Hva kommer nå? ❤️ Gravid etter MA/BO

PP3, 13 DPO
Gravid 3+6

Så kom den testen jeg egentlig ventet på, litt sånn med hjertet i halsen, fordi jeg virkelig håpet ikke å få den… men her er den, testen som ikke skiller seg fra gårsdagen.
IMG_0340.jpeg

Men sammenligner jeg med to dager siden, så ser jeg jo en liten økning, så det gjør meg litt roligere.
C915FB86-B0AB-467C-BEB2-566B2D1E02F9.jpeg

Samtidig sammenligner jeg med sist, i september, da jeg mistet. Da var det kjempeøkning fra 11-13 dpo, og så stoppet det nesten opp…. Så jeg friker faktisk litt ut her… prøver å holde meg rolig, puste med magen, tenke at symptomene er jo her. Men denne testen, sammen med det faktum at katten ikke virker så interessert i meg lenger likevel, gjør at hjertet mitt stopper litt… neste test på tirsdag… jeg gruer meg…

Hold fast, lille spire! Vi trenger deg! :Heartred
 
Fortsatt 13 dpo
Gravid 3+6

Etter noen timer i «neida, dette går så fint så»-late-som-land, måtte jeg ta en test med en gang vi kom hjem fra bollespising hos mormor (min mor altså, for ja, hun er endelig på plass i egen leilighet, hurra!) :happy:

Fortsatt 13 dpo, men ikke fortsatt panikk, for se den streken her da! Dette MÅ jo bare gå bra!
IMG_0348.jpeg

Definitivt økning fra i går og til og med i dag morges (jada jada, litt juks pga annet merke på testen, men det må være lov for å roe nervene!)
Og NÅ er neste test på tirsdag :happy::Heartred
IMG_0349.jpeg
 
Fortsatt 13 dpo
Gravid 3+6

Etter noen timer i «neida, dette går så fint så»-late-som-land, måtte jeg ta en test med en gang vi kom hjem fra bollespising hos mormor (min mor altså, for ja, hun er endelig på plass i egen leilighet, hurra!) :happy:

Fortsatt 13 dpo, men ikke fortsatt panikk, for se den streken her da! Dette MÅ jo bare gå bra!
Vis vedlegget 427873
Definitivt økning fra i går og til og med i dag morges (jada jada, litt juks pga annet merke på testen, men det må være lov for å roe nervene!)
Og NÅ er neste test på tirsdag :happy::Heartred
Vis vedlegget 427874
Gratulerer :D
 
Fortsatt 13 dpo
Gravid 3+6

Etter noen timer i «neida, dette går så fint så»-late-som-land, måtte jeg ta en test med en gang vi kom hjem fra bollespising hos mormor (min mor altså, for ja, hun er endelig på plass i egen leilighet, hurra!) :happy:

Fortsatt 13 dpo, men ikke fortsatt panikk, for se den streken her da! Dette MÅ jo bare gå bra!
Vis vedlegget 427873
Definitivt økning fra i går og til og med i dag morges (jada jada, litt juks pga annet merke på testen, men det må være lov for å roe nervene!)
Og NÅ er neste test på tirsdag :happy::Heartred
Vis vedlegget 427874
Jeg har med alle mine testet sterkere på kvelden faktisk! Så kanskje du bare må teste litt senere på dagen, også heller se litt på fargen på urinen, er den veldig lys så kan du forvente litt svakere test, mens er den mørk kan du forvente litt mer?
 
Det er kjempefin økning; sjå på den 13 DPO streken'a! :D positiv test rundt IKM kan være skikkelig berg-o-dalbane følelsesmessig, men her er det ikke tvil at man kommer over kjemiske grensen. Dette har jeg så trua på!:love7 Det her må være terminspire.
 
Fortsatt 13 dpo
Gravid 3+6

FAEN!!!! Blødning… riktignok liten, men jeg er livredd! Jeg visste det var for godt til å være sant! Jeg visste vi ikke skulle begynt å fortelle det til noen enda! Jeg visste jeg skulle stolt mest på den første testen i dag. Og nå kommer jeg jo til å teste hver dag da, eller?

