smile 2. Vi bor i blokk og skal ha vognen nede i felles oppgang, så det var viktig for oss at den var liten og nett. Ellers er denne en ganske høy modell, noe som passer oss, da begge er høye. God plass under vognen. Eneste minuset er gjerne en ganske kort ryggstøtte, vognen kan gjerne bare brukes til hun er to år....men da går vi vel over til trille uansett :)
 
Kanskje noen kan hjelpe meg med vogn valg. Vi har to biler hjemme, en stasjonsvogn og en VW Polo.
Ønsker å kjøpe en liten, nett vogn som enkelt kan få plass i poloen med dens lille bagasjerom. Er det noen som har noe forslag?

Den nye emmaljunga nxt90 er veldig liten og blir superkompakt nr du slår den sammen! For oss sto det mellom den og britax smile 2. Vi gikk for sistnevnte da denne var den høyeste modellen. Britax blir og veldig kompakt når den er slått sammen.
 
Den nye emmaljunga nxt90 er veldig liten og blir superkompakt nr du slår den sammen! For oss sto det mellom den og britax smile 2. Vi gikk for sistnevnte da denne var den høyeste modellen. Britax blir og veldig kompakt når den er slått sammen.
Takk for tips skal skrive de ned så jeg får testet de ut! :)
 
Den nye emmaljunga nxt90 er veldig liten og blir superkompakt nr du slår den sammen! For oss sto det mellom den og britax smile 2. Vi gikk for sistnevnte da denne var den høyeste modellen. Britax blir og veldig kompakt når den er slått sammen.
Hvilken bil har dere egentlig ?:) er den like liten som poloen min?
 
har sååå lyst på stokke cruzi, men det går mest på utseende og at den er grei til turer i marka! synes den er kjempefin, men den er rimelig dyr da :eek: det gjelder kanskje de fleste vogner
 
Jeg lånte en søskenvogn/trille idag for jeg er barnevakt. Denne er vendt fremover og det burde jo virkelig ikke vært lov!!!! Ikke kan man kommunisere med barna, se om de plager hverandre, mister smokken eller sovner. Man må gå rundt vognen for å sjekke! Kan på ingen måte anbefale fremovervendt vogn til noen ;) De virker veldig mye mer ustødige også pga "feil" vektfordeling, men det kan jo være bedre på andre vogner.

Hadde fremovervendt til mine barn og tenkte aldri over at det var et problem, så jo rett ned på barna da (jeg er ikke høy :p). Var mest grunnet prisen at jeg kjøpte denne om noe annet. Hadde sportsvogn som kunne være begge veier og fra 1,5 års alderen var den alltid vent fra meg ellers var de makk i vogna. Når sovedelene var lagt ned og kalesjen helt ut er det tittehull rett ned på barna, måtte ha den igjen ellers lå de å snakka med meg istede for å sove :) merke aldri noe til vektfordelingen egentlig, verken når lillesøster var nyfødt og når hun satt i sportsdel. Hadde ikke bil eller lappen den gang så trillet til å fra barnehage, babygrupper, handling osv og var fornøyd med vognene :)
 
Velg en vogn som ikke har borrelås/glidelås på rygg og luken på kalesjen. Velg en vogn du kan ha bilseter på. Kjøp eget regntrekk dersom det følger med sånt stivt gjennomsiktig. Du som får vårbarn er ikke så avhengig av store bager. Mine flyttet over i sportsdel da de var 6 mnd.
Jeg er veldig glad jeg valgte vogn med svingbare forhjul. En drøm å kjøre. Kommer til å velge det nå også, selv med bare 1. :)
Og velg en vogn som ikke er alt for tung. :)
Det var det jeg kom på nå. :)


Tusen takk for tips!
 
Har helt ærlig ikke peiling, synes det er altfor vanskelig og i tillegg er det enormt mye penger. Vanskelig!!
 
Har helt ærlig ikke peiling, synes det er altfor vanskelig og i tillegg er det enormt mye penger. Vanskelig!!
Jeg har det på akkurat samme måte. Og så er jeg så skeptisk til å gå i butikken og spørre, for jeg har skjønt det sånn at de er mestere til å presse på deg ting du kanskje ikke trenger, men som du som førstegangs blir usikker på. Jeg hater den følelsen :p
 
Jeg har det på akkurat samme måte. Og så er jeg så skeptisk til å gå i butikken og spørre, for jeg har skjønt det sånn at de er mestere til å presse på deg ting du kanskje ikke trenger, men som du som førstegangs blir usikker på. Jeg hater den følelsen :p

Enig der. Tør ikke stole på dem vettu :p Og ikke vet jeg engang hvilke behov jeg har! Vanskelig..
 
