Hva med en VOGNTRÅD jenter :D?

Jeg hadde tenkt å ikke bruke mer penger enn nødvendig på vogn denne gang, men kjenner at det kan bli vanskelig! Etter å ha tittet litt har jeg 'bestemt' meg for bugaboo buffalo. Jeg hadde cameleon til eldste mann, da vi bodde i Oslo, og jeg elsket den! Eneste minus var de små hjulene på vinterføre (kjøpte aldri vinterhjulene) og at han vokste ut av sportsdelen litt vel tidlig (kort rygg). Er ryggen på sportsdelen til buffalo lengre enn på cameleon?

Vi hadde en brukt simo duo til minsten, og den var god å trille, men tung å dra med seg i bilen med et bekken som skranglet lenge etter fødsel.... Får følge med litt på finn og se om det dukker opp et buffalo-kupp, men er stygt redd det blir for dyrt selv med en brukt vogn :(
Målte buffaloen vår nå og den er 50 cm fra sete til toppen av ryggen.
De vognene er jo ikke så gamle,så det kan godt være at de er dyre brukt ennå.
 
Suglet litt på Bugaboo Buffalo, men hører den er noe dårlig på demping, og har ikke lufthjul, og siden det var det vi savnet på vår BRIO Happy søkte jeg litt videre :) Falt litt for Stokke Trailz jeg nå. Noen erfaringer?

ImageUploadedByBV Forum1437560446.876269.jpg
 
Sikler litt på Emmaljunga Mondial De Luxe. Synes den er så fin :happy:
Mondial_360-2.jpg
 
Jeg har litt krav til en vogn:
Den må ha fire store hjul-to svingbare
Må ha stor "handlekurv"
Må ha vendbar sportsdel
Sportsdelen må kunne legges helt flat
Lufthjul!

Da føler jeg at jeg ikke har så mange alternativ!
 
Sikler litt på Emmaljunga Mondial De Luxe. Synes den er så fin :happy:
Mondial_360-2.jpg

For en fantastisk pen vogn!
Måtte faktisk sende en link på den til den kommende pappaen, sånn for å plante ideen om at vogna kan funke ;)
 
Men tenker du ikke søskenvogn? Vi har jo vognen til mini som hun bruker mye, men om man skal ha med begge da? Jeg tenker Bugaboo Donkey Duo. :)

Mini har et ekstremt hat mot vogn, har hatt det siden han var nyfødt ;) har ikke prøvd å bruke vogn siden juletider tror jeg.. Mini går veldig fint selv og sover ikke i vogn uansett..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men har Emaljunga svingbare hjul?

Emmaljunga har svingbare hjul ja :)
Vi hadde nitro til min sønn. Liten og nett. Den tar stor plass i bagasjerommet men ikke inni butikker osv. De har en ny modell som er litt større, som også har svingbare hjul. Den virker super! Ellers ville jeg personlig gått for 3 hjuling, type Tfk eller baby jogger city elite :)
 
Jeg har litt krav til en vogn:
Den må ha fire store hjul-to svingbare
Må ha stor "handlekurv"
Må ha vendbar sportsdel
Sportsdelen må kunne legges helt flat
Lufthjul!

Da føler jeg at jeg ikke har så mange alternativ!

Vi har ganske like kriterier, fant Stokke Trailz som dekket det meste :)
 
Noen som har erfaring med vogner som tar liten plass når de er lagt sammen? Har et bittelite bagasjerom og lite lyst til å kjøpe ny bil.. :)
 
Vi har en enkel liten trille og en svær. Dansk emmaljunga supreme (tror jeg den heter) i beige, som er storesøster sine for øyeblikket, så skal vi ha en søskenvogn, vet bare ikke hvilken enda:)
 
Noen som har erfaring med vogner som tar liten plass når de er lagt sammen? Har et bittelite bagasjerom og lite lyst til å kjøpe ny bil.. :)

Jeg hadde en opel corsa da førstemann kom, og vi fikk plass til vår bugaboo cameleon i den. Finnes sikkert andre vogner som tar liten plass, om du ikke vil ha den type vogn :) Men de klassiske duo og kombivognene er nok utelukket.
 
Synes forresten det er veldig mange fine vogner med understell og bag del, men når sportsvogndelen skal på, så synes jeg de ser noe merkelige ut....
 
