Hva har dere kjøpt til nå?

Angående bilstol, er det kun spesielle typer som passer til barnevognene, altså at man må kjøpe fra samme merke? Vi tenker å kjøpe Bugaboo Buffalo vogn, og tenker Cybex Aton eller Recaro siden de har fått best i test. Vil disse passe?

Det er forskjellige stoler som passer til de forskjellie understellene, man må ofte kjøpe ekstra adapter til å sete på vognubderstellet.
Google den vognen dere skal ha + en av de bilstolene du vurderer så får du nok kjapt opp om de kan brukes sammen eller ikke.
 
Sniker litt her: linviskosen til Stoff og stil har bla Eye2Eye sydd hundrevis av meitaier av, og hun testet vel stoffet med å henge det opp og la mannen henge i det om jeg ikke husker helt feil. Den fungerer utmerket til meitai, jeg har sydd flere selv, har ikke lagd sjal av den, tror nok et skikkelig vevd sjal vil gi bedre bærekomfort, men farlig er det garantert ikke.
Når det har vært ulykker der stoffet og ikke sømmene har revnet vil jeg ikke si det er trygt. Dog kan jeg ikke uttale meg om hvilket stoff som ble brukt lenger for det er heldigvis lenge siden. Men meitaien vil jo være relativt sterk ettersom det er doble lag med tøy (i alle jeg har sett). :)
 
Når det har vært ulykker der stoffet og ikke sømmene har revnet vil jeg ikke si det er trygt. Dog kan jeg ikke uttale meg om hvilket stoff som ble brukt lenger for det er heldigvis lenge siden. Men meitaien vil jo være relativt sterk ettersom det er doble lag med tøy (i alle jeg har sett). :)
Forøvrig meitai jeg har sydd, beklager misforståelsen. Den er dobbelt lag med tøy ja. At stoff revner er ikke trygt nei, enig med det. Var derfor jeg gikk for lin og ikke bomull, har bedre erfaring med det.
 
Angående bilstol, er det kun spesielle typer som passer til barnevognene, altså at man må kjøpe fra samme merke? Vi tenker å kjøpe Bugaboo Buffalo vogn, og tenker Cybex Aton eller Recaro siden de har fått best i test. Vil disse passe?

Vi har buggaboo buffalo vogn og Cybex Aton Q-sete. Vi kjøpte da adaptere og det er da adapteren som passer maxi cosy som passer til Cybex hverfall:)
 
Forøvrig meitai jeg har sydd, beklager misforståelsen. Den er dobbelt lag med tøy ja. At stoff revner er ikke trygt nei, enig med det. Var derfor jeg gikk for lin og ikke bomull, har bedre erfaring med det.
Ingen fare. Jeg regner med du vet hva du gjør og vi vil jo alle det beste for våre barn :)
 
Når det har vært ulykker der stoffet og ikke sømmene har revnet vil jeg ikke si det er trygt. Dog kan jeg ikke uttale meg om hvilket stoff som ble brukt lenger for det er heldigvis lenge siden. Men meitaien vil jo være relativt sterk ettersom det er doble lag med tøy (i alle jeg har sett). :)

Men det er jo forskjell på stoff, og akkurat det stoffet vet jeg, som nevnt, har blitt testet i bauer og kanter av hun som sydde (syr) Eye2Eye, og hun sydde vel noen hundre meitaier. Det stoffet er langt mer solid enn feks en standard kanga.

Hvis man skal sy bæretøy så fordrer det selvfølgelig at man syr det sikkert nok (selvsagt legger man opp kantene/har nok sikkerhetssømmer/solid mellomlag i meitaien osv), og samtidig (og som gjelder all bruk av bæretøy) så sjekker man i hvilken stand bæretøyet er i.

