Hva hvis...

Bare innom og legger igjen litt kjærlighet

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Tenke seg til!!! [emoji173] Alt bra her, spreller og sparker som bare det. Formen er god, men merker at det begynner å bli litt tyngre nå som jeg er i tredje trimester. Ellers prøver jeg å nyte friheten og søvn så godt jeg kan, plutselig så blir hverdagen vår så veldig annerledes! Hva med deg? Formen bra?

Åååååå så godt å høre, Poppi! Jeg er så glad du føler deg bra. Er magen stor ?=) Lurt å nyte friheten og sove mye. Jeg skal bli litt flinkere på det når jeg kommer inn i 3 trimester :P

Hvordan er tankene rundt fødsel ? <3

Gleder meg på dine vegne, Bernt. Det blir så koselig <3 Å ha et sånt bittelite knøtt sovende på brystet ditt. Den dype pusten og knirkelydene <3 Det er fantastisk. Det er jo kjempeslitsomt å bli foreldre, men sånne små øyeblikk som det er så verdifulle <3

Ja, selvfølgelig kan du spørre :) Men det er litt vanskelig å gjøre en lang historie kort, men prøver. Mini er født med stramt tungebånd, og det er dessverre svært dårlig kunnskap om dette blandt de aller fleste helsepersonell. Det er også dårlig kjent hvor mye plager det kan gi både for mor og barn. Smerter og problemer med amming, ja, men også kolikksymptomer, refluks hos baby, vansker for baby å die, stram muskulatur og låsninger hos baby pga overanstrengelse og forsøk på å kompensere for dårlig bevegelighet med tungen, medfølgende elendig søvn og mye gråt. Vi var heldig da noen postet symptomoversikt i ammehjelpsgruppa og vi meldte oss inn i norsk støttegruppe from stramt leppe- og tungebånd facebook og fikk hjelp der. Det finnes et fåtall leger som klipper stramme tungebånd på en optimal måte og vi fikk hjelp av en av de. Har måttet ha masse kiropraktorbehandling i ettertid da mini var stram fra topp til tå. Amminga har vært slitsom, men har holdt ut, fullammet i 4 mnd og ammer ennå. Nå går det bra og vi kommer til å fortsette å amme lenge :)

Åh, hvordan du beskriver pusten og lydene får meg til å smelte. Og den deilige lukten av dem, gleder meg masse:) Ja, det vil bli tungt, men det blir verdt det som du sier <3

Huff, jeg har lest om en del foreldre som har slitt med babyer med stramt tungebånd. Så utrolig heldig at dere fikk løst problemet, og så flink du har vært som ikke har gitt opp ammingen! <3 Glad for at mini og dere har det bedre <3

Åååååå så godt å høre, Poppi! Jeg er så glad du føler deg bra. Er magen stor ?=) Lurt å nyte friheten og sove mye. Jeg skal bli litt flinkere på det når jeg kommer inn i 3 trimester [emoji14]

Hvordan er tankene rundt fødsel ? <3
Magen er passe stor :) begynner å bli litt vondt å ligge på siden. Hva med deg? Gleder meg faktisk til fødselen jeg, fordi da kommer det endelig en liten tass [emoji173] hva med deg?

Åh, hvordan du beskriver pusten og lydene får meg til å smelte. Og den deilige lukten av dem, gleder meg masse:) Ja, det vil bli tungt, men det blir verdt det som du sier <3

Huff, jeg har lest om en del foreldre som har slitt med babyer med stramt tungebånd. Så utrolig heldig at dere fikk løst problemet, og så flink du har vært som ikke har gitt opp ammingen! <3 Glad for at mini og dere har det bedre <3

Det er så fantastisk. Den lille kroppen så fornøyd inntil mammaen sin. Det er verdt alt slitet i hele verden <3
Har du begynt å tenke noe på fødsel? Ikke gru deg for mye, det går som regel bra :) Jeg leste en del sånne forberede-seg-mentalt bøker i forkant og det syntes jeg var fint :)

Ja, vi var kjempeheldige som fikk hjelp tidsnok. Mange gjør ikke det, dessverre :( Er så glad og takknemlig for at vi klarte å fortsette amminga. Det gikk på hengende håret, men vi fikk det til :) Så fint å se vesla ha det bra nå etter alt hun har vært igjennom <3

Magen er passe stor :) begynner å bli litt vondt å ligge på siden. Hva med deg? Gleder meg faktisk til fødselen jeg, fordi da kommer det endelig en liten tass [emoji173] hva med deg?

