Hvilke navn ville du aldri ha gitt babyen?

Hvis man tar bort assosiasjonen, er Vidkun et sterkt norrønt navn, med mange andre historier bak seg =) Det er bare den fordømrade Quisling som ødela :p
Er ikke helt på norrøne navn, så det er sikkert derfor :D Adolf hadde sikkert vært poppis det også, om det ikke var for 2. verdenskrig :D
 
navn til exer for meg eller mannen. Rett og slett fordi jeg ville forbundet de navnene med de exene *brrr*
samt navn til mennesker i livet mitt som har hatt en negativ påvirkning. Enten mobbere, eller vært kjipe liksom.. Negativt ladede navn i mine øyne..
Helt enig, de navnene ville jeg å styrt unna :p
 
Er ikke helt på norrøne navn, så det er sikkert derfor :D Adolf hadde sikkert vært poppis det også, om det ikke var for 2. verdenskrig :D
Åja, ja da er det kanskje med på det ja.. Jeg elsker norrne navn :p Ja, Adolf hadde nok hatt hakket flere som het, om det ikke var for Hitler.. :p
 
Det styggeste navnet jeg vet om er tilfeldigvis også navnet til exen, passer bra :-D
 
navn til exer for meg eller mannen. Rett og slett fordi jeg ville forbundet de navnene med de exene *brrr*
samt navn til mennesker i livet mitt som har hatt en negativ påvirkning. Enten mobbere, eller vært kjipe liksom.. Negativt ladede navn i mine øyne..
Signerer :)
 
Har ingen ekskjærester, men var en del folk på ungdomsskolen og barneskolen som jeg ikke kom overens med - og det er jo navn jeg har dårlige assosiasjoner med! Madelen/Madeleine var UHYRE populært og vi hadde tre stk bare i vår klasse... Alle like ufyselige (var ufyselig sjøl også, altså):p Kristine og Kristen er også navn jeg nok ikke liker, også Liam, Brian og Svante, og Jeanette/Jeanett. Jeg er ikke noe glad i norrøne navn, og ville heller ikke brukt navn på politikere jeg er uenig med, men det er ikke nødvendigvis fordi navnet er stygt, og mange jeg liker har også navn jeg ikke kunne brukt :p også er jeg utrolig lite glad i navnet Aage :S aner ikke hvorfor, har aldri møtt en. Samme med Ove. Og Mads... Nei, nå får det holde! :p
 
Mange navn eg ikkje hadde valgt fordi det ikkje er min smak.
Nokre navn pga dårlige assosiasjoner
Nokre pga vanskelig uttale eller skrivemåte
Nokre pga at dei er for kompliserte/lange
Nokre fordi eg både eg og mannen er fra Norge, og ville da syns det var rart å velge eit utenlandsk navn som feks Aiden (sjølv om det er eit nydeleg navn)
Trur ikkje mannen hadde gått med på eksane mine sine navn heller, sjølv om dei er fine;)
 
Navn jeg har dårlig forbindelse med. Det betyr ikke at jeg syns navne er stygge eller noe, jeg ville bare ikke brukt di selv :)
En ærlig sak rett og slett..

Ville ikke brukt Jens, Martin, Tor/Thor, Saga, Linus, Per, Svein, Karl, Margrete, Olga.. osv
Jeg synes Saga er så fint og tar meg ikke nær av at du ikke liker det,folk har ulik smak og d synes jeg er flott;) (synes bare d er rart hvis noen reagerer på at enkelte ikke liker d navnet man selv liker,for som du sier: d er en ærlig sak og ikke noe personlig heller) :)
 
Har flere navn som jeg ikke ville kalle ungen min.
Da gubben kom med navn på sine x-er sa jeg rett ut at det kom aldri på tale å oppkalle x-ene hans.
Fikk til svar at det var ikke ment å kalle opp x-ene men, enkelte av de hadde fine navn. :rolleyes:
Glem det sa jeg! Så kom jeg opp med et guttenavn som vi begge likte. :happy093
 
Olga, berte,Oddveig,oddrunn,Kåre, Nils
 
Navn jeg har dårlige assosiasjoner med, pluss disse nymotens, "egenkomponerte" navnene som gjerne er satt sammen av to navn, feks Chrizander.
Ville ikke gitt dem de navnene, fordi jeg syns ikke de er spesielt pene. Men er jo smak og behag, og ingen som trenger bli fornærma for det. :p
What she said :p
 
Adolf. Trenger sikkert ikke å utdype den.

Ellers navn som en straks assosierer med veldig kjente personer eller personer jeg forbinder navnet med.
Noen navn er bare fæle. :p
 
Jeg vet om mange Ida'er, godt voksne folk som jeg egentlig ikke har noen spesiell tilknytning til, eller liker særlig godt. Allikevel heter jenta mi Ida, vi lager våre egne assosiasjoner ved navnet. I dag er Ida verdens vakreste navn, i tillegg til storesøster sitt:)
 
"Moderne" navn, men også norske navn som blir litt "dalstrøka og innafor". Dette kan fort ende galt, men navn jeg ikke liker (og som jeg kommer på):

Matheo, Noa(h), Tarjei, Tea(h). Sistnevnte gir assosiasjoner til ei blond sossejente jeg dessverre gikk på VGS med, og som var helt ufordagelig, og det virker egentlig som om Tea er et sossejentenavn.

Jeg forstår heller ikke norske foreldre som gir barna engelske navn, som Nathan (med uttalelsen), når de bor i Norge. "Ja, men det kan jo hende han reiser ut, da![til USA/London, må vite]". Vel, Nathan kan ende opp både som børsmegler på Wall Street, eller Statoils representant i Turkmenistan. Jeg har selv et internasjonalt navn, men ville heller ha hatt et nordisk navn, med norske bokstaver.

Det kan jo også hende at den håpefulle med engelsk navn ender opp i et land der navnet blir teit, eller betyr noe rart, som Fanny :) Dessuten forstår jeg ikke hvorfor vi absolutt sikler etter engelske navn, når verden er så mye større enn Hollywood-USA og London, og når mennesker i disse landa tross alt kan hete Dick Cockburn, og der mange navn er gangbare til begge kjønn
Jeg liker Tarjei kjempegodt, men er helt enig med deg hva angår internasjonale navn. Koseligere med noe med mer nordisk tilhørighet, syns jeg.
 
Har flere navn som jeg ikke ville kalle ungen min.
Da gubben kom med navn på sine x-er sa jeg rett ut at det kom aldri på tale å oppkalle x-ene hans.
Fikk til svar at det var ikke ment å kalle opp x-ene men, enkelte av de hadde fine navn. :rolleyes:
Glem det sa jeg! Så kom jeg opp med et guttenavn som vi begge likte. :happy093
Før vi ble gravide og snakka om navn kom mannen også dragende med et eksenavn. Haha. Pappskalle :p
 
Navn med helt tydelige kollektive negative assosiasjoner ville jeg såklart ikke gitt. Ei heller navn til ekser eller folk som har opplevdes veldig negative i tilværelsen.

Er heller ikke så begeistra for tradisjonelle navn som bare staves på en helt speisa måte.

Ellers er flere av mine favoritter nevnt her (Astrid, Tarjei, Christian blant andre).
 
Typisk gammelt norske navn.. Kari, Olga, -veig, -bjørn/-bjørg, -runn, -hild, Kåre, Kårill, Ola, Per, Petter....

For meg er dette navn som passer bedre til de som nå ligger på sykehjem.. Det er ikke at navna behøver være stygge, jeg bare mener ikke selv at de er passende.. :p
 
Back
Topp