Hva skal dere i dag?

1cm åpning og bitte bitte litt bløt livmorhals :(
Skal inn på kontroll på sykehuset 41+4 mao 11dager over...

Sent from my iPhone using BV Forum

Da er jo ting på gang! :) Jeg hadde lang, lukket og fast livmorhals 10 dager over tiden sist, det var mao ingen store forhåpninger om at jeg kom i gang av meg selv :p

Jordmor sa hun trodde jeg fødte ila helga, men det tror ikke jeg. Hun prøvde seg på hinneløsning og, men fikk bare til litt. Jeg synes det var ganske vondt, skal det være det?

Last edited:
Jordmor sa hun trodde jeg fødte ila helga, men det tror ikke jeg. Hun prøvde deg på hinneløsning og, men fikk bare til litt. Jeg synes det var ganske vondt, skal det være det?

Det er ikke spesielt godt nei. Gjorde det sist på overtidsdag 8. Da hadde jeg 3cm åpning. Fikk en del maserier etterpå, men ingen fødsel før de tok vannet dagen etter.

Jeg har akkurat gått gjennom det samme styret. Valgte ks og hadde en kjempefin opplevelse. Var på beins dagen etter og føler meg kjempe pigg.

Herman 05.10.2011 ♥️
Thea 03.03.2014 ♥️

Så heldig du er at du var på beina dagen etter, det håper jeg jeg også vil. Men er forberedt også på at det kan gjøre vondt etterpå en god stund. For nå blir det keisersnitt, om en uke! Skal bli mamma neste fredag!!! Og jeg som ønsket meg sånn en naturlig fødsel...jaja livet går ikke alltid som man ønsker og det er ok..

Det er ikke spesielt godt nei. Gjorde det sist på overtidsdag 8. Da hadde jeg 3cm åpning. Fikk en del maserier etterpå, men ingen fødsel før de tok vannet dagen etter.

Her tar de kanskje vannet på onsdag...bah.
Merker ikke noe særlig etter hinneløsning, så hadde vel null effekt.

Sent from my iPad using BV Forum

Da er jo ting på gang! :) Jeg hadde lang, lukket og fast livmorhals 10 dager over tiden sist, det var mao ingen store forhåpninger om at jeg kom i gang av meg selv :p

Jeg tror ikke det er sjans for det her heller gitt.

Sent from my iPad using BV Forum

Skal inn på kontroll på sykehuset 41+4 mao 11dager over...

1 cm er jo bedre enn ingenting :) får håpe det skjer noe i løpet av helgen :)

Fortsatt like gravid :( ingen tegn.

Aner ikke hva vi skal i dag. Tror kanskje vi skal en liten tur til byen for å få luftet oss bare.

Fortsatt like gravid :( ingen tegn.

Aner ikke hva vi skal i dag. Tror kanskje vi skal en liten tur til byen for å få luftet oss bare.

Hva med å spørre mannen din om en god massasje? Dempe belysningen osv.. De sier i hvertfal at noe av det som hjelper på modning og start av fødsel er masse kos og kjærlighet. Kroppen produserer et hormon da som får ting til å skje:) meditasjon? Jeg klarte hele to minutter i går før det klikket for meg, men mulig det går for dem som er litt mer tålmodig. :)

Hva med å spørre mannen din om en god massasje? Dempe belysningen osv.. De sier i hvertfal at noe av det som hjelper på modning og start av fødsel er masse kos og kjærlighet. Kroppen produserer et hormon da som får ting til å skje:) meditasjon? Jeg klarte hele to minutter i går før det klikket for meg, men mulig det går for dem som er litt mer tålmodig. :)

Han kan ikke massere, han har seriøst vurdert å ta med en/ei på fødestue som er massør. Det sier vel sitt :P

Jeg synes i hvertfall det er deilig med helg og at han er hjemme. Ikke så utålmodig da, og deilig med litt selskap i denne uendelige ventetiden.

Driver å innstiller meg på at jeg blir igangsatt på tirsdag, skulle det skje noe før det så er det en bonus!

Synes det er skremmende at man blir sendt hjem etter å ha fått modningspille her. Følte meg straks mer utrygg.

Så heldig du er at du var på beina dagen etter, det håper jeg jeg også vil. Men er forberedt også på at det kan gjøre vondt etterpå en god stund. For nå blir det keisersnitt, om en uke! Skal bli mamma neste fredag!!! Og jeg som ønsket meg sånn en naturlig fødsel...jaja livet går ikke alltid som man ønsker og det er ok..
Masse lykke til. Ikke forvent for mye av deg selv første dagen. Jeg trodde jeg bare skulle ta noen skritt når jeg kom opp, men endte overraskende i dusjen

Og selv om jeg er ganske sprek nå etter forholdene så blir jeg fort sliten i ryggen. Bare å gå fra sykehuset til bilen var en jobb. Og er sliten i ryggen etter noen bleieskift. Men jeg har ikke så mye vondt egentlig. Tok 2 paracet nå og igår klarte jeg meg nesten uten noe.

Herman 05.10.2011 ♥️
Thea 03.03.2014 ♥️

Han kan ikke massere, han har seriøst vurdert å ta med en/ei på fødestue som er massør. Det sier vel sitt :P

Jeg synes i hvertfall det er deilig med helg og at han er hjemme. Ikke så utålmodig da, og deilig med litt selskap i denne uendelige ventetiden.

Driver å innstiller meg på at jeg blir igangsatt på tirsdag, skulle det skje noe før det så er det en bonus!

Synes det er skremmende at man blir sendt hjem etter å ha fått modningspille her. Følte meg straks mer utrygg.

Haha!! Da er det ikke til noe spesielt hjelp, nei:). Lykke til. Håper du klarer å slappe av allikevel:)

Last edited:
Nå er vi på vei til Sverige, handle mat før alle de gale nordmennene kommer. Bor 10-15minutter fra svenskegrensa. Tjoohoo, krysser fingrene for at vi er på vei hjem før rushen begynner. ;-)

Vi skal ta oss en tur ut i finværet i dag. Brenne bål og grille pølser til barna og pinnebrød til meg. Eeeeelsker pinnebrød.

Vi har dratt med oss danskene til Fedriksten Festning i Halden :) Er jo så fint vær, så vi måtte ut. Men Oliver sovna på vei bort hit, så nå sitter jeg i bilen og venter på at han skal våkne fra powernap, mens de andre gikk fra oss :b Åsså SKAL jeg ha softis i dag!!

I dag skal bilen vaskes inni og utenpå før vi monterer sete til lillebror, også blir det lunsj med søstra mi og mannen etterpå. Resten av dagen tar vi som den kommer. Herlig med sool :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Etter en heller dårlig natt har vi hatt en rolig morgen! Storm og tordenvær, snorkemann og vonde kynnere/modningsrier er en dårlig kombo altså... Holder på å bake Schakendakanelboller bare for å gjøre noe mens mannen og guttene er ute. Blir vel avslapping resten sv dagen, og et venninnebesøk i kveld :)

Vi har dratt med oss danskene til Fedriksten Festning i Halden :) Er jo så fint vær, så vi måtte ut. Men Oliver sovna på vei bort hit, så nå sitter jeg i bilen og venter på at han skal våkne fra powernap, mens de andre gikk fra oss :b Åsså SKAL jeg ha softis i dag!!
Da er du nesten ved meg ;-) Bor rett ved Fredriksten festning ;-) kos dere på festningen, strålende vær i dag.

Back
Topp