Det sagt: bæresjal er billigere og bedre å kjøpe enn å sy av x antall meter stoff. Meitai/onbu blir noe annet :)
 
Det her er vår første, så vi lagde liste tidlig:) mykje som er kjøpt... Endå meir igjen!xD
Vi har:
Vogn
Bilstol
Seng (gjenbruk)
Babyteppe (mange som strikka til oss)
Nesten alt av klær
Ammeutstyr

Neste på lista er madrass og vognpose, hvis ikkje det dukkar opp noken lure tilbud før det!:D
 
Har bare kjøpt noen klær, slik at frøkna og han kan matche. Ellers har vi jo alt vi trenger, og det vi må kjøpe kjøper vi hos ei venninne som fikk baby i mai. Hun er heldigvis akkurat ferdig med spedbarnsperioden når lillebror kommer!
 
Det her er vår første, så vi lagde liste tidlig:) mykje som er kjøpt... Endå meir igjen!xD
Vi har:
Vogn
Bilstol
Seng (gjenbruk)
Babyteppe (mange som strikka til oss)
Nesten alt av klær
Ammeutstyr

Neste på lista er madrass og vognpose, hvis ikkje det dukkar opp noken lure tilbud før det!:D

Barnas hus har tilbud på fibermadrass og helsemadrass nå :)
 
Barnas hus har tilbud på fibermadrass og helsemadrass nå :)
Har du erfaring/høyrt noko om dei madrassene?! E so mange å velga mellom og vil at bebi ska ligga godt! Va jo bra tilbud, men hadde ikkje i nettbutikken nett no.
 
Har du erfaring/høyrt noko om dei madrassene?! E so mange å velga mellom og vil at bebi ska ligga godt! Va jo bra tilbud, men hadde ikkje i nettbutikken nett no.

Vi har fibermadrassen derfra, når vi kjøpte den i fjor sa hun på Barnas hus at den holder i massevis til de små lette kroppene de første årene :)
 
Vi har fibermadrassen derfra, når vi kjøpte den i fjor sa hun på Barnas hus at den holde i massevis til de små lette kroppene de første årene :)
Oki, da e bra! Då ska eg sjå om den kjeme i nettbutikken igjen snart :)
 
Oki, da e bra! Då ska eg sjå om den kjeme i nettbutikken igjen snart :)

Vår kjennes ikke brukt ut engang etter ca 1 års bruk :) vi har riktig nok en Aeoro slepp overmadrass over da, synes det er greit å ha et lag som beskytter madrassen i tilfelle oppkast, bleielekasje osv, da kan man bare ta av den også kan madrassen fortsatt brukes den natta :p
 
Har du erfaring/høyrt noko om dei madrassene?! E so mange å velga mellom og vil at bebi ska ligga godt! Va jo bra tilbud, men hadde ikkje i nettbutikken nett no.

Vi kjøpte helsemadrassen siden det stod at den var allergivennlig og uten bromerte flammehemmere. Mulig den andre også er OK med tanke på allergi, jeg bare liker å være føre var. :)
 
29 uker.
Kjøpt
* vogn (men venter fortsatt på den)

*Bilstol
*vugge
*voksi pose til bilstol
*stokke stol med tilbehør
*balje
*sitte del til balje
*kles stativ
*barne skap
* dyner og pute
* senge tøy
*amme bh
* litt klær
*ulltøy
* madrasse (seng har vi )
*hånkler
*gulpekluter
* kluter

Tror jeg er snart i mål
 
Siden vi jo skal ha vinterbabyer; hva kjøper dere som yttertøy/vintertøy?
 
Siden vi jo skal ha vinterbabyer; hva kjøper dere som yttertøy/vintertøy?

De små trenger nok ikke stort av yttertøy den første runden med vinter så vi kjøper ikke noe yttertøy. Men kommer til å ha tykkere ulldress og sånn søt bamsedress fra hm. Brukte de masse til frøkna sist. :)
 
Siden vi jo skal ha vinterbabyer; hva kjøper dere som yttertøy/vintertøy?
Trenger ikke vintertøy til så små. Ullklær er nok! Jenta vår som er født i november i fjor, kjøpte vi ikke vinterdress til før vi skulle på hytta i påska!
 
Back
Topp