Hvilke navn ville du aldri ha gitt babyen?

navn til exer for meg eller mannen. Rett og slett fordi jeg ville forbundet de navnene med de exene *brrr*
samt navn til mennesker i livet mitt som har hatt en negativ påvirkning. Enten mobbere, eller vært kjipe liksom.. Negativt ladede navn i mine øyne..
Signerer.

Ville heller ikke brukt de mest populære navnene, det er litt slitsomt når flere i klassen heter det samme.
 
Navn jeg har dårlig forbindelse med. Det betyr ikke at jeg syns navne er stygge eller noe, jeg ville bare ikke brukt di selv :)
En ærlig sak rett og slett..

Ville ikke brukt Jens, Martin, Tor/Thor, Saga, Linus, Per, Svein, Karl, Margrete, Olga.. osv
 
Godtfred :p kun fordi jeg syns det høres så stygt ut;-)
 
Jeg er ikke noe glad i Sebastian, Leander, Mathias, Linnea, Emma, Celine, Emilie ++Klarer ikke å forstå hvorfor de er så populær :p
 
Anne
Ane
Synne
Mette
Hilde
Torunn
Linda
Cecilie
Britt
Berit
Brita
Oddbjørg
+++

Ole
Christian
Bjørn
Thomas
Anders
Andreas
Patrick
Øyvind
+++

Disse på grunn av assosiasjoner, ikke fordi navnene i seg selv er noe galt med.

Dessuten unngår jeg topplistenavn. Det har jeg selv, og jeg HATET det da jeg vokste opp. Er ikke gøy å være Linn nr 3 i klassen....

Pluss en del andre navn, som ikke er nødvendig å nevne her, da det går på at jeg ikke synes nvana er fine, og vil ikke tråkke noen på tærne =)
 
Jeg er ikke noe glad i Sebastian, Leander, Mathias, Linnea, Emma, Celine, Emilie ++Klarer ikke å forstå hvorfor de er så populær :p
haha! tantebarna mine (og jeg har bare to!) heter Celine og Linnea! *ler*
 
navn til exer for meg eller mannen. Rett og slett fordi jeg ville forbundet de navnene med de exene *brrr*
samt navn til mennesker i livet mitt som har hatt en negativ påvirkning. Enten mobbere, eller vært kjipe liksom.. Negativt ladede navn i mine øyne..

Enig i denne. Er et navn jeg alltid har sagt at jeg skal kalle min framtidige datter, men det heter selvsagt eksen til mannen, så gikk ikke for det når vi fikk ei jente :p
 
"Moderne" navn, men også norske navn som blir litt "dalstrøka og innafor". Dette kan fort ende galt, men navn jeg ikke liker (og som jeg kommer på):

Matheo, Noa(h), Tarjei, Tea(h). Sistnevnte gir assosiasjoner til ei blond sossejente jeg dessverre gikk på VGS med, og som var helt ufordagelig, og det virker egentlig som om Tea er et sossejentenavn.

Jeg forstår heller ikke norske foreldre som gir barna engelske navn, som Nathan (med uttalelsen), når de bor i Norge. "Ja, men det kan jo hende han reiser ut, da![til USA/London, må vite]". Vel, Nathan kan ende opp både som børsmegler på Wall Street, eller Statoils representant i Turkmenistan. Jeg har selv et internasjonalt navn, men ville heller ha hatt et nordisk navn, med norske bokstaver.

Det kan jo også hende at den håpefulle med engelsk navn ender opp i et land der navnet blir teit, eller betyr noe rart, som Fanny :) Dessuten forstår jeg ikke hvorfor vi absolutt sikler etter engelske navn, når verden er så mye større enn Hollywood-USA og London, og når mennesker i disse landa tross alt kan hete Dick Cockburn, og der mange navn er gangbare til begge kjønn
 
navn til exer for meg eller mannen. Rett og slett fordi jeg ville forbundet de navnene med de exene *brrr*
samt navn til mennesker i livet mitt som har hatt en negativ påvirkning. Enten mobbere, eller vært kjipe liksom.. Negativt ladede navn i mine øyne..
Samme her.
 
"Moderne" navn, men også norske navn som blir litt "dalstrøka og innafor". Dette kan fort ende galt, men navn jeg ikke liker (og som jeg kommer på):

Matheo, Noa(h), Tarjei, Tea(h). Sistnevnte gir assosiasjoner til ei blond sossejente jeg dessverre gikk på VGS med, og som var helt ufordagelig, og det virker egentlig som om Tea er et sossejentenavn.

Jeg forstår heller ikke norske foreldre som gir barna engelske navn, som Nathan (med uttalelsen), når de bor i Norge. "Ja, men det kan jo hende han reiser ut, da![til USA/London, må vite]". Vel, Nathan kan ende opp både som børsmegler på Wall Street, eller Statoils representant i Turkmenistan. Jeg har selv et internasjonalt navn, men ville heller ha hatt et nordisk navn, med norske bokstaver.

Det kan jo også hende at den håpefulle med engelsk navn ender opp i et land der navnet blir teit, eller betyr noe rart, som Fanny :) Dessuten forstår jeg ikke hvorfor vi absolutt sikler etter engelske navn, når verden er så mye større enn Hollywood-USA og London, og når mennesker i disse landa tross alt kan hete Dick Cockburn, og der mange navn er gangbare til begge kjønn

Jeg ville personlig styrt unna Dick Cockburn hahaha!! :D
 
Men Vdkun er jo egentlig et kult navn, selv om det har en crappy assosiasjon, og jeg aldri ville kalt barnet mtt for det.. :p Hihi..
Nei kan ikke si meg enig der altså :D klarer ikke å se det kule i det navnet.
 
Jeg er ikke noe glad i Sebastian, Leander, Mathias, Linnea, Emma, Celine, Emilie ++Klarer ikke å forstå hvorfor de er så populær :p

Enig, samt Theo, Theodor, Isabelle, Oliver, Ulrik, Sofie, Sofia, Olivia, Emanuele, Nathalie, Alexandra, Noah, Matheo, Liam+++ og andre nymotens navn.
 
Nei kan ikke si meg enig der altså :D klarer ikke å se det kule i det navnet.
Hvis man tar bort assosiasjonen, er Vidkun et sterkt norrønt navn, med mange andre historier bak seg =) Det er bare den fordømrade Quisling som ødela :p
 
Norrøne navn er ikke meg. Ikke stygge, men er bare ikke i min gate :)
Ellers typisk gamle, litt "harry" norsk navn!
 
Back
Topp