Hva gjorde du den mnd det klaffet

Mariellee

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg og samboern min har vært prøvere siden februar, uten hell.. vi har fulgt med på eggløsningen, og brukt eggløsningstester noen perioder. Det jeg lurer på er om det er noen her som prøvde en stund, og gjorde noe annerledes den pp det klaffet?

takk for svar!:)
 
Hei! Jeg og samboern min har vært prøvere siden februar, uten hell.. vi har fulgt med på eggløsningen, og brukt eggløsningstester noen perioder. Det jeg lurer på er om det er noen her som prøvde en stund, og gjorde noe annerledes den pp det klaffet?

takk for svar!:)
Jeg brukte bidronninggele, grapefruktkjerneekstrakt og babyklister denne pp. Og nå er jeg 4+4 :joyful: Aner jo ikke om det var det som gjorde susen, men vi prøvde i ett år og det gikk den pp jeg brukte disse produktene :p
 
Jeg brukte bidronninggele, grapefruktkjerneekstrakt og babyklister denne pp. Og nå er jeg 4+4 :joyful: Aner jo ikke om det var det som gjorde susen, men vi prøvde i ett år og det gikk den pp jeg brukte disse produktene :p
Oi! Gratulerer så masse! Når brukte du disse produktene? Hele mnd? bare i den fruktbare perioden? Og hvor får man kjøpt babyklister?:D
 
Tok eggløsningstest den dagen jeg følte mest symptomer på det. Den lyste veldig sterkt. Da var det 3-4 mnd siden jeg hadde sluttet på prevensjon og vi hadde hatt sex omtrent daglig utenat noe skjedde.
Akkurat den måneden det traff så hadde vi sex da el testen var kjempe sterk og to dager etterpå. Så levde vi som normalt igjen.
Husker måneden etter at jeg følte mensen skulle komme den fredagen. Jeg har ofte mye blod så jeg følte ofte at det var vått uten grunn. Løp og sjekket om jeg måtte legge i bind sikkert 5 ganger den dagen.
Det har sjeldent skjedd meg at mensen er forsinket, så da kvelden kom kjøpte jeg test.
Morgenen etter tok jeg test kl 5 på morgenen. Vanligvis pleier jeg å la testen ligge noen minutter mens jeg vasker hender og pusser tenner. Jeg rakk ikke kikke vekk før den var positiv!
 
Skal forresten sies at jeg i flere forhold har gått mange år uten prevensjon uten å bli gravid. Jeg har ikke vært langtids aktiv prøver som mange her kanskje, men jeg har gått lenge nok uten til å tro at jeg er steril.
 
Vi hadde sex kun dagen med positivt EL test den måneden det klaffet for oss!
Tror det var litt bedre svømmere når de ikke tømmes for ofte. Så når vi gikk fra sex annenhver dag til sex 1-2 ganger i uka ble det baby!
 
Vi hadde sex kun dagen med positivt EL test den måneden det klaffet for oss!
Tror det var litt bedre svømmere når de ikke tømmes for ofte. Så når vi gikk fra sex annenhver dag til sex 1-2 ganger i uka ble det baby!
Vi har holdt oss til sex annenhver dag for å være sikker på at vi får lagt inn nok aksjer:p Når tok du el tester? Hver dag? 2 ganger daglig? Brukte eggløsningstester denne pp, og testet morgen og ettermiddag/kveld, men fikk aldri en positiv test.. blir helt stresset av det
 
ICSI forsøk med masse kosttilskudd før egguttak og en del støtte i ettertid.
 
