Hva gjør dere med barnetrygden?

Vi har allerede ordnet 500kr i trekk til en egen konto som vi sparer for henne til hun blir voksen. Så barnetrygden kommer til å gå inn i husholdningen.
 
Det går i dragsuget. Men vi sparer litt til de når vi kan. Akkurat nå prioriterer jeg å ha ulønnet permisjon et halvt år, for å få mer tid sammen :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sparer tusen kr pr måned til lillegutt. Kommer til å gjøre det samme til lillesøster. Planen er å spare all barnetrygd, og deretter gi det til dem når de skal kjøpe bolig en gang i fremtiden.
 
Til husholdningen:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Permisjonsåret ble de brukt til å dekke inntektstap. Utover det spares 500 kr hver måned. :)
 
De går inn i husholdningen :) men vi sparer 200kr til hver av barna hver mnd. Pluss at bursdagspenger, julegavepenger og sparebøssen blir satt på samme konto :) de har allerede en god del penger til at de kun er 3 og 4år. Så nå i sommer kjøpte vi ett lekestativ som vi betalte halvparten og halvparten fra kontoene deres. Mannen har vært uten jobb siden desemeber 2013 så derfor valgte vi å gjøre det slik nå. Bilstoler, seng, etc har jeg spart på min egen konto til :)
 
Her går det inn på egen konto for sparing til datteren min. Men det blir til at vi må bruke litt av den for husholdningen..:-(
 
Sparer 500,- til de hver i mnd, resten går i det store sluket ;)


TuMmY LoVe
 
De forsvinner i sluket :)

22 uker <3
 
Skulle gjerne lagt de av og spart de til lillegutt, men går nok for det meste med til klær og utstyr som han trenger, og ellers med i husholdningen de gangene vi har dårlig med penger :)
 
Halvparten spares på en konto vi disponerer. Skal i utgangspunktet gå til dyre ting. Foreløpig har vi fint hatt råd til å kjøpe sykkel/bilstoler osv uten å bruke av de pengene, så håper jo at de kan brukes på noe som betyr noe når de blir eldre:)
Resten går til husholdningen :)
 
Det går i det store sluket gitt :)
 
Sparer hele barnetrygden på egen sparekonto i mitt navn. Blir å gå til konfirmasjonen, lappen, bil osv.


Sent from my iPhone using BV Forum
Sånn tenker jeg også, eventuelt at det blir gitt som forskudd på arv den dagen de skal kjøpe hus/leilighet.

Vi sparer i fond nå da. Sparte på konto de første årene, så har en god slump i banken allerede :) Eldstemann er 9 år, så vi har spart noen år ;)

Skal kanskje ha ulønnet permisjon i ett år etter at den lønna permisjonen er over denne gangen, så da kan det være vi må la barnetrygda gå inn i husholdningen en periode, men ser det litt an.
 
Back
Topp