Magen min er stor på kvelden :P Men på dagen, så er den ikke så stor. En del, eller de fleste, har kommentert magen min som liten, og det kjenner jeg at er skikkelig sårende! Føler at jeg må forsvare magen min på en måte. Jordmor målte SF mål, og jeg er jo over kurven, så jeg er ikke bekymret :) Men rart hvor sår man blir når man får høre " åj, er du 6 mnd, da har du liten mage!". Jeg blir sånn.....:shifty:... MEn nå synes jeg den begynner å komme seg da, så forhåpentligvis så slipper jeg fler kommentarer på det :P

Jeg gleder meg også til fødselen! Jeg trodde aldri at man skulle bekymre seg for så mye når en først var/ble gravid, men jaggu tok jeg feil:P Jeg bekymrer meg for ALT. Skulle ønske jeg kunne ta UL hver dag!
Så jeg vil bare ha henne ut, og se henne.
Får helt grusomme tanker noen ganger, og drømmene mine gjør det ikke bedre:wacky:

Det er så fantastisk. Den lille kroppen så fornøyd inntil mammaen sin. Det er verdt alt slitet i hele verden <3
Har du begynt å tenke noe på fødsel? Ikke gru deg for mye, det går som regel bra :) Jeg leste en del sånne forberede-seg-mentalt bøker i forkant og det syntes jeg var fint :)

Ja, vi var kjempeheldige som fikk hjelp tidsnok. Mange gjør ikke det, dessverre :( Er så glad og takknemlig for at vi klarte å fortsette amminga. Det gikk på hengende håret, men vi fikk det til :) Så fint å se vesla ha det bra nå etter alt hun har vært igjennom <3

Så koselig å høre. Gleder meg så mye til hun kommer på brystet:love7:love7
Jeg gleder meg til å få henne ut, men samtidig så tenker man jo på alt som kan gå galt også, men jeg må bare velge å stole på kroppen min. Hvordan har du følt det etter at hun kom ut, når dere sover. Har du vært bekymret for at noe skal gå galt på natten? Jeg tenker en del på at jeg kommer til å slite med å sove, tilfelle det skjer noe, men det er vel kanskje normalt?

Skal prøve å få lest litt bøker om forbredelse, det er jo bare godt <3

Så utrolig bra å høre at vesla har det fint <3 Ikke lett for de små når de får en brå start <3

Så koselig å høre. Gleder meg så mye til hun kommer på brystet:love7:love7
Jeg gleder meg til å få henne ut, men samtidig så tenker man jo på alt som kan gå galt også, men jeg må bare velge å stole på kroppen min. Hvordan har du følt det etter at hun kom ut, når dere sover. Har du vært bekymret for at noe skal gå galt på natten? Jeg tenker en del på at jeg kommer til å slite med å sove, tilfelle det skjer noe, men det er vel kanskje normalt?

Skal prøve å få lest litt bøker om forbredelse, det er jo bare godt <3

Så utrolig bra å høre at vesla har det fint <3 Ikke lett for de små når de får en brå start <3

Ja, er lett å tenke sånn, men min erfaring er hvertfall at kroppen din vet hva den driver med, så det beste er hvis man klarer å slappe av og "go with the flow". Jeg hadde lest på forhånd at hvis man klarte å slappe av under riene, så gjør det mindre vondt og det stemte. Men det er lett å si, og ikke nødvendigvis så lett å få til :P Jeg har bøker som jeg kjøpte, både fysiske og digitale. Kanskje du har lyst til å låne de? Jeg kan sende til deg? Evt hvis du bor i Østfold så kan jeg møte deg og gi de til deg?

