Hva med en VOGNTRÅD jenter :D?

Men har Emaljunga svingbare hjul?
Vet ikke om di har fått det, på di nye modellan etter jeg kjøpte vogn, men trur ikke det, jeg bor sykt langt nord, med hard vinter så kan ikke ha svingbare hjul :p
 
Vet ikke om di har fått det, på di nye modellan etter jeg kjøpte vogn, men trur ikke det, jeg bor sykt langt nord, med hard vinter så kan ikke ha svingbare hjul :p
Oki
 
Akkurat nå har jeg en TFK til guttungen på 10 mnd. Men må handle søskenvogn, og sliter litt med tanken på å bruke annen vogn. Dessuten har samboer nekta meg ny vogn denne gangen, siden han mente at vi ikke kunne ha vogner til 15-20.000 stående i fellesarealet :p
 
Vi har en simo som er så godt som ubrukt etter nr 1. :p kommer absolutt ikke til å kjøpe ny..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
har bugaboo cameleon fra forjemann. skulle jeg valgt igjen hadde jeg gått for buffalo, men men ;) (kunn pga vinterføre)
 
har bugaboo cameleon fra forjemann. skulle jeg valgt igjen hadde jeg gått for buffalo, men men ;) (kunn pga vinterføre)

Vi har BRIO Happy fra før, kjempe fin vogn, men valgte små hjul foran som ikke var så gunstig på vinterføre. Pluss at jeg savner demping, vogna vår rista noe voldsomt.

Skulle helst hatt lufthjul og den sportsdelen som ikke kan legges vannrett på Buffalo tenker jeg litt på. Må være dumt for barnets blodsirkulasjon når det sover vel?
 
Vi har BRIO Happy fra før, kjempe fin vogn, men valgte små hjul foran som ikke var så gunstig på vinterføre. Pluss at jeg savner demping, vogna vår rista noe voldsomt.

Skulle helst hatt lufthjul og den sportsdelen som ikke kan legges vannrett på Buffalo tenker jeg litt på. Må være dumt for barnets blodsirkulasjon når det sover vel?

den har, som cameleom, tre ligge stillinger, da en av dem er rett, men du mener kanskje formen på den? at den ikke blir heeelt rett? men dette er uansett på sportsdelen, de er jo eldre når de bruker denne.

helt enig med deg ang hjulene. jeg hadde til og med kjøpt vinterhjul til min Cameleon, men det var ikke bra de heller! ingen dempning (noe de små hjulene hadde) og ikke bevegelige. når det var tunge snødager brukte jeg en gammel simo vogn, den var som er drøm på snøen! hehe.. (men altfor tung og svær ellers). men nå har jeg lånt den til en veninne! blir spennede å se hvor mye snø det er når babisene kommer! februar kan by på så meget :O
 
Vi kjøpte buffalo i 2013 til førstemann. Han bruker den ennå. Sitter godt i sportsdelen og sover en liten dupp i den ila dagen ( har en brio happy i barnehagen). Sportsdelen kan snus begge veier, noe som er veldig alright. Bagen er stor og romslig, men ikke så polstret som mange av de andee vognene. Det var aldri noe problem, da jeg brukte både teppe, vognpose og skinn oppi (oktoberbarn). Kjempepluss for store, svingbare forhjul (genialt på vinterføre og annet føre for den saks skyld).
Den vogna skal brukes til nestemann, kunne aldri tenkt meg å bytte.
 
Vi kjøpte buffalo i 2013 til førstemann. Han bruker den ennå. Sitter godt i sportsdelen og sover en liten dupp i den ila dagen ( har en brio happy i barnehagen). Sportsdelen kan snus begge veier, noe som er veldig alright. Bagen er stor og romslig, men ikke så polstret som mange av de andee vognene. Det var aldri noe problem, da jeg brukte både teppe, vognpose og skinn oppi (oktoberbarn). Kjempepluss for store, svingbare forhjul (genialt på vinterføre og annet føre for den saks skyld).
Den vogna skal brukes til nestemann, kunne aldri tenkt meg å bytte.

