Hva gjorde du den mnd det klaffet

Den mnd det klaffet testet jeg ikke etter el! Jeg hjalp en venninne å flytte mitt i denne perioden, så det ble ikke fokus på el, testing, vitaminer, sex på "kommando" osv.. Tror det var det som gjorde susen faktisk. Når man slapper av så er det mye større sjanse for at det klaffer - har jeg hørt! Men hos noen klaffer det jo på første forsøk så, hvem vet :joyful:
 
Hadde sex tidligere enn de andre syklusene.
Tok bidronninggele-kapsler.
Og - slappet av, stresset ikke. Er det kjedeligste rådet og få, men det har funket her...
 
Lastet ned appen Premom som korrekt fant eggløsningen min. Den er genial. Får opp en graf med når den mest sannsynlig kommer, og når en bør ha sex. Jeg brukte strimler fra Babyplan og la de inn i Premom. Premom leser de av og måler styrken på dem, så jeg kunne se når den peaket. Når strimlene fra Babyplan var helt positiv tok jeg en Clearblue digital eggløsningstest og fikk fast smiley ☺️ Og 9dpo fikk jeg positiv test.

Dette var første pp, men jeg var litt usikker på om EL ville komme fordi jeg har mild pcos, så derfor sjekket jeg nøye med testene ☺️
 
Brukte eggløsningstester, hadde sex annenhver dag mens vi brukte conceive plus og tok babyklister fra 1DPO. Første positive test 9DPO, positiv digital dagen etter :shy:
 
Oi! Gratulerer så masse! Når brukte du disse produktene? Hele mnd? bare i den fruktbare perioden? Og hvor får man kjøpt babyklister?:D

Hvis du vil prøve babyklister så har jeg to åpnede som tilsvarer ca 1 flaske som jeg kan sende mot frakt! For min del førte babyklisteret bare til veldig uregelmessige sykluser/flere kjemiske så har droppet de i pp. Har tatt de dråpene i første trimester så lenge jeg klarte det da. Kvalmen og murringene ble sterkere av det så da har jeg hvertfall følt meg mer overbevist om at det funker :p

Begge gangene det har klaffet det siste året så stresset jeg ikke med å bruke masse produkter eller å ha samleie hver dag. Hadde bare sex da lysten var der som var som regel annen hver dag gjennom hele mnd. Hadde også barnefri og vi nøt tiden sammen som kjærester uten babyfokus. Eggløsningstestene tok jeg de fertile dagene som var beregnet i flo appen, men begge gangene det klaffet har jeg testet «seint». Altså at jeg allerede var gravid og testene ga utslag på HCG :hilarious:
 
Jeg drakk masse vann og hadde bra blodsukker :) altså spiste lite karbohydrater :)
 
Vi hadde egentlig en veldig fin periode da jeg ble gravid denne gangen. Travle dager med vennebesøk, nøt litt vin i ny og ne. Jeg kuttet dog ned på kaffedrikkingen og tok blodfortynnende fra CD 7. Fra CD 12 testet jeg etter EL 1-2 ganger om dagen (avhengig av hvor sterk streken ble - hadde minimalt med tester tilgjengelig :angelic:). La inn aksjer annenhver dag fra CD 12 frem til dagen før EL. Da la vi inn to dager på rad. Tok så progesterontilskudd fra 3 DPO :)
 
Hadde sex annenhver dag fra cd 10, til cd 19, hadde da el cd 14/15. Hadde også bursdag på cd 13, altså dagen før positiv el tesr, med en heidundrende fest, masse alkohol og gøy med venner :hilarious: 18+1 idag :happy:
Så mitt beste tips er; kos deg, nyt livet! Finn andre ting å tenke på/glede deg til! :happy:
De gangene jeg har blitt gravid har jeg stort sett sett frem til reiser eller vært opptatt med andre ting som å være forlover til venninne og bryllupsstyr, så må jo ligge noe bak det når det har gjentatt seg :rolleyes:
 
Gjorde ingenting spesielt :)
 
Var på utredningen privat måneden før. Der skylte jeg egglederne og fikk letrozol til å sette i gang eggløsning og progesteron etter EL fordi jeg hadde litt lave verdier. I tillegg spise jeg grapefrukt før eggløsning, brukte glidemiddelet Conceive Pluss og spise ananas i DPO land. Tipper det var letrozol + progesteron som var utslagsgivende, alt det andre hadde vi prøvd månedene før ☺️

Husker du hvilket nivå du lå på på peogesteron?:shy: Litt bekymret for at jeg har litt for lavt selv...
 
