Hvilke navn ville du aldri ha gitt babyen?

navn med æ, ø, å. Fordi det er kronglete i utlandet.
Eller navn med rare skrivemåter. Som Marith. Eller Hroar.
 
Før vi ble gravide og snakka om navn kom mannen også dragende med et eksenavn. Haha. Pappskalle :p
Spurte han om han ville likt å kalle opp guttungen etter en av mine x-er. Da svarte han nei, og det ble ikke snakk om andre navn enn det vi valgte ilag <3
 
Navn som kan uttales feil her i Trøndelag!!!!!
Kristine (Kresstine) osv.... Fyysj!

Også de der supersøte navnene, møtte en voksen tøff kar som kalte seg Linus, det ødela jo hele den matcho greia han holdt på med!! Haha

Også klinger ikke sånne typ Linnea, malleah og lignende fint i mine ører.

Men som regel kan jeg tenke mye snedig når ett nyfødt barn får ett navn, men blir jeg kjent med barnet blir det plutselig kjempe fint ^^,
 
Jeg synes Saga er så fint og tar meg ikke nær av at du ikke liker det,folk har ulik smak og d synes jeg er flott;) (synes bare d er rart hvis noen reagerer på at enkelte ikke liker d navnet man selv liker,for som du sier: d er en ærlig sak og ikke noe personlig heller) :)
Ja det er så sant!!
Også tenker at når jeg hører navn jeg ikke liker så sier jeg det ikke til foreldrene!! Man MÅ ikke si meningen sin om det ikke er positivt :p
Men folk må få lov å mene og synes forskjellig :)
 
Jeg finnes ikke fornærmet, men lurer bare på om du vet at mange av navnene du nevner er gamle navn? :p

Ja, selvfølgelig, men de er jo nymotens fordi de er gravd opp igjen i nyere tid.
 
Ett som også er brukt som navn på kjæledyr
 
Knut, Kim-André, Nathaniel, Maximillian, Maximus, Kåre, Kent-Rune, Gudrun, Jesus, Mohammed, Ann-Charlott, Ingerta and so on :D
 
Da vi skulle velge navn unngikk vi:
- navn på ekser
- topplistenavn (vi har begge vært en av ørten som heter det vi heter i klassen og på laget og det er ikke spesielt gøy)
- navn som må staves ut til "alle"
- navn som kunne vært lyder eller følelser
- navn som minner oss om drittsekker fra fortiden
- dobbeltnavn
- unge-mødre-navn
 
Det vi styrte unna var navn til ekser, navn som vi hadde dårlig erfaringer med fra at andre heter det, navn med r (grøss om barna aldri lærer å si r :p)

Ellers er det ingen spesielle navn jeg syns ikke er fine, det er alltid en person bak et navn og et navn man aldri kunne tenkt seg være fint kan bli fint med en fin person :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Navn som er negativt ladet for meg ville jeg ikke valgt :)
 
hehe

ville vel ikke benyttet de "oppbrukte"navna på poppislista: mathias. elias,....pluss alle jentenavn som slutter på "eah"

Jeg selv har et navn som mange ville sagt var stygt (bjørg-ending) men synes faktisk det er kult med barn m gammalmodig klang Ingeborg, Vebjørn ol..

Og siden jeg har jobbet over 10 år i skolen så er det noen "rampe"navn jeg aldri ville brukt.
 
Navn som gir dårlige assosiasjoner pga folk jeg kjenner. Typiske "prinsessenavn" (Madeleine, Anastasia etc.. ikke min stil). Og så er det en del navn som blir utelukket på grunn av måten det uttales på her vi bor. Jeg er ikke herfra, og får helt fnatt av måten noen navn uttales på, inkludert mitt eget. Marie, for eksempel, blir Marrje (med trykk på a) og det er helt feil i mine ører :p
 
Ingen sånne navn som egentlig er forkorninger av andre navn, eller sånne alf bjarne trygve navn, bare fordi eg syns ikkje d høres fint ut, med bergenser dialekt blir slike navn veldig harde ;)
 
Anne
Ane
Synne
Mette
Hilde
Torunn
Linda
Cecilie
Britt
Berit
Brita
Oddbjørg
+++

Ole
Christian
Bjørn
Thomas
Anders
Andreas
Patrick
Øyvind
+++

Disse på grunn av assosiasjoner, ikke fordi navnene i seg selv er noe galt med.

Dessuten unngår jeg topplistenavn. Det har jeg selv, og jeg HATET det da jeg vokste opp. Er ikke gøy å være Linn nr 3 i klassen....

Pluss en del andre navn, som ikke er nødvendig å nevne her, da det går på at jeg ikke synes nvana er fine, og vil ikke tråkke noen på tærne =)

Mitt navn står på denne listen, haha, du er den første som ikkje liker det, hahaha ;)
 
Back
Topp