Så utrolig bra! Men hva tenker du om at det ikke går ann å rette ut beina på sportdelen? De ligger litt oppover vel? Og er det god demping selv om det ikke er lufthjul? :)
 
Vi kjøpte buffalo i 2013 til førstemann. Han bruker den ennå. Sitter godt i sportsdelen og sover en liten dupp i den ila dagen ( har en brio happy i barnehagen). Sportsdelen kan snus begge veier, noe som er veldig alright. Bagen er stor og romslig, men ikke så polstret som mange av de andee vognene. Det var aldri noe problem, da jeg brukte både teppe, vognpose og skinn oppi (oktoberbarn). Kjempepluss for store, svingbare forhjul (genialt på vinterføre og annet føre for den saks skyld).
Den vogna skal brukes til nestemann, kunne aldri tenkt meg å bytte.

åhhhh... kanskje jeg må bare selge min cameleon og kjøpe en Bufalo... :D må bare overbevise gubben :p var heldig med lite snø ifjor....
 
Så utrolig bra! Men hva tenker du om at det ikke går ann å rette ut beina på sportdelen? De ligger litt oppover vel? Og er det god demping selv om det ikke er lufthjul? :)
Ifølge produsenten er sportsdelen like bra i forhold til ergonomi. Når han sitter, er det som et vanlig sete. Dempingen kunne vært bedre ja, er vel en av få ting jeg har å utsette på den.
 
Ifølge produsenten er sportsdelen like bra i forhold til ergonomi. Når han sitter, er det som et vanlig sete. Dempingen kunne vært bedre ja, er vel en av få ting jeg har å utsette på den.

Ok - kjekt å vite :) Har også vurdert TFK, men vil helst ha fire hjul og syns den er så tung. Hmm. Godt det er lenge til fødsel :p
 
Emmaljunga ♡♡♡♡♡ Beste jeg kan tenke meg :)
 
Her blir det en Emmaljunga Edge duo med duo s air understell, i lysegrå :)
Slo til nå, når vi fant den vi ønsket og når vi fant ut at prisene skal stige på alle vognene :happy:
 
Vi har en tfk joggster twist fra storebror. Kommer til å bruke den igjen. Var veldig fornøyd med den, og siden vi har alle bagene er de bare brukt noen måneder hver :)
 
Jeg skal ha en med høyt nok håndtak!
Jeg er ikke veldig høy (173), men har lange bein og korte armer og sliter med å rekke fram til rattet i bilen hvis jeg stiller setet så langt tilbake at det blir behagelig for beina for eksempel... Har enda ikke trillet på en vogn som kan stilles inn så høyt på håndtaket at jeg slipper å få rar bøy i ryggen, bortsett fra en sånn vogn jeg dytta på da jeg jobba i barnehage. Var en sånn stor med plass til 4-6 unger i...

Tfk er temmelig høye. Der har turkompisen til mormor trillet uten problemer, og han er nærmere 2 meter. Kanskje du bør sjekke ut den, håndtaket kan stilles temmelig langt både opp og ned ;-)
 
Vi har en simo som er så godt som ubrukt etter nr 1. :p kommer absolutt ikke til å kjøpe ny..


Sent from my iPhone using BV Forum

Men tenker du ikke søskenvogn? Vi har jo vognen til mini som hun bruker mye, men om man skal ha med begge da? Jeg tenker Bugaboo Donkey Duo. :)
 
Jeg hadde tenkt å ikke bruke mer penger enn nødvendig på vogn denne gang, men kjenner at det kan bli vanskelig! Etter å ha tittet litt har jeg 'bestemt' meg for bugaboo buffalo. Jeg hadde cameleon til eldste mann, da vi bodde i Oslo, og jeg elsket den! Eneste minus var de små hjulene på vinterføre (kjøpte aldri vinterhjulene) og at han vokste ut av sportsdelen litt vel tidlig (kort rygg). Er ryggen på sportsdelen til buffalo lengre enn på cameleon?

Vi hadde en brukt simo duo til minsten, og den var god å trille, men tung å dra med seg i bilen med et bekken som skranglet lenge etter fødsel.... Får følge med litt på finn og se om det dukker opp et buffalo-kupp, men er stygt redd det blir for dyrt selv med en brukt vogn :(
 
Back
Topp