Hvis du vil prøve babyklister så har jeg to åpnede som tilsvarer ca 1 flaske som jeg kan sende mot frakt! For min del førte babyklisteret bare til veldig uregelmessige sykluser/flere kjemiske så har droppet de i pp. Har tatt de dråpene i første trimester så lenge jeg klarte det da. Kvalmen og murringene ble sterkere av det så da har jeg hvertfall følt meg mer overbevist om at det funker :p

Begge gangene det har klaffet det siste året så stresset jeg ikke med å bruke masse produkter eller å ha samleie hver dag. Hadde bare sex da lysten var der som var som regel annen hver dag gjennom hele mnd. Hadde også barnefri og vi nøt tiden sammen som kjærester uten babyfokus. Eggløsningstestene tok jeg de fertile dagene som var beregnet i flo appen, men begge gangene det klaffet har jeg testet «seint». Altså at jeg allerede var gravid og testene ga utslag på HCG :hilarious:
Så snillt! Vil gjerne prøve babyklister, men idag er jeg faktisk to dager over mens, og jeg har lite symptomer på at mens skal komme.. testet igår men den var negativ så jeg skjønner ingenting.. får bare vente å se om mensen kommer tilslutt så kan jeg jo sende deg en mld ang babyklister:D
 
Så snillt! Vil gjerne prøve babyklister, men idag er jeg faktisk to dager over mens, og jeg har lite symptomer på at mens skal komme.. testet igår men den var negativ så jeg skjønner ingenting.. får bare vente å se om mensen kommer tilslutt så kan jeg jo sende deg en mld ang babyklister:D

Babyklister skal i utgangspunktet tas fra positiv test og frem til uke 12, eventuelt til flaska er tom så hvis du er gravid så gjør det jo ingenting :)

2456D127-89CF-4E28-969B-BFD97B34CC4F.jpeg
 
Det klaffet denne mnd, positiv test i dag!

Har vært mindre aktiv her, og vært opptatt med valpekull hjemme. Vi hadde kun sex 1 gang, dagen før/samme kveld som EL Test ble positiv. Da hadde han spart opp i 2-3 dager.

Jeg har også tatt C-vitamin med Sink i tillegg til omega-3 og folat, noe jeg ikke har gjort tidligere.
Brukte Prefert glidemiddel under akten, 2. PP vi prøvde det:) Satte inn menskopp etterpå, lot den stå i i 12 timer ca.

Sambo tok hjemme-sædkvalitetstest (SwimCount) uka før, og den viste oppløftende resultater. Kanskje det var en selvtillitsboost for svømmerne hans, haha:hilarious:

Jeg aner ikke hva som gjorde utslaget her nå, men der var iallfall godt å ikke tenke alt for mye på det:) Trodde nemlig det var kjørt siden vi kun fikk lagt inn aksjer 1 gang!
 
Har tatt både babyklister en god stund, ananas 1-5 dpo, og grapefruktjuice før eggløsning, men denne syklusen kuttet jeg alt sånt. Gjorde rett og slett ingenting, og det klaffet ;) Merket ikke noe som helst eggløsningsslim heller. Hadde sex dagen før EL og samme dag som EL. Før det var det 5 dager siden sist. EL kom litt brått på denne gangen så rakk ikke fast opplegg med annenhver dag som vi har gjort tidligere.
 
Testa etter EL hver dag, hadde sex 5 dager før positiv EL test, morgenen etter og dagen etter det igjen. Endte dessverre i SA 6+0.. Nå er det bare å teste etter EL igjen, å håpe spiren sitter fort :happy: Syns det er mer styr å ha pliktsex annen hver/hver dag, enn å teste etter EL å legge inn støtet når vi burde. Ellers koser vi oss som normalt, når vi har lyst :rolleyes:
 
Hadde sex en gang om dagen annenhver dag. Fikk negativ el test den mnd, men sønnen min er et år nå.
 
Back
Topp