Er ikke så lett å sove i starten, nei. Det tror jeg de fleste opplever. I starten var det sånn at hvis jeg duppa, så våkna jeg i vill panikk 30 sekunder senere og måtte sjekke at ho pusta :P Det går over etterhvert <3

CD 15
Folikkel på høyre side målt til 19 mm!! Lykke! Og slimhinne var 7.5 mm. Så jeg fikk resept på ovitrellle som skal settes i morgen tidlig, og progesteron skal tas fra torsdag kveld:)

Enda en gladnyheten! Vi fikk svarene i dag fra Athen og mannens sæd testet positivt til skjult chlamydia og forakjellige baktrielle infeksjoner! Han fikk en kur på 40 dager og jeg en kur på 25 dager med to fprkjellige antibiotikakurer! Vi er utrolig lettet for at vi kanskje kan ha funnet svaret på problemet.

En dag med glede, som har vært etterlengtet <3

Hei!! Beklager at jeg svaret på denne gamle tråden! Jeg lurte på om du sendte blod til Athen også, og om dine prøver var positive, eller kun mannen din sine? Fikk tilbake mine - negativ, men nå venter vi på mannen sine. Har skjønt at du er gravid nå - gratulerer! Har hjulpet meg mye å lese innleggene dine :)

Hei!! Beklager at jeg svaret på denne gamle tråden! Jeg lurte på om du sendte blod til Athen også, og om dine prøver var positive, eller kun mannen din sine? Fikk tilbake mine - negativ, men nå venter vi på mannen sine. Har skjønt at du er gravid nå - gratulerer! Har hjulpet meg mye å lese innleggene dine :)

Hei! :Heartred Tusen takk:love7

Ikke noe å beklage for! Bare bra at dagboken min kan være til hjelp -det er jo det jeg håpet/håper på også :)

Vi sendte kun prøve av mannens svømmere. Ikke av mitt blod. Men hadde mannens prøve vært ngativ, så hadde jeg helgardert meg, og sendt prøve av blodet mitt også:)
Jeg håper at de i hvertfall finner noe i mannen din sin sæd. Jeg hadde nok også blitt skuffet om prøvene kom tilbake negative.

Har dere testet mannens svømmere, om de er bra?:)

Hei! :Heartred Tusen takk:love7

Ikke noe å beklage for! Bare bra at dagboken min kan være til hjelp -det er jo det jeg håpet/håper på også :)

Vi sendte kun prøve av mannens svømmere. Ikke av mitt blod. Men hadde mannens prøve vært ngativ, så hadde jeg helgardert meg, og sendt prøve av blodet mitt også:)
Jeg håper at de i hvertfall finner noe i mannen din sin sæd. Jeg hadde nok også blitt skuffet om prøvene kom tilbake negative.

Har dere testet mannens svømmere, om de er bra?:)

Hei! Jeg kan love deg at den er til masse hjelp! :) tusen takk!

Ja, hans svømmere er bra heldigvis. Men når jeg leste om denne testen her inne og på et engelsk forum måtte jeg bare sende inn! Føler vi må prøve alle muligheter. Håper den blir positiv jeg - rar følelse å håpe på at han har klamydia (siden jeg uheldigvis(?) ikke hadde haha).

Hei! Jeg kan love deg at den er til masse hjelp! :) tusen takk!

Ja, hans svømmere er bra heldigvis. Men når jeg leste om denne testen her inne og på et engelsk forum måtte jeg bare sende inn! Føler vi må prøve alle muligheter. Håper den blir positiv jeg - rar følelse å håpe på at han har klamydia (siden jeg uheldigvis(?) ikke hadde haha).

Så bra at den er til hjelp, da blir jeg glad <3 :)

Ja, samme som mannen min -han hadde også bra svømmere. Bra dere prøver alle muligheter. Jeg håpet også på positiv -og vi tok "high-five" når vi leste at vi hadde klæmmis :hilarious: Men når det er sagt , så kan man gå med skjult klamydia i flere tiår. Og det kan hende at du rett og slett bare ikke har blitt smittet av det! Men det vet du kanskje allerede:) Er jo helt snål sitasjon, at man håper partneren sin har en kjønnsykdom, er liksom det de fleste ikke vil. Haha

