Hva gjenstår?

Ullvott

Elsker forumet
Hvilke forberedelser gjenstår før termin hos deg?

Her er det å ta opp vugga, vaske alt av sengetøy og re opp. Pakke fødebagen, vaske vognbag, få stelleveske i hus, kjøpe litt stelleprodukter og litt flere sokker/stømpebukser, kjøpe et par flasker og babycall. Ei maskin til med babytøy gjenstår også. Men ellers tror jeg det meste er på plass:)
 
Skjære til madrassen til vuggen og så re opp sengen. Kjøpe ammepute, få babynestet av venninnen min, fylle fødebagen med mer snacks... Tror det er det :) 3 uker til termin!
 
Ha snacks, drikke, kamera, ladere og toalettsaker i fødebagen, kjøpe et par pakker med bleier og tørre vaskeservietter og henge opp krok i taket til hengekurven. Må også hente badebalje hos svigerinna mi som bor 10 min unna oss. Resten er ferdig :) Liker å ha ting på plass, liker ikke utsette ting jeg kan gjøre på forhånd, hehe :p
 
tja... kjøpe inn kosekluter, vaskekluter, bleier, ammeinnlegg og alt som skal være i fødebagen, sengetøy + vaske de jeg har, sette opp seng og vugge, finne frem vognbag, kjøpe flasker, ny babycall og sikkert myyyye mer :)
 
Kjøpe babycall, få seng og lekegrind montert ( brukes som dagseng i starten ), levere lammeskinnsposen til rens, dampe hentesettet.
Tror ikke det er noe mer.
 
Montere sammen seng og vugge, kjøpe noen flere strømpebukser og vaske 2 maskiner med klær,kluter og sengetøy. Ja å pakke bag. Ellers er alt klart :)
 
Kjøpa bleier
Vaska babynestet
Montera bed-side-crib
Reia opp bed-side-crib
Pakka fødebagen
 
Strikke ferdig dressen
Få i hus vugga,har bedt om å ikke få den før etter jul.
Vaske en del klær, to maskiner til i alle fall. Pluss sengetøy.
Skaffe noe mer ull.
Skaffe det jeg skal ha til fødselen, hente ut to resepter og skaffe kladder i alle fall. Se til en løsning på bind første døgn, sånn stort. (skal føde hjemme)
Og vaske bleier, og sikkert kjøpe flere (tøy)
Finne frem bæresjalet også, kanskje vaske det og, vi får se.

Og, vel, finne navn.
 
Montere sprinkelseng og ha på sengeklær i seng og vogge - venter litt så det ikke samler unødvendig mye støv.

Tørke vognpose og tilhørende dundyne.

Kjøpe håndklær, vaskekluter, flere tisselaken og stelleprodukt til baby

Fødebag og resten er stort sett klart :) alt er vasket og kommet i kommode :) vi har litt klær, men vil se det an til lille kommer ut og heller kjøpe mer hvis vi ser at det trengs :) har ikke noe særlig "uteklær" og ull blant annet...
 
Montere bilstolbase, kjøpe dyne og trekk til vogga :)
 
Huff, mye!

Vaske og re opp vugga.
Vaske alt av klær i 50 og 56, samt kluter og håndklær
Rydde skapet på gjesterommet slik at kommende storesøsters klær kan flytte inn der. Kommoden på hennes rom blir babyens.
Legge på plass alt av klær.
Hente understell til vogna.
Vaske/lufte vogn og vognpose.
Montere bilstol.
Pakke fødebag.
Kjøpe inn litt "utsyr" til fødebag, toalettsaker, ammesingletter og joggebukse bla.
Kjøpe et par flasker (evt. kun nye "smokker) samt en tutt eller to.
Vaske, rydde og stramme skruer på stellebordet.
Kjøpe ny stellematte?
Kjøpe nye kurver til å ha under stellebordet.
Vaske og gjøre klar badebaljen.

Ja, det tror jeg var omtrent alt. Blir helt stressa av å lese den lista... Bra terminen ikke er før 17. ser dessuten ikke for meg at hun kommer før, så tror jeg har god tid (mye skal gjøres i romjula) :)

I tillegg til dette skal det vaskes og ryddes rundt om i huset slik at det ser noen lunde greit ut, og soverommet skal være shina (her skal vi tilbringe mye tid:p)
 
Å, ja, stellematte glemte jeg i dag også, må få bestilt ny. Finne eller skaffe noe nytt ammetøy, finner ikke alt etter de forrige.
Og bilstolen i bilen, sikkert greit, haster dog ikke, men må jo på plass.
Badebaljen hadde jeg også glemt.
 
Avhengig av hva som dukker opp til jul, må jeg kjøpe babycall og babynest (+ flere gulpekluter) og så skal jeg hente litt mer arvegods hos søstra mi som må sorteres og vaskes. Må rydde noen hyller på badet også og gjøre klart litt utstyr på stelleplassen (som allerede er der).
Montere bilstolbasen, få på plass grinda som skal være i stua, + kjøpe gatorade/powerade eller hva det nå heter, til å ha med i fødebagen :)
 
Last edited:
Finne navn!

Montere bilstol.

Sterilisere noen tutter.

Eventuelt kjøpe noe snacks te fødebagen. Hadde styrtfødsel sist og ikkje snacks me. E gjerna nyttig å ha noe :)
 
Re opp vugga
Fikse babynest
Kjøpe babytøy
Diverse stellesaker
Pakke fødebagen (har starta)
Lurer på om det er lurt å vaske vognposene?
Mamma har rota bort bilstolposen som mormor skulle fikse. Så hun må finne den hvis ikke blir det litt krise, men liten baby i kald bil..
Stellebag, kan hende det blir noe provisorisk til å begynne med
Bæresjal
Jeg trenger til meg:
AmmeBH
Ammeinnlegg
Krem til såre brystvorter


Det skal gjøres før baby kommer og så er det litt andre småting som må ordnes etterhvert..
 
Pakke fødebagen, finne posen til bilstolen og bilstolen, montere basen i bilen. Er ganske deilig å være ferdig. Men ingen julegaver er kjøpt. Så får det travelt på en annen måte.
 
Vaske klær, kjøpe gulpekluter, strømpebukser&nattpysjer. Fikse fødebag, handle inn det jeg trenger til etter fødsel og litt kremer så tror jeg det meste er i boks :)
 
Oi! Dette var nyttig. Nå ser jeg et par ting jeg har glemt. Stellematta må skiftes ut! (Hadde tenkt å bruke den etter nr. 1. Men skumgummien lukter til tross for vask...)

Også krem til såre brystvorter. Det var er must sist, og burde vært på plass allerede på sykehuset!
 
Back
Topp