Hvem har barnet arvet øyenfargen sin fra?

Vi er så spent på om jenta vår (vårt første barn) arver hans eller mine farger da vi er totalt forskjellige. Jeg har grønnbrune øyne og han har lys blå øyne.

I min søskenflokk (vi er tre) har ingen av søskene like farger på øynene og er alle en blanding av foreldrene våre som også har veldig forskjellige farger. Min mor har en veldig spesiell blåfarge, en lys sjøblå mens min far har mørkebrune øyne. Jeg fikk grønnbrune, nr2 en lysere brunfarge og nr3 mørkegrønne.
 
Det blir spennende å se, lille er bare 2 uker så mye kan skje. Hun hadde (som mange nyfødte) mørke blå øyne, de har lysnet frem til nå men er fremdeles mørkere enn mine (har blå øyne), far har lyse brune. Hans familie har alt fra mørke brune, lyse brune til blå øyne, min har grønne og blå. Så vi har mye å velge i her! Sannsynligheten sier jo at det blir brune, men mange muligheter [emoji1] gleder meg til å se hvordan de utvikler seg [emoji102]
 
Inspirert av en annen tråd om øyenfarge her inne :)

Hvem har barnet arvet øyenfargen sin fra? Pappaen? Mammaen? Andre i familien?

Her hos oss har dattera mi helt identisk farge på øynene som faren sin. Mens sønnen min har helt identisk farge som mine. Det er litt rart igrunn, at øynene er så like. Mine skifter litt farge med lyset og det gjør hans også.

Begge våre har knallblå øyne etter pappaen. Eldste er som snytt ut av nesa på pappaen, mens yngste er prikk lik meg bare med blå øyne(jeg har veldig grønne). Håpet jo på at en av de skulle få øyenfargen min, men de er vakre uansett❤
 
Back
Topp