Hvilken barnevogn skal dere kjøpe?

Pixiee

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Jeg klarer ikke bestemme meg. Har blitt anbefalt Britax Smile 2 men har ingen anelse på hva som er på markedet og hva som er bra. Tar gjerne imot tips og anbefalinger :anyone
 
Vi har kjøpt barnevogn! :) Vi gikk for Britax Go Big 2. Jeg ser mange rundt her som har Smile, så den er i alle fall veldig populær her. Og nå kommer 3-eren snart, også.

Forskjellen mellom Go Big og Smile: Go Big er større og bittelitt tyngre enn Smile (men Smile er høyere i sittedelen), den har større, punkteringsfrie hjul (Smile har punkteringsfrie forhjul), større varekurv (10 kg mot Smiles 5 kg), og er litt bedre egnet på grusvei/i terreng. Smile er nettere og litt lettere.

Det finnes så mange forskjellige vogner, så det eneste som betyr noe er hva som er viktig for DERE. :) Hvordan bor dere, kjører dere mye bil, er dere mye på turer i lysløyper, må dere bære vognen opp trapper osv. osv. Og mye er bare smak og behag. :)
 
Skulle virkelig ønske S.m.i.l.e ikke ble automatisk omgjort til smilefjes, gitt ...
 
Vi har hatt Britax smile 2 i straks 3 år nå, og kommer til å bruke den igjen på nestemann som kommer i januar. Er veldig fornøyd med den! Brukt den på all slags føre egentlig, snø, regn, sladd, stier, asfalt, på bygda og på byen. :D og positive med den er at du kan ha ungen både mot deg og fra deg, du kan velge :)
 
Vi har kjøpt stokke beat. Sto mellom den og stokke trailz til slutt. Likte at trailz fungerer bra på terreng men tror den er for høy for meg dessverre.

Liker utseendet på Beat, at den er liten så den burde fungere bra på bussen, den er lett å slå sammen og man kan feste flere typer bilsete til vogna som er litt ålreit hvis man har bil.
Vurderte bugaboo også men den var ikke så fin som de andre, den føltes veldig lav og billig/flisete i mekanismene når man justerer håndtaket og slå sammen vogna, og jeg tror det ville blitt et irritasjonsmoment for meg personlig.

Vil anbefale å dra og se på det som er, trille litt rundt, se åssen de er å slå sammen. Tror det er lettere å få en ide når man har et sammenligningsgrunnlag.

Tror vi var på barnas hus hvertfall 5 ganger for å se og prøve og diskutere frem og tilbake før vi endelig bestemte oss :)
 
Vi har emmaljunga edge duo
 
Her ble det Stokke Trailz :D Virker som en høy og god vogn å trille.. Gleder meg til den skal prøves :smiley-bounce012
 
Vi har Emmaljunga edge duo fra storebror som vi bruker igjen :)

Skal kjøpe den nye Babyjogger mini GT2 senere når hun nærmer seg året :)
 
Angående det med å legge sammen vogner så er min erfaring at det som regel er litt knotete første gang, nesten uansett vogn. Men har man gjort det en tre-fire ganger går det som regel kjapt og greit, igjen omtrent uansett vogn. Men det er viktig at vognen passer i bagasjerommet e.l. sammenslått. :)
 
Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90. Slo til da 2019 modellene ble solgt billigere for noen måneder siden.

Har ingen erfaring med denne, men hadde Emmaljunga City Cross til de to eldste og elsket den!
 
Vi har en bugaboo buffalo, og jeg gleder meg sånn til å plukke frem baggen igjen. Har vært strålende fornøyd med den vogna. Den har vært brukt omtrent hver dag i over 2 år, både hjemme og i barnehage. Men vi må kjøpe en ny barnehagevogn med sittedel til eldste, og vurderer en babyjogger city elite. Har fått flere anbefalinger om den.
 
Vi har kjøpt baby jogger city elite. Da vi må ha en vogn som er liten sammenlagt i bilen. Må ha plass til hundebur :) Barna som hadde den i barnehagen lå veldig godt i sportsdelen også, så det er et pluss for vår del! Hadde Tfk til sønnen for 9 år siden. Så håper denne trehjulingen svarer til forventningene også ;)
 
Jeg aner virkelig ikke!

Vi har en babyjogger city elite fra før av, men den liker jeg ikke å trille da jeg syns den blir litt høy og vinglete med bagdelen (jeg er lita da). :p Og så blir det to tette, så da er vi innom søskenvogn eller ikke ... Har også en basson-vogn som jeg har likt veldig godt, men den sover kommende storebror enda i, og vi kasta uansett bagdelen til den pga den var så slitt og fæl (kjøpte vogna velbrukt) at arv ikke hadde vært aktuelt uansett. Bagen til babyjoggeren er grei en kort periode, men den blir fort smal + at det ikke går an å sette opp ryggen på den - noe jeg savna. Brukte pute til å støtte opp da lille ville mer opp og se og vi brukte den vogna.

Jeg liker klassiske "traktor"vogner som er tunge, har fire faste lufthjul og ikke får plass i bilen (der kommer dog babyjoggeren inn, og er den funksjonen den har hatt da vi har dobbelt hundebur baki bilen og selv med sportsdelen på + hjulene på så får jeg smetta den inn på siden av buret - bagen stroppa vi fast i baksetet, men nå har vi svær takboks den går oppi).

