Hva gjør dere med barnetrygden?

Her går den forsåvidt i det store sluket... Men både jeg og faren har lagt inn fast trekk på 250,- hver mnd som går på en konto som han skal få tilgang på når han blir 18....
 
Sparer det til barna. Kunne godt trengt det i husholdningsbudsjettet, men jeg har merket hvor mye vanskeligere det har vært for meg enn mine gjevnaldrede å etablere seg når jeg ikke hadde noen sparepenger og de hadde. Så barna mine skal ha egenkapital når den tid kommer. Vi vurderer å investere pengene i en leilighet å leie ut - den øker jo i verdi. Og ikke bare ha i banken.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det spares på egen konto, men brukes hvis det trengs da jeg ikke jobber. Blir brukt kun i nødstilfeller. Er greit å spare opp litt penger til ting hu vil på bursdager og sånt i fremtiden. Vil ikke si at vi ikke har råd til bursdag på peppes. Bedre å spare til det nå. Jeg er oppvokst sånn at man ikke hadde råd til sånt og ble derfor sjeldent bedt også. Så det vil jeg ikke at min datter skal oppleve. Virker sikkert litt dumt for andre men er viktig for meg.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Her går det inn på felleskontoen..men siden denne brukes til å betale alt av klær, utstyr og div, så da går det jo egentlig til han likavel ;)
 
Spares på egen konto i mitt navn. Men brukes til store utgifter til barnet som sko, dresser, sykler, seng etc etc...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er nok heeelt grønn på dette med barnetrygd osv. Er det noe annet enn foreldrepenger?

Jeg tror vi skal spare så mye som mulig av dem.
 
Jeg er nok heeelt grønn på dette med barnetrygd osv. Er det noe annet enn foreldrepenger?

Jeg tror vi skal spare så mye som mulig av dem.
Barnetrygden er de 970 kr man får utbetalt pr. mnd. Disse får man automatisk når barnet er meldt født.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det går til baby, men i form av innhandling i starten. Så skal de spares fra han er et år ca, for da håper vi å ha bedre råd :) så får han de til konf/lappen/bolig :)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Går til husholdningen. Sparer ingenting til henne. Synes det er viktigere å betale ned på boliglånet, det at hun har et hjem å vokse opp i er en investering for henne også.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her skal vi snart åpne en konto så vi kan spare til den lille. Litt penger hver måned blir jo en del innen lille er 18 og kan trenge penger til boliglån osv :) selvfølgelig er det viktig å ha penger nok til sine egne regninger osv først, men blir det igjen en hundrelapp eller to så syns vi det er greit at det går på konto til den lille :)


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Halvparten spares og resten går til bleier, klær, sko og andre ting de trenger.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Når jeg ser svarene her skjønner jeg hvorfor barnetrygden burde bli behovsprøvd!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Om jeg ikke husker feil så var det en annen løsning frem til ca 1969 i Norge.
(En fikk ett forhøyet skattefritak om jeg ikke husker feil i farten)
 
Når jeg ser svarene her skjønner jeg hvorfor barnetrygden burde bli behovsprøvd!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Den debatten har vært oppe mange ganger, men grunnen til at det er som det er er at det vil bli dyrere å administrere behovsprøvingen enn å bare gi alle det samme.
Jeg er enige i at det er mange idag som ikke trenger barnetrygd, men det er også dumt å bruke masse penger på tildelingsprosessen.

Barnetrygden er uansett latterlig lav, så det utgjør ikke mye forskjell. Den har jo ikke steget på 20 år omtrent.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her legger vi av halvparten på en slags buffer konto. I år måtte vi bruke den til å kjøpe vinterdress og sko til storesøster. Så sparer men bruker og når det er behov for det. Vinterklær er dyrt
 
Back
Topp