Så bra at den er til hjelp, da blir jeg glad <3 :)

Ja, samme som mannen min -han hadde også bra svømmere. Bra dere prøver alle muligheter. Jeg håpet også på positiv -og vi tok "high-five" når vi leste at vi hadde klæmmis :hilarious: Men når det er sagt , så kan man gå med skjult klamydia i flere tiår. Og det kan hende at du rett og slett bare ikke har blitt smittet av det! Men det vet du kanskje allerede:) Er jo helt snål sitasjon, at man håper partneren sin har en kjønnsykdom, er liksom det de fleste ikke vil. Haha

Hahaha du er så morsom! Da jeg åpnet mailen i dag og det stod negativt på alt sa jeg "typisk min flaks, at mitt system er gullende rent" før jeg faktisk måtte tenke over hva jeg sa Så nå krysser vi fingrene for at jeg har et supert-immunforsvar som aldri har blitt rammet av mannens hypotetiske basilusker haha!

Hvordan går det med deg? :)

Ja, er lett å tenke sånn, men min erfaring er hvertfall at kroppen din vet hva den driver med, så det beste er hvis man klarer å slappe av og "go with the flow". Jeg hadde lest på forhånd at hvis man klarte å slappe av under riene, så gjør det mindre vondt og det stemte. Men det er lett å si, og ikke nødvendigvis så lett å få til :p Jeg har bøker som jeg kjøpte, både fysiske og digitale. Kanskje du har lyst til å låne de? Jeg kan sende til deg? Evt hvis du bor i Østfold så kan jeg møte deg og gi de til deg?

Er ikke så lett å sove i starten, nei. Det tror jeg de fleste opplever. I starten var det sånn at hvis jeg duppa, så våkna jeg i vill panikk 30 sekunder senere og måtte sjekke at ho pusta :p Det går over etterhvert <3

Jeg skal absolutt ha deg i baktankene under fødsel - "go with the flow".:joyful::Heartred Prøve i hvert fall :p
Jeg vil absolutt gjerne låne bøkene :D Jeg bor i Oslo, men hvis du noen gang er her så møter jeg deg gjerne. Om ikke så kan du sende, så betaler jeg porto+ frakt:D Så snilt av deg :Heartred

Så godt å høre at det er normalt å få den panikken. Kan se for meg hvordan jeg vil bråvåkne i starten. Jeg tør ikke ha henne sovende i bedside crib, eller samsoving i starten. Så vi har sprinkelsengen inntil vår seng. Jeg må først se om jeg endrer "sovestil" etter fødsel. Fordi nå veiver jeg med armer og ben, dyner og puter :sorry:.

Hahaha du er så morsom! Da jeg åpnet mailen i dag og det stod negativt på alt sa jeg "typisk min flaks, at mitt system er gullende rent" før jeg faktisk måtte tenke over hva jeg sa Så nå krysser vi fingrene for at jeg har et supert-immunforsvar som aldri har blitt rammet av mannens hypotetiske basilusker haha!

Hvordan går det med deg? :)

Haha. Skjønner sååå godt at du tenkte det! :hilarious: Godt vi kan ha humor i det hele. Man må jo bare riste på hodet av en selv under prøvingen, jeg ble en helt annen (les: gal) kvinne:hilarious:
Vi får heller satse på at mannen din bærer på noe snusk!

Her går det bare bra. Tiden har gått så fort frem til nå -er i uke 27 i morgen:eek:. Etter ferien så er vel fødselen rett rundt hjørnet. Så nå om dagen så gjør jeg alt av det kjipeste arbeidet hjemme, som jeg har utsatt i flere måneder, sikkert år. Rydde opp i skuffer og skap, bod, hyller -you name it. Må bare få rensket ut, og få det rent. Skikkelig redebygging :hilarious:. Og nå tenker jeg: hvorfor har jeg ikke gjort dette før?? Så hvis du kjenner deg igjen -kast deg rundt :D!

Hvordan har du det? :HeartredHvor ligger du an i prøvingen, og hva er din historie:Heartred

Er så mange av jentene her inne, som var prøvere samtidig som meg (langtidsprøvere), som endelig har blitt gravide. Så du må bare vite det at du skal få det til :Heartred Selvom alt føles håpløst til tider.

