Hva pleier dere å spise i jula?

Pleier å ha ribbe , med litt kalkun vedsidna...for alle vil ikke ha ribbe.

Riskrem til dessert. Alt hjemmelaget selvfølgelig. Får ikke pappa dette, kjøper han seg heller en grandis sier han haha... :p
 
Vi spiser torsk, gammel tradisjon her på Sørlandet :) Også er det kalkun på nyttårsaften.
 
And fylt med epler og svisker, men småpoteter, rødkål og fløtesaus på julaften,
Dansk frokost på 1. juledag (diverse sild, røkelaks, diverse kjøttpålegg, eggerøre ++++)
Kokt torsk på 2. juledag
 
Dette er jo veldig tradisjonsbasert som oftest.

Jeg og har første hjemmejula i år. Siden jeg inviterer så ble det min tradisjon. Pinnekjøtt. Dem har og fått tilbudet om også ribbe, men det var ikke nødvendig.

Ja det er sant. Pinnekjøtt er jo også veldig godt da :happy: For meg er det jo ribbe som er jul, men det er jo fordi det er det jeg er vokst opp med hos mamma. Så jeg tenker kanskje det blir det, men ingenting er bestemt enda :joyful:
 
Pinnekjøtt på jula. En dag med kalkun. Svigermor pleier ha steik en dag.

Jeg er vant med ribbe en dag egentlig jeg da. Men det får jeg fikse i romjula heller [emoji23]

Så herlig! En av de beste tingene med jula er jo all den gode maten :happy::hungry:

Tenker kanskje det blir ribbe på julaften her, for det er veldig jul for meg i hvert fall :happy:
 
Her blir det pinnekjøtt. Det er det jeg er vant med og det eneste jeg liker av typisk julemat.

Ellers i jula blir det som oftest en kveitemiddag og kalkun på nyttårsaften (værtfall hjemme hos mamma og pappa. I år er første gang vi er hjemme hos oss selv).

Pinnekjøtt er jo veldig godt da :) Deilig med så masse god mat i juletiden! Kjenner det blir spennende å feire jul hjemme hos oss selv. Blir sikkert litt mer avslappende når vi slipper å hive hos rundt hele gjengen for å rekke middag andre plasser. Nå kan vi bare ta det helt med ro og nyte morgenen sammen hjemme :happy:
 
Pinnekjøtt hos familien min. Ribbe, skinkestek og medisterkaker hos svigers.
Jeg har også spist nøttestek endel år, pai noen år, og wok ett år hvor jeg droppa å feire jul.

Spiser gjerne både kveite og kalkun i romjula/på nyttårsaften.
 
Risengrynsgrøt lillejulaften, diger porsjon slik at vi får riskrem til dessert julaften. Ribbe på julaften(var pinnekjøtt før, men jeg er lei) lutefisk 1.juledag, pinnekjøtt 2.juledag, rester 3.juledag, kveite 28, så taco/lasagne noe annet enn julemat frem til nyttårsaften hvor vi egentlig kjører pinnekjøtt(mannen er i overkant glad i pinnekjøtt) men jeg vil heller ha kalkunbryst i år, eller and.

Her har dere middagsplanene klare ja :D
Høres herlig ut!
 
Back
Topp