Hvilken vei ligger babyen

Jeg var hos legen i dag, 33+3, og som jeg trodde ligger mini fremdeles i seteleie :-/
 
Var på UL i dag og da så vi klart at hun lå med hodet ned. Ganske godt plantet ned i bekkenet også ☺️
 
Jeg var hos legen i dag, 33+3, og som jeg trodde ligger mini fremdeles i seteleie :-/
Håper han/hun snur seg snart da! Hvordan kjennes bevegelsene når det er seteleie? Husker ikke fra sist, og klarer ikke kjenner hvordan lillebror ligger, så er litt spent ;)
 
Håper han/hun snur seg snart da! Hvordan kjennes bevegelsene når det er seteleie? Husker ikke fra sist, og klarer ikke kjenner hvordan lillebror ligger, så er litt spent ;)

Jeg kjenner tydelig det store, harde og runde hodet oppunder ribbeina. Spark er stort sett nede i magen. Kjenner også at ryggen ligger med langs min høyre side.

Og jeg håper også at det snart blir hodeleie her.. Skal ligge litt med rompa høyt for å se om det kan hjelpe til å snu babyen.
 
Jm idag og det var tydelig hode leie. Som 1.gang fødende var d en spesiell opplevelse når jm viste meg og jeg tydelig kjente hode.:)
 
Skal på neste kontroll om to uker, så blir spennende å se hvilken vei han ligger da :)
 
Her snurrer han fortsatt.. Han trives visst best i tverrleie om dagen, men den hender at han planter hodet godt under ribbeina også... Syns han kan plante hodet nedover snart! 30+3, så han har fortsatt god tid, og plass ;)
 
Her har det jo vært hodeleie i mange uker nå men i natt hadde frøkna en tretimers turnøkt og havna mest sannsynlig i seteleie da plutselig hikkinga befant seg langt oppe og sparkene nede. På jobb i dag satt jeg i møte hele morran og da var det dags for ny turnøkt;) hikkinga er tilbake langt der nede og ribbeina får sin omgang med spark. Og så har det vært rolig i ettermiddag. Hold deg sånn lille frøken!
 
Var hos jm i går og da lå han med hode ned. Kjente godt at han la seg ned dagen før kontrollen, og i dag igjen ligger han på tvers. Så han romsterer noe voldsomt enda :p

Jm sa at om han ikke ligger i hodeleie neste gang (uke 36) så blir det ul.
 
Hodet hennes ligger ned i bekkenet men ikke festet ennå... Rumpa har jeg oppi høyre ribben og beina sparker på venstre side... Sånn har hun liggi de siste ukene... :)
 
31+3 og var på kontroll i dag. Han lå med hode ned, men fortsatt ganske langt oppe. Så umulig å si hva han finner på.
 
Hodet ned. Bekreftet på UL i går.. Hadde ikke festet seg for en uke siden, men lurer på om det kan være det som har stått på de siste dagene...
Har hatt mensmurring både i mage og rygg, samt ubehagelige kynnere.. Men etter å ha ligget på sofaen har det gitt seg... Er i uke 33..
Andre som plages av dette?
 
Hun har snudd seg og ligger med hodet ned på høyre side og rumpa på venstre side. Romstrerte veldig på onsdag og torsdag så snudde seg nok en av dagene. Kjenner hikking nede, og hendene.
 
Hode ned igjen. Kjenner det så utrolig godt i bekkenet. Deilig å ha en dag smertefritt! Håper bare den ikke romsterer noe mer.. Digg å ikke ha bekkenløsning for en periode!
 
Kan de snu seg om de har lagt med hodet i bekkenet en stund? Er i uke 30 nå☺
 
Kontroll i dag: Gutten ligger med hode godt ned i bekkenet, men ikke festet. Jenta ligger i sete :)

Ligger som mine lå da. Her passet de på at jenta som var tv2 ikke fikk muligheten til å snu seg i tverrleie når broren var født. Så hun ble født i seteleie. Som ikke var noe problem etter storebror hadde banet vei :p tv1 lå på venstre side av magen. Gjør din og det?
 
Hatt hode ned lenge her, siden uke 22 (hadde ultralyd da og i uke 27). Sist graviditet snudde han seg rundt uke 28, og det var ganske smertefult. Holdt på en hel natt, og magen bevegde seg i alle retninger og kynnerne haglet- trodde nesten fødselen var i gang!! Nå skjedde det så tidlig at jeg ikke har merket så mye til det.
 
Hodet ned. Bekreftet på UL i går.. Hadde ikke festet seg for en uke siden, men lurer på om det kan være det som har stått på de siste dagene...
Har hatt mensmurring både i mage og rygg, samt ubehagelige kynnere.. Men etter å ha ligget på sofaen har det gitt seg... Er i uke 33..
Andre som plages av dette?

Vet ikke hva det er, men hadde det slik på fredag. Noen som vet om bekkenlåsning også blir bedre når han kommer ned, eller om det bare er bekkenløsning han hjelper på? Synes det går bedre å gå, men har skikkelige låsninger i begge ledd bak...
 
Back
Topp