Hvem har barnet arvet øyenfargen sin fra?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Inspirert av en annen tråd om øyenfarge her inne :)

Hvem har barnet arvet øyenfargen sin fra? Pappaen? Mammaen? Andre i familien?

Her hos oss har dattera mi helt identisk farge på øynene som faren sin. Mens sønnen min har helt identisk farge som mine. Det er litt rart igrunn, at øynene er så like. Mine skifter litt farge med lyset og det gjør hans også.
 
Både mamma og papp faktisk her med eldste. Vi har like blågrå øyner.
 
De to eldste har ulike varianter av blå, noe som ligger i min familie. Yngste har mannens brungrønne øyne.
 
Vi har samme farge alle fire :) blå, ganske lys. Vi har hver vår forelder med litt mørkere (grønn) og mye mørkere (brun) øyenfarge.
 
Begge ungene har blå øyne som meg og mannen :) Eldste og mannen har lik farge (helt blå), mens jeg og yngste har mørkeblå ringer rundt iris i tillegg :)
 
Her har lille arvet pappaen sin øyenfarge.
 
Eldste har samme øyenfargen som onkelen og oldefaren sin (min bror og morfar). Lillesøstra sine øyer har ikke fått sin endelige farge enda. Holder på å skifte fra blå til noe jeg mistenker blir brun/grønn, som både meg og pappaen har.
 
Tja si det. Mulig at postmannen har gitt han blå øyne. Jeg har grønne, samboer har brune, alle i familien min har brune.
Jeg har veldig mørkt brunt hår, samboer har svart hår. Lillegutt er nesten blond.
 
Tre av de fire barna jeg har med eksmannen har "hazel"/nøttebrune som faren sin, mens ett av fire blå som meg

Begge barna jeg har med mannen har blå øyne, vi er begge blåøyde, så ikke så overraskende.
 
Eldste har brune, jeg har grønn og faren blå. Mine besteforeldre hadde brune, men kan hende faren har brune litt nærmere i slekt, det vet vi ikke da han er adoptert.

De to minste har blå etter faren:)

Hårfarge har ingen av de lik. Ei blond, en med lys brunt og ei med mørk brunt:)
 
Eldste har lik øyenfarge som far, men minste på 9mndr skifter en del fortsatt, men heller mot brun det også :hilarious:
Mine er lysegrønn/gul
 
Både jeg og pappen har blå, å det har jentene også. Ganske lik blåfarge på oss alle 4, mine er kanskje noe lysere.
 
Back
Topp