Hvilke navn ville du aldri ha gitt babyen?

navn til exer for meg eller mannen. Rett og slett fordi jeg ville forbundet de navnene med de exene *brrr*
samt navn til mennesker i livet mitt som har hatt en negativ påvirkning. Enten mobbere, eller vært kjipe liksom.. Negativt ladede navn i mine øyne..
 
navn til exer for meg eller mannen. Rett og slett fordi jeg ville forbundet de navnene med de exene *brrr*
samt navn til mennesker i livet mitt som har hatt en negativ påvirkning. Enten mobbere, eller vært kjipe liksom.. Negativt ladede navn i mine øyne..
Helt enig! :)
 
Navn på xer eller navn på kjente, grusomme mennesker.
Og en del av de gamle norske navna. Type gudleif :p
 
Navn jeg har dårlige assosiasjoner med, pluss disse nymotens, "egenkomponerte" navnene som gjerne er satt sammen av to navn, feks Chrizander.
Ville ikke gitt dem de navnene, fordi jeg syns ikke de er spesielt pene. Men er jo smak og behag, og ingen som trenger bli fornærma for det. :p
 
Er vel bare navn på mennesker jeg kjenner eller vet hvem er som jeg ikke vil assosiere barnet mitt med. Ett eksempel er Silje! Det er ett veldig fint navn, barna har venner som heter det som er nydelige barn. Men jeg vil vel ikke at barnet mitt skal hete det samme som x'n til kjæresten min:p
Utover sånne ting er det vel Adolf som ligger høyest på uønska navn...
 
Dette er et vepsebol... Høy sjanse for at noen blir sure her... :p
To av mine favoritter er allerede nevnt her haha :p jeg syns heldigvis ikke de navnene er grusomme :)
 
Vil ikke fornærme noen men de navnene jeg ikke liker har kun tilknytning til menneskers adferd. Så svigermors navn er et stort nei, men samboer synes det er flott. Derfor bør vi få gutt, men ønsker meg jente. Her må det forhandlinger til.
 
To av mine favoritter er allerede nevnt her haha :p jeg syns heldigvis ikke de navnene er grusomme :)
Enig med deg. :) Valg av navn er så utrolig personlig, så lett å tråkke noen på tærne i denne tråden. Kan jo faktisk være sårende for noen, spørs vel på bakgrunnen for navnevalget. :)
 
Syns det er litt snodig at moderator lager en tråd som lett kan oppleves negativt for mange. Valg av navn er veldig personlig. Kan man ikke heller diskutere hva man syns er fint? Evt svare mer generelt på det spørsmålet som allerede er stilt? (Som mange allerede har gjort, feks ekser ol) :)
 
Ville ikke valgt navnet på ex'er, nei. Utover det var vi ganske åpne når vi så etter navn.

Satte likevel krav om at det måtte være et minimum internasjonalt
 
Jeg ville ikke valgt et av de navnene som er så populært nå, nettopp fordi det er så mange som heter det.
Ellers det samme som flere skriver; navn på ekser. Som vestlending med skarre R, er det ikke pent med navn som begynner på R.
 
Back
Topp