Jeg som var helt 100% sikker på at dagens fullstendige sammenbrudd skyldtes haugevis av gode baby-hormoner, klarte etterhvert å roe meg ned og vi dro på besøk til farmor (samboers mor altså). På vei hjem kjentes det ut som jeg fikk litt mens-vondt, det har jeg hatt hver kveld nå siden fredag. Trakk pusten og tenkte på mantra mitt, «akkurat nå så er jeg gravid». Kom hjem og måtte på do, og ble møtt av en liten flekk.

Jeg er så lei meg… Tenk hvis dette heller ikke går? :smiley-angry017
 
Fortsatt 13 dpo
Gravid 3+6

FAEN!!!! Blødning… riktignok liten, men jeg er livredd! Jeg visste det var for godt til å være sant! Jeg visste vi ikke skulle begynt å fortelle det til noen enda! Jeg visste jeg skulle stolt mest på den første testen i dag. Og nå kommer jeg jo til å teste hver dag da, eller?

Jeg som var helt 100% sikker på at dagens fullstendige sammenbrudd skyldtes haugevis av gode baby-hormoner, klarte etterhvert å roe meg ned og vi dro på besøk til farmor (samboers mor altså). På vei hjem kjentes det ut som jeg fikk litt mens-vondt, det har jeg hatt hver kveld nå siden fredag. Trakk pusten og tenkte på mantra mitt, «akkurat nå så er jeg gravid». Kom hjem og måtte på do, og ble møtt av en liten flekk.

Jeg er så lei meg… Tenk hvis dette heller ikke går? :smiley-angry017

De allerfleste opplever blødning i løpet av gravditeten uten at det betyr noe som helst ❤️ opplevde det selv 4+5, og er jo 24+6 idag! Trodde alt gikk galt, men det gjorde det jo ikke. Så krysser fingrene for at det er uskyldig ❤️
 
Fortsatt 13 dpo
Gravid 3+6

FAEN!!!! Blødning… riktignok liten, men jeg er livredd! Jeg visste det var for godt til å være sant! Jeg visste vi ikke skulle begynt å fortelle det til noen enda! Jeg visste jeg skulle stolt mest på den første testen i dag. Og nå kommer jeg jo til å teste hver dag da, eller?

Jeg som var helt 100% sikker på at dagens fullstendige sammenbrudd skyldtes haugevis av gode baby-hormoner, klarte etterhvert å roe meg ned og vi dro på besøk til farmor (samboers mor altså). På vei hjem kjentes det ut som jeg fikk litt mens-vondt, det har jeg hatt hver kveld nå siden fredag. Trakk pusten og tenkte på mantra mitt, «akkurat nå så er jeg gravid». Kom hjem og måtte på do, og ble møtt av en liten flekk.

Jeg er så lei meg… Tenk hvis dette heller ikke går? :smiley-angry017
Jeg husker at jeg spottet rundt ikm med minstemann, tror ikke det er helt unormalt :Heartred
 
PP3, 14 DPO
Gravid 4+0

Dagens morgentest er ikke sterkere enn i går ettermiddag, jeg prøver så godt jeg kan å ikke frike ut. Men jeg holdt meg nesten hjemme i dag bare på grunn av tankekjøret og litt sånn ukontrollert gråt på morningen her. Kom meg heldigvis på jobb, for her ligger folk syke alle mann. Prøver å tenke at mye av dette er psyken som spiller meg et puss. Problemet med den blødningen i går er at jeg hadde en liten blødning rundt uke 5 forrige gang også, så jeg klarer ikke gi slipp på kontrollbehovet mitt.

Huskeliste til neste freakout:
1) Blødningen i går kan ha vært festeblødning, det kan være vanlig liten spotting. Mange opplever dette, det trenger ikke bety noe…
2) Økningen på testene skal være synlig annenhver dag, men ser at mange har tester som stagnerer litt rundt den tiden her, før de øker igjen, prøv å ha is i magen og vent med neste test…
3) En hcg nå vil ikke nødvendigvis gi noe trygghet, og det kan komme flere runder med blødning. Det blir bare rot om jeg skal drive å ta blodprøve hver gang jeg blir usikker. Prøv å puste med magen, prøv å stole på prosessen. Be heller om tidlig kontroll/ultralyd.

