Hvem har du fortalt det til, og hvordan?

Solaris

Andre møte med forumet
Det er jo veldig tidlig, så jeg lurer på hvem som har fortalt de store små nyhetene videre, til hvem og hvordan?
Og hvordan fikk din partner vite at skuddet denne gangen sitter?

Jeg har tenkt å holde det "hemmelig" helt til etter nyttår, hvis det går an. Jeg liker å overraske, så det hadde vært veldig gøy å kunne holde på dette så lenge som mulig, kanskje helt til februar-mars..!
Mannen vet det selvfølgelig, og ei venninne som også er gravid (er 3mnd før meg, men vi gleder oss til barseltid sammen). Ellers får ingen vite det, ikke søsken, ikke mine eller hans foreldre søsken, foreldre eller venner, ingen!

Mannen her fikk et bilde mens han var på jobb, og egentlig ikke kunne snakke i telefon (blant kollegaer), men ringte meg og vi snakket i koder. :Heartred
 
Her vet mannen, ei venninne, min søster, og noen kolleger på jobb, som må vite om det pga tilrettelegging :)
 
Mannen og jentungen på 3 år vet det - og dermed også ei barnehagetante i bhg :laughing002 Får se hvor lenge vi får lillemor til å holde det hemmelig, for har veldig lyst å overraske familie - men da med lillemor på laget :Heartpink

Skulle egentlig ikke teste i går da jeg var sikker på negativ test, så ville bare roe testetrangen og få den negative testen - og så var den pinade positiv! Så han fikk vite det når han kom hjem om kvelden, rimelig sjokkert :)
 
Vi har vært igjennom IVF og alle våre nærmeste har visst om det, så når jeg treffer de fleste så kommer «er du gravid» som første spørsmål:p Så her vet alle våre nærmeste det, selvom det er tidlig.

Problemet mitt er jo at jeg er så oppblåst at det ser ut som jeg er 7 mnd på vei allerede, så jeg klarer ikke skjule den med hverken jakke eller store gensere:hilarious::hilarious:

Møtte ei bekjent ei i går og hun lurte på om jeg var gravid siden jeg hadde så mage, svarte bare at jeg hadde lagt på meg:hilarious:

Føler at de som vet det nå er de som skal vite det, andre kan vente frem til tidligst uke 12:wacky:
 
Ingen testa nå midt på natten skal si det til mannen da... men han er på jobb så vi snakkes lite om dagene... men kommer hjem på mandag:)
 
Ingen testa nå midt på natten skal si det til mannen da... men han er på jobb så vi snakkes lite om dagene... men kommer hjem på mandag:)
Tenk å få komme hjem til en sånn fantastisk nyhet da ❤️
 
Kun samboeren som vet :). Skal fortelle barna etter tul 12+6 :). må nok si det til nærmeste familie snart pga jeg er så oppblåst for tiden :/
 
Mannen og min beste venninne :) Har medarbeidersamtale på tirsdag og lurer på om jeg må si noe allerede da. Sjefen min vet jo at vi prøver siden vi mistet for ikke så lenge siden, og med tanke på at det må tilrettelegges ganske så kjapt må jeg vel bare fortelle selv om jeg ikke føler meg komfortabel med det..
 
Et par kollegar fikk vite det i dag grunnet sikkerhet på jobb. Skal inn til leder før dagen er omme for å fortelle det, gruer meg.. Hadde lyst å holde det for meg selv litt spesielt med tanke på at jeg mistet for ikke så lenge siden, men her utøves det for mye vold til at jeg kan være på skjermet enheten på jobb så det må tilrettelegges :(
 
Et par kollegar fikk vite det i dag grunnet sikkerhet på jobb. Skal inn til leder før dagen er omme for å fortelle det, gruer meg.. Hadde lyst å holde det for meg selv litt spesielt med tanke på at jeg mistet for ikke så lenge siden, men her utøves det for mye vold til at jeg kan være på skjermet enheten på jobb så det må tilrettelegges :(
Har du fått tatt samtalen med leder? :)
 
Har du fått tatt samtalen med leder? :)
Ja, det gikk veldig fint :) Gruet meg litt, men etter jeg ble forsøkt slått i dag så kjente jeg at jeg ikke kan la være å fortelle.
 
Ja, det gikk veldig fint :) Gruet meg litt, men etter jeg ble forsøkt slått i dag så kjente jeg at jeg ikke kan la være å fortelle.
Det høres veldig fornuftig ut da. Og så fint at det gikk bra:) Min leder fikk vite det dagen etter positiv test, så ble det møte med HMS-ansvarlig dagen etter der igjen for å gjennomføre en risikovurdering. Ikke mye hemmelig her nei :hilarious: Her er det offentlig før uke 4 :p
 
Det høres veldig fornuftig ut da. Og så fint at det gikk bra:) Min leder fikk vite det dagen etter positiv test, så ble det møte med HMS-ansvarlig dagen etter der igjen for å gjennomføre en risikovurdering. Ikke mye hemmelig her nei :hilarious: Her er det offentlig før uke 4 :p
Elsker jobben min, men syns det er fryktelig dumt at den er lite gravidvennlig. Er langt fra komfortabel med at det skal være offentlig, men leder får tilrettelagt på en sånn måte at ikke alle trenger å vite.
 
Hurra for en engasjert mann, vi snakket i telefonen i går ang når han bør ta pappa perm med forrige barn. Han snakket om sep og ut året neste år... jeg Hmm kansje du bør ta den noe tidligere slik du får permen, den utgår jo hvis jeg starter på en ny.

Han like lite engasjert og jeg presiserte jeg har tatt test og svaret var jaja du testa vel ikke så tidlig med første så det som kommer for komme...

ps vett han bil ha flere og gleder seg men bruker alltid lang tid og er litt tilbakeholden i starten. Er vår tredje så kjenner jo reaksjobsmønsteret igjen..
 
Mannen klarte ikke å holde det hemmelig, dermed vet kommende storesøster på 4 år det, mammaen min, svigerinnen min og mannen hennes om graviditeten. Skal ikke se bort ifra at resten av slekta og hele barnehagen får vite det innen kort tid :hilarious:
 
Hurra for en engasjert mann, vi snakket i telefonen i går ang når han bør ta pappa perm med forrige barn. Han snakket om sep og ut året neste år... jeg Hmm kansje du bør ta den noe tidligere slik du får permen, den utgår jo hvis jeg starter på en ny.

Han like lite engasjert og jeg presiserte jeg har tatt test og svaret var jaja du testa vel ikke så tidlig med første så det som kommer for komme...

ps vett han bil ha flere og gleder seg men bruker alltid lang tid og er litt tilbakeholden i starten. Er vår tredje så kjenner jo reaksjobsmønsteret igjen..
Tar litt tid før min kjærest klarer å engasjere seg skikkelig også. Tror det blir litt for abstrakt og usikkert for han i starten.
 
Tar litt tid før min kjærest klarer å engasjere seg skikkelig også. Tror det blir litt for abstrakt og usikkert for han i starten.
Sånn er min også. Dette er vår første, så jeg syns det er godt å se at andre sine også reagerer sånn! Selv om jeg syns det er litt leit... Forstår jo hva de mener. Men skulle ønske han var bittelitt mer engasjert! Jeg vet jo at det er jeg som kjenner på ting ved kroppen min. Men jeg har da vist at jeg har fått positiv test flere ganger nå :hilarious: jaja. Det kommer forhåpentligvis etter første TU!
 
Back
Topp