Vi har holdt oss til sex annenhver dag for å være sikker på at vi får lagt inn nok aksjer:p Når tok du el tester? Hver dag? 2 ganger daglig? Brukte eggløsningstester denne pp, og testet morgen og ettermiddag/kveld, men fikk aldri en positiv test.. blir helt stresset av det

hver dag morgen og kveld (kl 10 og 22) for å være sikker på at jeg fant toppen!
Jeg hadde lang syklus og brukte vel over 50 tester før jeg fikk positiv. Absolutt verdt det for min del. Synes det er mer stress å ikke vite når eggløsning er, enn å ta masse tester
 
hver dag morgen og kveld (kl 10 og 22) for å være sikker på at jeg fant toppen!
Jeg hadde lang syklus og brukte vel over 50 tester før jeg fikk positiv. Absolutt verdt det for min del. Synes det er mer stress å ikke vite når eggløsning er, enn å ta masse tester
Ja der er jeg helt enig! Blir stresset av å ikke vite:p
 
Jeg har 5 barn fra før, og den eneste gangen jeg testet etter EL var etter jeg mistet mellom nr3&4 (mistet i uke 6). Da lurte jeg på når EL ville komme tilbake så vi kunne bli gravide igjen! Jeg testet hver morgen, men fikk aldri positiv test, men ble gravid med min nr.4, så må nok ha hatt en rask topp! Hvis jeg skulle testet etter EL igjen, ville jeg gjort det 2/3g pr døgn for å ikke gå glipp av toppen:p
 
Oi! Gratulerer så masse! Når brukte du disse produktene? Hele mnd? bare i den fruktbare perioden? Og hvor får man kjøpt babyklister?:D
Takk :D Jeg brukte grapefruktkjerneekstrakt fra cd1 fram til el. Samme med bidronninggele. Babyklister tok jeg etter el. Det kjøpte jeg fra https://www.helsehelse.dk/fructus-femina-comp-1756p.html. Gikk på det fram til nå nettopp. Glemte litt av det plutselig, så da trappet jeg bare ned
 
Jeg spiste ketogent, testet etter el og tok babyklister:)
 
Har tidligere prøvd hostesaft, grapefrukt juice, ananas, conceive plus, roibos-te og wild yam uten effekt. I tillegg har jeg tempet og testet for el hver pp. Har hatt sex minst annenhver dag i den fertile perioden hver pp.

Den pp det klaffet tok jeg bare multivitaminer (inkl. B6), tempet og testet etter el. Jeg hadde gitt opp alt håp om at det skulle gå. Men hvis noen mener det klaffet fordi jeg "sluttet å stresse", blir de heldig om jeg bare slenger ut fingeren :dead:
 
Last edited:
Takk for svar alle sammen! Artig å høre hva dere har prøvd for å bli gravide:p jeg har bestilt conceive plus, eggløsningstester og vært å kjøpt bidronninggele, tenker å prøve dette ut først og ser om det gjør susen!:p
 
Hei! Jeg og samboern min har vært prøvere siden februar, uten hell.. vi har fulgt med på eggløsningen, og brukt eggløsningstester noen perioder. Det jeg lurer på er om det er noen her som prøvde en stund, og gjorde noe annerledes den pp det klaffet?

takk for svar!:)

Vi hadde sex tre dager på rad når jeg endelig fant ut at jeg tydeligvis har eggløsning dagen etter mensen er ferdig! Trodde ikke det var mulig. Da klaffa det med en gang Lykke til og kjør på
 
Var på utredningen privat måneden før. Der skylte jeg egglederne og fikk letrozol til å sette i gang eggløsning og progesteron etter EL fordi jeg hadde litt lave verdier. I tillegg spise jeg grapefrukt før eggløsning, brukte glidemiddelet Conceive Pluss og spise ananas i DPO land. Tipper det var letrozol + progesteron som var utslagsgivende, alt det andre hadde vi prøvd månedene før ☺️
 
For oss klaffa det den måneden jeg glemte hele EL-kalkulatoren! Hadde sex annahver dag rundt antatt tid, pluss 2-3 dager på rappen akkurat rundt datoen jeg trodde utifra tidligere tester. I følge termin nå hadde jeg EL seks dager før jeg trodde/før kalkulatoren har pleid å si...
 
Back
Topp