Har fått for meg at hvis det blir en jente, har jeg lyst på hvit og rosa vogn.
Driver derfor og sikler litt på Silver Cross Elegance i rosa. Ikke like kjent merke som Emmaljunga, men er visst et tradisjonsrikt og kvalitetsbevisst brand i England. Blant annet brukt av de kongelige. Synes uansett den er fin :)

Vi bor ikke så langt fra Oslo, og jeg har nå funnet en barneutstyrsbutikk i Strømstad, som fører både Emmaljunga og Silver Cross. Planen er at vi skal dra dit 9. august, gleder meg til det. :happy: Synes det å se på og skulle kjøpe vogn er kos. De har også fått "lookbook" for Emmaljunga 2016, skal titte på den selvfølgelig, men må sjekke at jeg rekker å få levert vogna tidlig nok, hvis jeg velger en 2016-modell. Håper uansett at de har noe inne av begge merkene så jeg kan så sett på dem "live" og trillet litt rundt på dem, og sjekket andre ting som er greie å sjekke når man har dem rett framfor seg.

2135.jpg
 
Har fått for meg at hvis det blir en jente, har jeg lyst på hvit og rosa vogn.
Driver derfor og sikler litt på Silver Cross Elegance i rosa. Ikke like kjent merke som Emmaljunga, men er visst et tradisjonsrikt og kvalitetsbevisst brand i England. Blant annet brukt av de kongelige. Synes uansett den er fin :)

Vi bor ikke så langt fra Oslo, og jeg har nå funnet en barneutstyrsbutikk i Strømstad, som fører både Emmaljunga og Silver Cross. Planen er at vi skal dra dit 9. august, gleder meg til det. :happy: Synes det å se på og skulle kjøpe vogn er kos. De har også fått "lookbook" for Emmaljunga 2016, skal titte på den selvfølgelig, men må sjekke at jeg rekker å få levert vogna tidlig nok, hvis jeg velger en 2016-modell. Håper uansett at de har noe inne av begge merkene så jeg kan så sett på dem "live" og trillet litt rundt på dem, og sjekket andre ting som er greie å sjekke når man har dem rett framfor seg.

2135.jpg
Har selv siklet over silver cross, de er så utrolig fine! :D
 
Har fått for meg at hvis det blir en jente, har jeg lyst på hvit og rosa vogn.
Driver derfor og sikler litt på Silver Cross Elegance i rosa. Ikke like kjent merke som Emmaljunga, men er visst et tradisjonsrikt og kvalitetsbevisst brand i England. Blant annet brukt av de kongelige. Synes uansett den er fin :)

Vi bor ikke så langt fra Oslo, og jeg har nå funnet en barneutstyrsbutikk i Strømstad, som fører både Emmaljunga og Silver Cross. Planen er at vi skal dra dit 9. august, gleder meg til det. :happy: Synes det å se på og skulle kjøpe vogn er kos. De har også fått "lookbook" for Emmaljunga 2016, skal titte på den selvfølgelig, men må sjekke at jeg rekker å få levert vogna tidlig nok, hvis jeg velger en 2016-modell. Håper uansett at de har noe inne av begge merkene så jeg kan så sett på dem "live" og trillet litt rundt på dem, og sjekket andre ting som er greie å sjekke når man har dem rett framfor seg.

2135.jpg

Vi har denne vognen i kremfarget og sort Vi har vært veldig fornøyd med bagdelen. God å trille og sønnen vår har sovet godt i den. Vognen har endel eksklusive detaljer, er nok ikke uten grunn at Prins William og Kate hadde denne også Men har ikke vært såå fornøyd med sportsvogndelen. Den er ikke ergonomisk utformet, slik at sønnen vår på 11 mnd sklir fremover og sitter med krom rygg. Selv om han er stor i vekst. Beltene er også plassert dårlig, slik at de sklir ned på armene. Men det er mulig dette er problemer andre vogner har også? Uansett, en lekker vogn som får mange kommentarer og er god å ligge i
 
silver cross er en super fin vogn, aldeles nydelig! selv foretrekker jeg mer praktisk og elsker bugaboo og kan virkelig anbefale det! det er (om man ikke bor på landet da) utrolig nyttig å ha svingbare hjul :) og en sportsdel som barnet sitter godt i :)
 
silver cross er en super fin vogn, aldeles nydelig! selv foretrekker jeg mer praktisk og elsker bugaboo og kan virkelig anbefale det! det er (om man ikke bor på landet da) utrolig nyttig å ha svingbare hjul :) og en sportsdel som barnet sitter godt i :)

Jeg har hørt mye positivt om Bugaboo (og kjenner flere som er veldig fornøyd med vogner fra dette merket), men personlig synes jeg ikke de er noe fine estetisk sett :wtf:
Begynner å helle mot Emmaljunga, håper det er mulig å finne en modell med bag i babyrosa og hvitt. :)
 
Back
Topp