Hva har dere kjøpt til nå?

Har det meste fra før, men har kjøpt ny bilstolpose og newborn sete :) Og bugaboo donkey, men foreløbig bare i mono :)

Jeg er bæremamma selv, men visste ikke at man fikk tak i egnet stoff her hjemme pga sikkerhet. Tilsvsrende lin som Oscha bruker i grad dyen sin? Det kunne jeg faktisk tenke meg å lage andre ting av :)
Kjøpt på stoff og stil nettbutikk, kraftig lin/viscose-blanding. Har testet med bæring av 3åringen i ferien, fungerer utmerket :-) skikkelig fast, siger/strekker seg ikke, alt av sømmer holder. Oscha kjenner jeg ikke til.

Vi har kjøpt vogn som vi ikke har fått ennå men jeg har begynt å synes at det er så kjekt å handle inn små ting til de så her er litt av det jeg har kjøpt :-)

Vedlegg

• 1469462843913.jpg
    1469462843913.jpg
    74,4 KB · Visninger: 64
Kjøpt på stoff og stil nettbutikk, kraftig lin/viscose-blanding. Har testet med bæring av 3åringen i ferien, fungerer utmerket :-) skikkelig fast, siger/strekker seg ikke, alt av sømmer holder. Oscha kjenner jeg ikke til.

Oj, det vil jeg fraråde på det sterkeste. Stoffene de selger er ikke sikkerhetstestet under press og dermed ikke egnet for bæring.
Det har vært ulykker med hjemmesydd meitai osv fordi stoffet har raknet under bæring og sømmene ikke holdt. Det sagt høres det jo ut som du har sykunnskapene i orden og sjekker sømmer så jeg håper det går bra. :)

Oscha er et skotsk merke som selger kvalitetssjal til en grei penge. :)

Jeg har enda ikke kjøpt noe :)
24+0 i dag.

Oj, det vil jeg fraråde på det sterkeste. Stoffene de selger er ikke sikkerhetstestet under press og dermed ikke egnet for bæring.
Det har vært ulykker med hjemmesydd meitai osv fordi stoffet har raknet under bæring og sømmene ikke holdt. Det sagt høres det jo ut som du har sykunnskapene i orden og sjekker sømmer så jeg håper det går bra. :)

Oscha er et skotsk merke som selger kvalitetssjal til en grei penge. :)
Uffda, det var det ikke klar over :-( men så langt har det ikke vært anntydning til svakhet i hverken stoff eller sommer. Skummelt likevel.

Uffda, det var det ikke klar over :-( men så langt har det ikke vært anntydning til svakhet i hverken stoff eller sommer. Skummelt likevel.
Det er nok mange som ikke er klar over det, for man antar jo at kraftige stoffer er sikre.
Men bare følg med det du har laget og ser du den minste antydning til svakhet er det jo bare å la vær å bruke :) Evt kan du google stoffer som egner seg til bæring. :) Det skal finnes gode alternativer på utenlandske sider.

Første innkjøp gjort i dag:
Fikk tak i en sprinkelseng til 350 kr :D

Jeg har kjøpt :

seng, kjøpt Stokke, så kan trille den inn og ut av soverommet og bruke den som dag seng i stua første tiden.
Besafe izi go bilstol med base
en god del tøy(fått masse også)
gulpekluter
Sportsvogn Emmaljunga scooter(til å ha i bhg, fikk billig av en venninne)
Strikket en del pledd
Strikket litt tøy
Et stk sengesett til minste dyne
Arvet ammepute
Arvet flaskesterilisator
Arvet vognpose
Arvet brystpumpe, Medela swing
Arvet leketepper
Arvet bøyle og rygg med tekstiler til Stokke tripptrapp.

Skal kjøpe vippestol og newbornsete brukt av en venninne nærmere termin da hun fortsatt bruker det.

Skal kjøpe ny Emmaljunga duo Edge, tripptrapp stol, stellebord/kommode. Og sikkert mye mer:)

Har dere kjøpt gravidpute? Jeg trenger det pga bekkenet er vondt. Noen som vet om en plass det er på tilbud? Enten på nett eller i butikk.

Noen som vet litt om når på året de "store" tingene er på tilbud?

Har alt vi trenger fra før. Skal kjøpe inn en søskenvogn da. Evt noe råsa stasj om vi finner ut at det er jente. ❤️

Back
Topp