Hvem har du fortalt det til, og hvordan?

Bare jeg, mannen og jordmor som vet det. Lurer litt på om mamma har skjønt tegninga da, for hun tok det som en selvfølge at jeg skulle kjøre da vi var der sist. Så sa jeg der nesten til 4åringen til broren min, fordi hun sa at hun hadde en baby i magen. Veldig opptatt av sånt for tiden

Det er bare jeg og samboeren min som vet det enda, og jeg elsker at det er vår lille magiske hemmelighet:Heartred jeg kjenner av og til på trangen til å fortelle det til flere, men samtidig er jeg ikke klar for å måtte fortelle det til de hvis det ikke skulle gå bra. Vi har planlagt å fortelle det til våre foreldre og søsken på julaften (11+0) hvis alt ser bra ut på TUL 1.desember:santa

Her vet mannen det, 2 venninner og leder på jobb. Blir å fortelle kollegaer på mandag da jeg må skifte avdeling pga tilrettelegging:binkybaby er 5+5 og det føles rart å fortelle på jobb før nærmeste familie...

Jeg og mannen vet det også har vi begge fortalt det til 1 venn hver. Utrolig godt å ha denne hemmeligheten for oss selv en stund før vi forteller det til resten.
Planen er å fortelle det på julaften til hele familien, da er jeg 12+6

Her vet de fleste på jobben det, mest fordi jeg har vært åpen med at vi skal prøve på en til og de har vært så nysgjerrige hele veien:hilarious: sambo har sagt det til sin bror og noen kompiser:) han var også med når jeg tok testen, så vi så svaret samtidig og ble like sjokka begge to at den var positiv:)

Her vet mannen selvfølgelig, min familie og svigerfamilie, én vennine og 2 nære kolleger :) Deler det først på jobb når jeg bikker 14/15 uker tenker jeg, kun pga frykten for å miste en mulig forfremmelse kun fordi jeg er gravid. At familien vet det tidlig, synes jeg er veldig greit, da har vi noen å lene oss på om noe går galt <3

Bare meg og mannen. Har lyst å vente til jul, da er vi 10 uker. Sist ventet vi til uke 19+5. og uke 20 sluttet hjertet å slå. Så tenker at uansett hvor lenge vi venter så kan det gå galt.

Bare meg og mannen. Har lyst å vente til jul, da er vi 10 uker. Sist ventet vi til uke 19+5. og uke 20 sluttet hjertet å slå. Så tenker at uansett hvor lenge vi venter så kan det gå galt.
Så grusomt :(:Heartred
Hva er sjangsen for at noe slikt skjer? :nailbiting:
Håper spiren sitter hele veien denne gangen! :Heartbigred

Så grusomt :(:Heartred
Hva er sjangsen for at noe slikt skjer? :nailbiting:
Håper spiren sitter hele veien denne gangen! :Heartbigred
Det vet jeg ikke, og vil ikke vite det heller. Alt var bra på nip testen, kub testen og UL. Og en jordmor time på uke 20 så slo ikke hjertet. Så det var veldig rart. Men sånn er livet dessverre.

Tok testen sammen med mannen. Så bare vi som vet.
Kommer nokk til å fortelle nærmeste venniner snart. Men siden dette ikke var planlagt, har jeg hatt behov for å ha nyheten litt for oss selv først:happy:

Litt usikker på hvordan vi skal fortelle familie. Gruer meg faktisk..
Vi har 3 tette fra før og når vi ventet nr 3 fikk vi flere kommentarer fra familie om at "nå må vi vell være fornøyde."
"Nå må det vell vær siste"
"vet dere ikke hva prevensjon er" osv... :shifty:

Svar til Milla92

Frekke kommentarer da? :bored:, det er vel ikke de som er foreldrene til barna så skjønner ikke hva de bryr seg med.
Mange nå som har 3-4 barn om dagen, er da ikke så uvanlig. Nei så lenge man klarer å gi barna en god oppvekst , kan man ha så mange man selv klarer å forsørge.
Tror bare de tenker på hvordan de selv ville klart seg med 3-4 barn, med tanke på kommentarene vil jeg si.. Ikke særlig bra :hilarious:.

Last edited:
Svar til spurveugla;

Huff ja, som gravid og hormonell er slike kommentarer skikkelig provoserende å få.. :bored:
Men hovedsaklig fra foreldre og besteforeldre slike kommentarer kommer fra. Og foreldrene vår har både 6 og 7 barn, så de kan ta seg en bolle:hilarious:
Ene inngiftet 'oldemoren' sa : haha, off stakkars dere! Når vi dekte nyheten om nr 3 :confused::hilarious:

Back
Topp