Hva gjør dere med barnetrygden?

Den går i sluket, men bruker den stort sett på ting til henne som feks klær.
 
Det går i store sluke men i løpet en mnd så kjøper jo vi noe til henne så sånn sett så bruker jo vi det på henne :p
 
Sparer foreløpig barnetrygd + 1000lapp ekstra hver mnd på sparekonto til lillemann. Får se hvordan deg blir når nr 2 kommer. Men vi bruker jo mye på lillemann når det kommer til utstyr og klær som trengs. Men prioriterer sparingen nå siden vi har mulighet men det kan jo endre seg.
 
Vi sparer barnetrygden på en egen brukskonto til barnet som er ment til å dekke større utgifter opp igjennom årene. F.eks ski, sykler, konfirmasjon, regulering etc. Sparer også en litt mindre sum på sparekonto som er hans. Men hvis vi vil være i behov for at barnetrygden må brukes i husholdningen gjør vi det i stedenfor å spare.
 
Sparer til barnet fram til bhg-start. Nå sparer jeg yngste sin og eldste sin går til bhg-betaling.
 
De blir satt inn på regningskontoen og brukes til å betale faste utgifter.

Sparer til barna på sparekonto og barnas boligsparing.
 
Det store dragsuget tar de.
Men kjøper klær til ungen, og utstyr som han trenger så jeg sier at barnetrygden går til han i form av klær og utstyr :)
 
For øyeblikket går det til husholdningskassa. Vi skal få opprettet en sparekonto til vesla etter hvert, men vi har ikke kommet oss så langt enda. [emoji14]
 
Barnetrygden går rett inn på sparekontoen til lillemann :) håper det en dag skal hjelpe han å få seg egen bolig :) det er viktig for oss :)
 
Den brukes hver mnd gitt.
Jeg sparer litt til ungene hver mnd utenom, og besteforeldrene setter inn 300 tilsammen til hver av dem på boligsparkontoen dems hver mnd. Så det spares også. Men i det store og hele går det til regninger. Dekker iallefall litt av Sfo og bhgregningen.
 
Settes på egen konto og blir brukt når vi trenger utstyr til henne :)
 
Går i det store gapet (husholdningen) desverre.. skulle gjerne spart de på egen konto til mini, men for meg som er ufør så er den nesten 1000 lappen mat i en uke!
 
Kommer inn på egen konto. Dit kommer barnetrygd og kontantstøtte. Mine unger har vært/blir hhv 2 år, 1,5 år og 1 år og 7 mnd når de begynner i bhg så det har blitt noen måneder med kontantstøtte. Og ulønnet permisjon. I den tiden tar vi fra denne kontoen ved behov.

Tar fra den
 
Back
Topp