Haha. Skjønner sååå godt at du tenkte det! :hilarious: Godt vi kan ha humor i det hele. Man må jo bare riste på hodet av en selv under prøvingen, jeg ble en helt annen (les: gal) kvinne:hilarious:
Vi får heller satse på at mannen din bærer på noe snusk!

Her går det bare bra. Tiden har gått så fort frem til nå -er i uke 27 i morgen:eek:. Etter ferien så er vel fødselen rett rundt hjørnet. Så nå om dagen så gjør jeg alt av det kjipeste arbeidet hjemme, som jeg har utsatt i flere måneder, sikkert år. Rydde opp i skuffer og skap, bod, hyller -you name it. Må bare få rensket ut, og få det rent. Skikkelig redebygging :hilarious:. Og nå tenker jeg: hvorfor har jeg ikke gjort dette før?? Så hvis du kjenner deg igjen -kast deg rundt :D!

Hvordan har du det? :HeartredHvor ligger du an i prøvingen, og hva er din historie:Heartred

Er så mange av jentene her inne, som var prøvere samtidig som meg (langtidsprøvere), som endelig har blitt gravide. Så du må bare vite det at du skal få det til :Heartred Selvom alt føles håpløst til tider.

Tusen takk - så fine og oppmuntrende ord! Har følt meg så sinnsykt alene, selv om mannen min såklart er støttende så blir det ikke det samme. Er så glad jeg fant dagboken din og dette forumet!

Vi har prøvd siden mars 2016, så ikke så veldig lenge. Har hatt utredning og alt er i skjønneste orden. Fikk den siste testen tilbake i forrige uke, AMH 22.8 så det var visst helt ok.
Hadde litt høyt stoffskifte, men det fikk jeg ikke ordentlig rede på før jeg gikk til en endokrinolog privat. De fant også ut av at jeg hadde høy prolactin, så nå tar jeg både levothyroxine og bromocriptine.

Er bare så lei av å prøve og gjøre "alt" riktig - så lei av at det ikke går! Argh. Det er så fantastisk flott å lese om alle langtidsprøverne som har fått det til <3 wow at du er så langt på vei allerede, så utrolig spennende! Hahaha så bra at rede-instinktet har satt inn for fullt! Kjedelig mens det står på men så deilig å få det gjort! :)

Last edited:
Jeg skal absolutt ha deg i baktankene under fødsel - "go with the flow".:joyful::Heartred Prøve i hvert fall :p
Jeg vil absolutt gjerne låne bøkene :D Jeg bor i Oslo, men hvis du noen gang er her så møter jeg deg gjerne. Om ikke så kan du sende, så betaler jeg porto+ frakt:D Så snilt av deg :Heartred

Så godt å høre at det er normalt å få den panikken. Kan se for meg hvordan jeg vil bråvåkne i starten. Jeg tør ikke ha henne sovende i bedside crib, eller samsoving i starten. Så vi har sprinkelsengen inntil vår seng. Jeg må først se om jeg endrer "sovestil" etter fødsel. Fordi nå veiver jeg med armer og ben, dyner og puter :sorry:.

Haha, synes jeg ser deg messe "go with the flow" mens du puster og peser og vandrer rundt i sirkler *ler*
Jeg skal sende deg en pm så jeg kan få adressa di og så skal jeg sende bøkene <3 Vi damer må støtte og hjelpe hverandre mer med sånt her, synes jeg. Synes ofte folk skal komme med alle skrekkhistorier de har hørt eller starte setninger med "bare vent du.." Det er så dårlig gjort. Jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse. Gruer meg overhodet ikke til neste gang. Vi burde snakke mer om alt som går etter planen ;)

Det kan godt hende du vil sove helt anderledes når du vet at du har et lite nurk som ligger ved siden av deg. Men greit å være litt forsiktig hvis du vet om at du er sånn. Men min opplevelse er hvertfall at underbevisstheten er så klar over at man må være forsiktig at man blir det <3

Dobbelpost :hilarious:

Ville bare legge igjen et hei ❤️

Back
Topp