Hvem har barnet arvet øyenfargen sin fra?

Inspirert av en annen tråd om øyenfarge her inne :)

Hvem har barnet arvet øyenfargen sin fra? Pappaen? Mammaen? Andre i familien?

Her hos oss har dattera mi helt identisk farge på øynene som faren sin. Mens sønnen min har helt identisk farge som mine. Det er litt rart igrunn, at øynene er så like. Mine skifter litt farge med lyset og det gjør hans også.
Litt morsomt at dere fikk en av hver da :p
 
Pappaen har blå, jeg har blåoransje. Storesøster har like øyne som meg :) Litt artig siden hun ikke ligner særlig på meg ellers, ligner pappaen sin.

Yngste ligner meg utseendemessig, men har grønnbrune øyne :eek: aner ikke hvor hun har det fra for verken jeg, pappaen, besteforeldre eller noen jeg kan komme på har brune øyne. Bortsett fra oldefaren, men var litt usikkert på om han er "ekte" oldefar for sv.mor er den eneste i en søskenflokk på 5 som har blå øyne ;)
 
Her har alle i familien blå, mannen har litt mer gråblå, barna har fått klarere blå etter meg.
 
Eldste har brune etter meg. Yngste vet vi ikke enda, men jeg tror hun får brune mens min kjære insisterer på hun får blå etter ham;)
 
Ser ut til at det er en av hver :)
 
Vet ikke. Har blå øyne (ergo meg) men ikke samme blåfargen
 
Vi har begge blå øyer og barna har blå . Jeg har nok ett hakk mørkere enn han, så kan se ut som de har arvet etter meg.
 
Her ble blå og blå til.... blå! På begge ungene :p
 
Blå øyne på både meg og mannen, og det har begge barna også [emoji4]
 
Veldig blå øyne har gutten. jeg har mørkere blå og far har grønne
 
Hun har arvet de blå øynene sine fra meg
 
Han har arvet faren sine knallblå øyne. Jeg har mørkebrune.
 
Har arvet fargen min, men har fått ringen rundt pupillen som pappaen har [emoji4]
 
Me har blå auger begge to, ungene har det ogsæ5.
 
Pappan
 
Back
Topp