  • Liker
Reactions: CSS
Jeg har det på akkurat samme måte. Og så er jeg så skeptisk til å gå i butikken og spørre, for jeg har skjønt det sånn at de er mestere til å presse på deg ting du kanskje ikke trenger, men som du som førstegangs blir usikker på. Jeg hater den følelsen :p
Min erfaring er at de er veldig gode på å hjelpe og har forståelse for at man bruker litt tid på å tenke på ting og dermed ikke handler der og da ;) Jeg har vært mye ut og inn av slike butikker og de har aldri prøvd å selge meg noe jeg ikke har spurt om :)
 
  • Liker
Reactions: CSS
har sååå lyst på stokke cruzi, men det går mest på utseende og at den er grei til turer i marka! synes den er kjempefin, men den er rimelig dyr da :eek: det gjelder kanskje de fleste vogner
Hvis du vil trille andre steder enn asfalt, anbefaler jeg heller Trailz. Den ser lik ut som Cruzi, men understellet er mer tilpasset offroad-kjøring :D
 
Hadde fremovervendt til mine barn og tenkte aldri over at det var et problem, så jo rett ned på barna da (jeg er ikke høy :p). Var mest grunnet prisen at jeg kjøpte denne om noe annet. Hadde sportsvogn som kunne være begge veier og fra 1,5 års alderen var den alltid vent fra meg ellers var de makk i vogna. Når sovedelene var lagt ned og kalesjen helt ut er det tittehull rett ned på barna, måtte ha den igjen ellers lå de å snakka med meg istede for å sove :) merke aldri noe til vektfordelingen egentlig, verken når lillesøster var nyfødt og når hun satt i sportsdel. Hadde ikke bil eller lappen den gang så trillet til å fra barnehage, babygrupper, handling osv og var fornøyd med vognene :)

Vi er hvertfall veldig forskjellige :) jeg triller for mye mer enn å sove og da er det hyggelig for oss begge, syns jeg, å kunne se hverandre.

http://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/La-barnet-se-deg-pa-trilletur/
 
Med første hadde jeg Emmaljunga Edge duo og mountain buggy! Synes Emmaljungaen var veldig tung.

Veldig lyst på bugaboo nå. Mountain buggyen har jeg enda og kan bruke når babyen er rundt året tenker jeg:love7
 
Vi har kjøpt stokke trailz :) forskjellige meninger ser jeg. Så alle må finne det som passer dem :) men etter miiiin mening forstår jeg ikke hva folk tenker på når de ikke velger stokke. Hihi
 
Vi har vogn fra forrige gang som vi har tatt vare på, så planen er nok å bruke samme vognen denne gangen også :) (så vi ikke har tatt vare på den forgjeves! hehe) Typen vogn vi har er mountain buggy urban jungle og den var jeg godt fornøyd med sist gang vi brukte den :) Eneste problemet er at oppbevaringsposen eller hva den nå kalles som er under vognen er ganske slitt. Skulle gjerne kjøpt et nytt et, men aner ikke om dette er noe som butikkene selger. Er det noen andre som kjenner til om det selges, og evt hvor? Aner ikke hva den delen kalles, så har ikke blitt noe klokere i mine forsøk på å google meg fram :p
 
Vi har vogn fra forrige gang som vi har tatt vare på, så planen er nok å bruke samme vognen denne gangen også :) (så vi ikke har tatt vare på den forgjeves! hehe) Typen vogn vi har er mountain buggy urban jungle og den var jeg godt fornøyd med sist gang vi brukte den :) Eneste problemet er at oppbevaringsposen eller hva den nå kalles som er under vognen er ganske slitt. Skulle gjerne kjøpt et nytt et, men aner ikke om dette er noe som butikkene selger. Er det noen andre som kjenner til om det selges, og evt hvor? Aner ikke hva den delen kalles, så har ikke blitt noe klokere i mine forsøk på å google meg fram :p

Sniker litt fra mars-gruppen ;)
Du kan kjøpe alle deler til MB hos lilleprinsen.no. Vi har samme vognen fra storebror, og gleder meg til å bruke den igjen nå. Men noen deler som må byttes ut, den ble godt brukt sist, og de har alt hos lilleprinsen av deler og tilleggsutstyr :)
Pass bare på å få det som passer modellen du har da det er litt forskjell på hvilke deler som er til hvilken modell :)
 
Vogna er nå på plass myyye tidligere enn jeg hadde tenkt. Det ble en MB urban jungel. Syns det var ett veldig godt tilbud på Babybanden så benyttet oss av det :)
I værste fall tror jeg ikke det er noe problem å få solgt den igjen :smiley-ashamed008
 
Back
Topp