Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva studerer du?Er fulltidsstudent, men begynner nå som vikar i et bofelleskap for utviklingshemmede
Hvilket år er du på, og hvor studerer du?Jeg er Hj.pleier og studerer fulltid sykepleien.
Jeg holder på med en bachelorgrad i pedagogikk planen på sikt er å bli spesialpedagog, men det blir noen år til.. HeheHva studerer du?
Så gøy hvor vil du jobbe?Jeg holder på med en bachelorgrad i pedagogikk planen på sikt er å bli spesialpedagog, men det blir noen år til.. Hehe
Ja jeg synst det er kjempe spennende tenker litt på ppt når jeg er ferdig med bacheloren og muligens barnevernet når jeg er ferdig med master i spes ped, men vi får se. Har vært litt innom tanken på barnehage også.Så gøy hvor vil du jobbe?
Greit med mange muligheter så gøy!Ja jeg synst det er kjempe spennende tenker litt på ppt når jeg er ferdig med bacheloren og muligens barnevernet når jeg er ferdig med master i spes ped, men vi får se. Har vært litt innom tanken på barnehage også.
Kjekt å holde mulighetene åpne! Hehe. Studerer du også?Greit med mange muligheter så gøy!
Ja, jeg studerer Sykepleie ferdig til sommeren, men vurderer nesten å ta permisjon fra bacheloren for å få foreldrepenger fra lånekassenKjekt å holde mulighetene åpne! Hehe. Studerer du også?
Ja, jeg studerer Sykepleie ferdig til sommeren, men vurderer nesten å ta permisjon fra bacheloren for å få foreldrepenger fra lånekassen
Var ikke klar over at du måtte ta 60 stp så lenge du hadde rett til studieplass og hadde studert i 6 mnd før fødsel? Tusen takk som sier ifra har tenkt å jobbe ved siden av så jeg får begge deler ja hehe, må jo ha noen goder som studentmamma men da må jeg huske å melde meg opp i noe etter julDu får jo foreldrestipend fra Lånekassen neste år også, bare meld deg opp i et årsstudium eller noe! Du trenger ikke å ta eksamen, du må bare ha studierett en eller annen plass dersom du tar permisjon i år får du ikke rett på foreldrestipend neste år, for du må ha tatt 60 studiepoeng det foregående studieåret. Du kan jo ta permisjon for å heller jobbe da, dersom du vil komme til å tjene opp mer foreldrepenger i løpet av året enn hva du ville fått i foreldrestipend fra Lånekassen. Det aller beste er jo om du greier å tjene litt penger nå, samtidig som du studerer. Da får du nemlig foreldrestipend OG foreldrepenger!!
Var ikke klar over at du måtte ta 60 stp så lenge du hadde rett til studieplass og hadde studert i 6 mnd før fødsel? Tusen takk som sier ifra har tenkt å jobbe ved siden av så jeg får begge deler ja hehe, må jo ha noen goder som studentmamma men da må jeg huske å melde meg opp i noe etter jul
Tenkte å ta gruppeeksamen og en fremføring vi skal ha etter jul og bare ta permisjon fra bacheloren så vet ikke hvordan det blir må undersøke mer! Men kan jo uansett bare søke på en annen utdanning, det skader jo ikkeNå skal jeg ikke uttale meg som noen spesialist i emnet altså det er ei stund siden jeg leste om dette, og NAV er en jungel uten like!! Men man får iallefall reduksjon i foreldrestipendet hvis man har studert mindre enn 100%. Om dette gjelder hele studieåret eller bare de siste 6 mnd før fødsel vet jeg ikke men hvis du tar permisjon nå så får du vel kanskje ikke studert det siste halvåret slik at du får rett på penger? Eller tenkte du å ta permisjon bare før jul?