Hva med en VOGNTRÅD jenter :D?

Har emmaljunga mondial de luxe. Elsker den vogna. Vurderer å kjøpe et ekstra understell, så kan vi fortsette å bruke sportsdelen til ho på 14 mnd.
 

Vedlegg

  • 1436519439643.jpg
    1436519439643.jpg
    39,9 KB · Visninger: 66
Jeg liker Stokke Xplory best! Vi venter nr 5 nå, og jeg har ikke oversikt over hvor mange vogner vi har hatt, men det er mange! :p Stokke vogna er den som er lettest, og er best å styre. Med barn fra før så synes jeg det er praktisk at jeg kan trille den med en hånd (mens jeg leier en unge med den andre ;) ) og at jeg klarer å manøvrere den rundt med en hånd. Elsker også at ungen sitter vendt mot meg (kan snu hvis man ønsker). Kommer aldri til å bytte ut vogna mi <3
 
Jeg vil ha stor bag, 4 hjul, hjulene må være med luft og svingbare.
Siden jeg hadde tvillinger sist så kjenner jeg ikke til mange merker (er tragisk utvalg av tvillingvogner) vi hadde easywalker da. Super fornøyd med vognen!:) men tror vanlige vognen til easywalker har 3 hjul..
Noen som anbefaler et merke som fyller mine krav?:)

Easywalker Sky har tre hjul. Easywalker Qtro har fire! Den er super!
 
Vi har en emmaljunga edge duo som vi er strålende fornøyd med + en joggevogn som jeg ikke husker merket på. Vi har brukt bæresjal og manduca mye da, liker egentlig det bedre enn vogn :)
 
Jeg vil også gjerne ha en anbefaling, hvis dere gidder! Maaange år siden jeg har vært på vognjakt. :p
Jeg tror jeg må ha lufthjul, 4 hjul, og en lett vogn (vi bor på toppen av en bratt - BRATT bakke). Ser på det som en fordel hvis det er sånn bilstolfeste.
Er det noen som har noen gode tips?
 
Jeg byttet vogn mange ganger med førstemann. Begynte med emmaljunga, men den svære ungen min måtte over I sportsdel da han var 4 mnd. Og da han var nærmere to var sportsdelen også for kort. Brukte vogna kun til sovig I bhg på den tiden. Endte med at jeg kjøpte en tfk joggster twist, svindyr men stor :) så nå trenger vi kun en bag til den vogna :)
 
Vi har Emmaljunga Mondial Duo i lys beige skinn :) Den er vi veldig fornøyd med :)
Åh den er så fin i beige skinn! Vi fikk den i mørk blå i gave. Klager ikke altså, men beige er fin :D
 
Jeg skal ha en med høyt nok håndtak!
Jeg er ikke veldig høy (173), men har lange bein og korte armer og sliter med å rekke fram til rattet i bilen hvis jeg stiller setet så langt tilbake at det blir behagelig for beina for eksempel... Har enda ikke trillet på en vogn som kan stilles inn så høyt på håndtaket at jeg slipper å få rar bøy i ryggen, bortsett fra en sånn vogn jeg dytta på da jeg jobba i barnehage. Var en sånn stor med plass til 4-6 unger i...

Har du prøvd TFK? Jeg er 1,72, har tfk joggster twist og har en del hakk å gå på før jeg er på topp;)
 
Jeg snoka litt på babyshop.se, siden mannen er svensk så tenkte jeg sjekke om det er noe å spare på å kjøpe vogn i Sverige. Trodde først jeg leste feil, men sannelig har de en vogn til 35.000... Young Versace! Utsolgt! Haha ikke at vi skal ha den, men.. Makan? :D ImageUploadedByBV Forum1436597164.862258.jpg
 
Jeg snoka litt på babyshop.se, siden mannen er svensk så tenkte jeg sjekke om det er noe å spare på å kjøpe vogn i Sverige. Trodde først jeg leste feil, men sannelig har de en vogn til 35.000... Young Versace! Utsolgt! Haha ikke at vi skal ha den, men.. Makan? :D Vis vedlegget 125819

Du sparer noen 1000lapper på å kjøpe I Sverige ja :) Vi sparte 2000 på første vogna vi kjøpe. "Søsteren" min sparte 3 eller no tror jeg på vogna si,som de har kjøpt nå :)
 
Har en Bugaboo Cameleon fra 2013 til storebror på 15 mnd. Storfornøyd med den på alle mulige måter. Så utrolig lett å kjøre og håndtere. Landet på den pga vekt og hvor enkel den er å slå sammen og bære med seg. Bar den og baby opp og ned trappene til 4. etg hver bidige dag i de 11.5 mnd jeg var hjemme i permisjon.

Vognkjøp til 2016-baby er nok langt frem i tid. Får vurdere innen den tid hvem som får ny vogn, baby eller storebror. Og om vi ønsker søskenvogn. Tror kanskje det, bruker vogna mye. Liker godt utseendet på de mer klassiske vognene da, men er nok blitt for glad i mange av egenskapene med de mer urbane vognene til å velge noe helt annet.

Og så har vi arvet en stødig koloss av en Simo-vogn som skal brukes som sovevogn i barnehagen for storebror etter hvert, det blir bra!
 
Har du prøvd TFK? Jeg er 1,72, har tfk joggster twist og har en del hakk å gå på før jeg er på topp;)


Har hørt så utrolig mye negativt om den vogna, og at den fort kan klappe sammen under bruk hvis man bruker den på noe annet enn hardt underlag, så jeg er superskeptisk til den!
 
Har tfk jogster twist fra nr1! Vi er stor fornøyde med den! Blir relativt liten når man tar den sammen ifht emmajunga. Og den klapper ikke plutselig sammen eller velter. Bor man i byen må man ha svingbare hjul!! Bor man mere landlig er fire hjul uten å kunne svinge bra. Tenker jeg.

Den har lufthjul og håndbrems, noe som begge er bonus for meg! Kunne ikke hatt hjul uten luft. Blir for mye hompetitten!
 
Vi har emmaljunga edge duo 2014 modell, og babyjogger city elite 2015 modell. Er fornøyd med begge, men city eliten er nok 1.valget!!
Storebror blir 18 mnd når babyen kommer, så må nok ha søskenvogn... veldig i tvil om hvilken... har sett litt på city Select, syntes det er kjekt at dem sitter etter hverandre, syntes vognene blir så brede med to ved siden av hverandre.. Men veldig usikker...
Noen som har erfaringer med søskenvogner?
 
Jeg vil ha stor bag, 4 hjul, hjulene må være med luft og svingbare.
Siden jeg hadde tvillinger sist så kjenner jeg ikke til mange merker (er tragisk utvalg av tvillingvogner) vi hadde easywalker da. Super fornøyd med vognen!:) men tror vanlige vognen til easywalker har 3 hjul..
Noen som anbefaler et merke som fyller mine krav?:)
Emalujunga er gode vogner, det er det vi hadde til nr 1 å blir å bruke den denne gangen også:) 2013 mod. Er den vi har, den veier litt i forhold til når man skal ha den inn og ut av bilen, og tar en del plass i bagasjerommet, men kunne ikke vært uten den;)
 
Emalujunga er gode vogner, det er det vi hadde til nr 1 å blir å bruke den denne gangen også:) 2013 mod. Er den vi har, den veier litt i forhold til når man skal ha den inn og ut av bilen, og tar en del plass i bagasjerommet, men kunne ikke vært uten den;)
Men har Emaljunga svingbare hjul?
 
Back
Topp