Så spørsmålet er vel om vi skal bruke babyjoggeren til sovevogn hjemme, og kjøpe ei søskenvogn til trilleturer, droppe vognkjøp helt og holdent og bruke det vi har + bæretøy, eller kjøpe ei singelvogn i tillegg. Blir 19 måneder mellom dem. Jeg vingler som fy og mannen nekter å ha ei mening om det! :p
 
Vi har kjøpt en bugaboo donkey duo :) Blir ca 17 mnd mellom mine to, gikk derfor for søskenvogn :)
 
Jeg aner virkelig ikke!

Vi har en babyjogger city elite fra før av, men den liker jeg ikke å trille da jeg syns den blir litt høy og vinglete med bagdelen (jeg er lita da). :p Og så blir det to tette, så da er vi innom søskenvogn eller ikke ... Har også en basson-vogn som jeg har likt veldig godt, men den sover kommende storebror enda i, og vi kasta uansett bagdelen til den pga den var så slitt og fæl (kjøpte vogna velbrukt) at arv ikke hadde vært aktuelt uansett. Bagen til babyjoggeren er grei en kort periode, men den blir fort smal + at det ikke går an å sette opp ryggen på den - noe jeg savna. Brukte pute til å støtte opp da lille ville mer opp og se og vi brukte den vogna.

Jeg liker klassiske "traktor"vogner som er tunge, har fire faste lufthjul og ikke får plass i bilen (der kommer dog babyjoggeren inn, og er den funksjonen den har hatt da vi har dobbelt hundebur baki bilen og selv med sportsdelen på + hjulene på så får jeg smetta den inn på siden av buret - bagen stroppa vi fast i baksetet, men nå har vi svær takboks den går oppi).

Så spørsmålet er vel om vi skal bruke babyjoggeren til sovevogn hjemme, og kjøpe ei søskenvogn til trilleturer, droppe vognkjøp helt og holdent og bruke det vi har + bæretøy, eller kjøpe ei singelvogn i tillegg. Blir 19 måneder mellom dem. Jeg vingler som fy og mannen nekter å ha ei mening om det! :p
Vente til ungen kommer? Så finner du vel fort ut av det :joyful:

Vi kjøpte Emmaljunga Edge brukt. Den gamle varianten fra 2014/2015 en gang. Aner ikke hva jeg liker og ikke liker, tenker at det bare må testes ut. Har lest så mange som ombestemmer seg etter at ungen kommer (ihvertfall oss førstegangs), så var redd for å bruke masse penger på ei vogn jeg kanskje ikke blir å like. Men denne vogna er sigende god på vinterføre, så da gikk vi for den. Fire store, faste lufthjul. Masse funksjoner på vogna som jeg ikke aner om man får bruk for: håndtaket kan flippes over andre veien i tillegg til at sittedelen/bagdelen kan snus, luftemuligheter her og der, hodeenden i baggen kan vippes opp osv. Den virker lett å trille tross vekta. Prøvde litt i butikk, og noen billigere vogner der var trege altså.. vet ikke om det var pga hjulstørrelse eller hva.
 
Vente til ungen kommer? Så finner du vel fort ut av det :joyful:

Vi kjøpte Emmaljunga Edge brukt. Den gamle varianten fra 2014/2015 en gang. Aner ikke hva jeg liker og ikke liker, tenker at det bare må testes ut. Har lest så mange som ombestemmer seg etter at ungen kommer (ihvertfall oss førstegangs), så var redd for å bruke masse penger på ei vogn jeg kanskje ikke blir å like. Men denne vogna er sigende god på vinterføre, så da gikk vi for den. Fire store, faste lufthjul. Masse funksjoner på vogna som jeg ikke aner om man får bruk for: håndtaket kan flippes over andre veien i tillegg til at sittedelen/bagdelen kan snus, luftemuligheter her og der, hodeenden i baggen kan vippes opp osv. Den virker lett å trille tross vekta. Prøvde litt i butikk, og noen billigere vogner der var trege altså.. vet ikke om det var pga hjulstørrelse eller hva.

Tipper det uansett blir rolig på trillefronten i januar, så har god tid på å bestemme meg sånn sett - men hjernen er litt mer i moduset "alt og litt til skal være klart!" :knegg: Og så er det jo å finne ei søskenvogn jeg liker også da, som ikke koster en trillion.

Jeg liker edge duo (har ikke selv, men har trilla nevøer i den). Eneste som er med de vognene er at selene kan være litt teite på sportsdelen (type bli for trange raskt), men jeg tror de kan byttes ut med andre seler. Og så er det mange vogner som er gode med bagdel, men ikke er fullt så snedige med sportsdel og omvendt. Er en skikkelig jungel der ute! :p Og en må bare prøve seg frem, for vi har jo så innmari ulike preferanser og behov. Jeg syns i alle fall de klassiske vognene med fire faste hjul er supergode å trille på alskens føre og veier, og jeg har trilla vogn utpå myr og åker også. Riktignok ikke langt på myra da, men. :knegg:
 
Her blir det Britax S.m.i.l.e. 2-pakken med bilstol, bagdel og sportsvogn. Synest det er så kjekt å få alt i eitt og kompatibelt og likar at vogna ser lett og grei ut både å trille og slå saman. :) Eg skal hente alt på måndag, og gler meg veldig! Det blir kjekt å få ting i hus no som tredje trimester nærmar seg :) 27+4 i dag :)
 
Back
Topp