Ber alle om å krysse fingrene for oss denne gangen, jeg virkelig virkelig håper det blir baby nå! :Heartred
 
Å stå i angsten er noe av det verste. Håper at de neste dagene snur. :Heartred

Har en følelse at blødningen er uskyldig spesielt når det var bittelite, og hverken store kramper eller at blødningen har tatt seg opp. Husk at kroppen spiller med nye hormoner og blodvolumet øker kraftig. Man kan være lettblødende der nede på bakgrunn av endringene i kroppen uten at det betyr at det er noe galt med frøet. Håper at det går bra, testene ser veldig veldig mørk ut og stor forskjell annen hver dag.

Tenker også at det er positivt at testen du tok i dag er ikke lysere enn gårsdagens. At testen ser lik ut igår er veldig vanlig spesielt når det begynner å se så mørk ut på streken, og blir ikke mørkere før annen hver dag.

Sitter og krysser fingrene for at det er fullklaff. Sender deg masse gode tanker og klemmer :hug013 Dette skal gå bra, har en god magefølelse. :Heartred
 
De aller fleste opplever jo at blødningen starter og ikke stopper igjen og at det tar seg opp med smerter og mer blod i løpet av kort tid. Så det er jo et veldig godt tegn at ingenting av det har skjedd!

krysser fingrene for deg! :Heartred
 
Gravid 4+1

IMG_0373.jpeg

Med denne testen, ca to dager etter blødningen, så tørr jeg å tro på det. Jeg er gravid :Heartred Jeg er 15 dpo, og allerede er testen veldig mye sterkere enn på samme tidspunkt med Frøet i september.
Jeg mener å ha lest at det heller ikke er bra at hcg stiger for fort, men akkurat det velger jeg pent å se bort fra nå, faktisk. Skuldre ned, her er en spire på vei :Heartred

På grunn av BO sist, har jeg avtalt med legen å komme innom for en liten ultralyd som han kan gjøre, om ca to uker. Bare for å sjekke at det er noe der, for jeg klarer ikke stole på det denne gangen uten bevis. Jeg synes det er skummelt når jeg går en dag eller bare noen timer en dag uten symptomer, fordi kvalmen startet allerede onsdag. Må hele tiden minne meg selv på at ved mitt første svangerskap visste jeg ingenting før uken etter IKM, kjente ingen symptomer eller noe. Så mye av dette er innbilning tror jeg:hilarious:

Til sammenligning, her er testen 15 dpo i september, sammen med dagens:
F3C412C3-EF98-4A5B-8EAB-57DC0AD1CCAE.jpeg

Da jeg fikk den svake her i september var det ikke noe tvil i hodet mitt om at det kom til å gå galt. Så da burde det kanskje ikke være noe tvil om at det kan gå bra denne gangen?:smiley-angelic001
 
Gravid 4+1

Vis vedlegget 428053
Med denne testen, ca to dager etter blødningen, så tørr jeg å tro på det. Jeg er gravid :Heartred Jeg er 15 dpo, og allerede er testen veldig mye sterkere enn på samme tidspunkt med Frøet i september.
Jeg mener å ha lest at det heller ikke er bra at hcg stiger for fort, men akkurat det velger jeg pent å se bort fra nå, faktisk. Skuldre ned, her er en spire på vei :Heartred

På grunn av BO sist, har jeg avtalt med legen å komme innom for en liten ultralyd som han kan gjøre, om ca to uker. Bare for å sjekke at det er noe der, for jeg klarer ikke stole på det denne gangen uten bevis. Jeg synes det er skummelt når jeg går en dag eller bare noen timer en dag uten symptomer, fordi kvalmen startet allerede onsdag. Må hele tiden minne meg selv på at ved mitt første svangerskap visste jeg ingenting før uken etter IKM, kjente ingen symptomer eller noe. Så mye av dette er innbilning tror jeg:hilarious:

Til sammenligning, her er testen 15 dpo i september, sammen med dagens:
Vis vedlegget 428055
Da jeg fikk den svake her i september var det ikke noe tvil i hodet mitt om at det kom til å gå galt. Så da burde det kanskje ikke være noe tvil om at det kan gå bra denne gangen?:smiley-angelic001
Denne er jo kjempefin!!! Heier sånn på deg! Kom igjen lille spire!! ❤️☺️
 
Det ser ut som den stiger perfekt! Verken for mye eller for lite, husk at testene har litt varierende mengder med fargestoff og at det derfor kan være litt ujevn stigning. Dette går veien :Heartred
 
Back
Topp