Hvilke tilskudd tar dere ?

Omega 3-6-9, multivitamin og en ekstra jern pille da jern-lageret mitt var under normalen

kjøpte meg en pille doserer (samme som mormor bruker) da jeg er elendig til å ta piller fast, fungerer som bare det:happy:
 
Har nå fått beskjed at jeg ikke trenger å ta folat lenger, så da blir det kun multivitaminer og omega 3 framover. Og så tar jeg kalsium ved behov.
 
Fortsetter dere å ta folat inn i andre trimester eller dropper dere? Når jeg var til jordmoren sa hun at jeg trengte bare ta multivitamin og omega3, så lenge det ikke var noe annet som dukket opp på blodprøvesvar.
 
Fortsetter dere å ta folat inn i andre trimester eller dropper dere? Når jeg var til jordmoren sa hun at jeg trengte bare ta multivitamin og omega3, så lenge det ikke var noe annet som dukket opp på blodprøvesvar.

jeg bruker opp det jeg har :) det skal ikke være nødvendig etter 12 uker.
 
Har gått over til multivitamin for gravide fra Wild Nutrition. Skal i tillegg begynne å ta jerntilskudd i uke 18.
 
Man kan fint ta vanlig multivitaminer? Eller måå det være for gravide?
 
Man kan fint ta vanlig multivitaminer? Eller måå det være for gravide?

Du kan helt sikkert ta vanlig multivitamin, bare sjekk at det er jod i den da det er det det er anbefalt at man tar tilskudd av. Evt. kan man bare ta jod. Multivitamin for gravide har ofte mer av enkelte vitaminer. Dette gjelder særlig folat, men den forebyggende effekten av å ta folat får man jo først og fremst hvis man tar folat før svangerskapet og helt i starten.

Jeg valgte det produktet jeg valgte bl.a fordi den inneholder nok jern til at jeg bare trenger et lavdosetilskudd ved siden av når jeg skal starte med 40 mg per dag.
 
Tenkte å begynne på multivitaminer når folatboksen er brukt opp. Noen som vet hva som er forskjellen på nycoplus gravid og lifeline?
 
Du kan helt sikkert ta vanlig multivitamin, bare sjekk at det er jod i den da det er det det er anbefalt at man tar tilskudd av. Evt. kan man bare ta jod. Multivitamin for gravide har ofte mer av enkelte vitaminer. Dette gjelder særlig folat, men den forebyggende effekten av å ta folat får man jo først og fremst hvis man tar folat før svangerskapet og helt i starten.

Jeg valgte det produktet jeg valgte bl.a fordi den inneholder nok jern til at jeg bare trenger et lavdosetilskudd ved siden av når jeg skal starte med 40 mg per dag.
Ja, får se når den kommer, men regner med det er jod i den, om ikke er det bare å ta det vedsiden av ja:)
Man trenger jo ikke folat etter uke 12 sies det. Har gått på folat siden i sommer, så tror jeg har en god dose innabords:p
Ja, jeg vet ikke om jeg trenger jerntilskudd enda, men venter på svar. Så fikk beskjed om multivitamin og omega3 foreløpig:)
 
Ja, får se når den kommer, men regner med det er jod i den, om ikke er det bare å ta det vedsiden av ja:)
Man trenger jo ikke folat etter uke 12 sies det. Har gått på folat siden i sommer, så tror jeg har en god dose innabords:p
Ja, jeg vet ikke om jeg trenger jerntilskudd enda, men venter på svar. Så fikk beskjed om multivitamin og omega3 foreløpig:)

Obs: Hvis man tar tran som omega—3 tilskudd sammen med multivitamin, må man passe på at man ikke får for mye vitamin A. Vitamin D er også fettløselig og tilsatt i tran, men det skal mer til før det blir for mye.
 
Obs: Hvis man tar tran som omega—3 tilskudd sammen med multivitamin, må man passe på at man ikke får for mye vitamin A. Vitamin D er også fettløselig og tilsatt i tran, men det skal mer til før det blir for mye.
Regner med det skal gå greit, når det er jordmor som har sagt det.:)
 
Folat (kun tom uke 12), iod, D-vitamin og omega 3. Har funnet omega3 kapsler på apoteket som ikke gir oppstøt/transmak (løses opp i tarmen). De synes jeg var geniale! Merker forøvrig at jeg drikker mer melk nå som jeg er gravid (en av disse lystene) så har halvert iodmengden.
 

Vedlegg

  • 20210217_073719.jpg
    20210217_073719.jpg
    25,9 KB · Visninger: 3
  • 20210217_073713.jpg
    20210217_073713.jpg
    22,4 KB · Visninger: 3
Da har eg tatt steget og kjøpt multivitamin med mindre str... så blir det omega3 eller tran.
Så må eg ta 100 mg jern, det er ganske mye for magen min så er litt usikker på hvordan det løser seg.

Heldigvis har kvalmen gitt seg litt, så kanskje eg får tatt mer enn den lille folattabletten :happy:
 
Har gått over til multivitamin for gravide fra Wild Nutrition. Skal i tillegg begynne å ta jerntilskudd i uke 18.

Kan eg spør hvorfor du skal begynne å ta jern i uke 18? Og ikkje før mener eg...
Burde man ikkje ta det før kanskje? Fikk beskjed om å begynne med så stor dose eg klarte allerede nå her.. uke 14 i morgen...

:rolleyes::rolleyes:
 
Back
Topp