Hva fyser du på? :)

BumpAhead

Glad i forumet
Har ikke hatt lyst på noe spesielt, heller ting jeg ikke har hatt lyst på...

Men nå... Nå er det noen ting som utmerker seg. Lakris! Spesielt draumur sjokoladen, lakerol med lakris og havsalt (hjelper mot kvalme hos meg) og de danske kulene "lakrids" m lakris og sjokolade...mmm
Man skal visst ikke ha så mye av det, så prøver å styre unna, men MÅ bare innimellom...

Har også fått dilla på vegemite - hadde heldigvis med noen tuber fra Australia i mai...

Det rareste er at jeg drømmer om pappas elgsodd fra barndommen... Har SÅ lyst på! Pappa var elgjeger så vokste opp med det, men har nå lagt opp. Han får en kalv til høsten av jaktlaget, og jeg kan ikke vente til å komme på middag ;-P
 
Jeg fyser på krabbeklør :p Skjer med DET liksom! Krabbeklør? Tror det har med å gjøre at jeg først ikke trodde jeg kunne spise det, men så sa folk her at jeg kunne spise det hvite kjøttet, også sa jordmor det samme og da bare klikka det, hahahaha!
 
Jeg fyser på krabbeklør :p Skjer med DET liksom! Krabbeklør? Tror det har med å gjøre at jeg først ikke trodde jeg kunne spise det, men så sa folk her at jeg kunne spise det hvite kjøttet, også sa jordmor det samme og da bare klikka det, hahahaha!

Det har jeg jo ikke tenkt på engang! ELSKER skalldyr!!! Har bare turt å spise reker foreløpig 0_o blir nok krabbeklør på meg i nær framtid også :-D takk for tips!
 
Å skalldyr og scampi og spice nam nam! Ble sulten for første gang i dag. Tok ny rekord og spydde to ganger i potteplanta til morgenen i dag, bare sånn for å si god morgen til gutta på jobben:p potteplanta er kastet nå haha.
 
Scampi! Helst marinert i hvitløk, med hvitløkssaus og spaghetti!
Eller blåskjell. Med scampi! Og kamskjell!

Ja for den fordøyelseskjertelen i kamskjell man skal passe seg for er vel fast på skjellet og ikke inni selve musklen? Mmmm sjømat er så digg! :D
 
Ja for den fordøyelseskjertelen i kamskjell man skal passe seg for er vel fast på skjellet og ikke inni selve musklen? Mmmm sjømat er så digg! :D

Jeg tror ikke man trenger å bekymre seg for den kjertelen med mindre man kjøper sånne skjell man må rense selv... De som er fryst i pose er vel ferdig rensket?
 
Jeg tror ikke man trenger å bekymre seg for den kjertelen med mindre man kjøper sånne skjell man må rense selv... De som er fryst i pose er vel ferdig rensket?

Ser sånn ut ja :) måtte Google for å se hvordan det henger sammen og den er på siden av musklen på skjellet så det er ikke noe farlig med de som er rensket :-D *tommelopp
 
Å skalldyr og scampi og spice nam nam! Ble sulten for første gang i dag. Tok ny rekord og spydde to ganger i potteplanta til morgenen i dag, bare sånn for å si god morgen til gutta på jobben:p potteplanta er kastet nå haha.

:-D lol! Håper du får i deg noe da, hørtes forferdelig slitsomt ut :/
 
Har lyst på hvit fisk og kokt potet, grovt brød med salatblad og krepsehaler i chili, og fruktsalat med vaniljekesam og mørk sjokolade.
Blir veldig kvalm av tanken på visse matvarer, selv om det er mat jeg ikke spiser engang!
Appelsinjuice er jeg også veldig glad i. Med førstemann klarte jeg bare nudler og sjokolade (jeg som vanligvis er veldig sunn..), nå spyr jeg nesten ved tanken på å spise nudler. Så jeg er takknemlig for mine sunne cravings!
 
Haha, damene på jobb snakker om da de var gravid og spiste avispapir fordi trykksverten trigget dem, eller porselen servise (what?!)
 
:-D lol! Håper du får i deg noe da, hørtes forferdelig slitsomt ut :/
Jeg har vært heldig til nå og kastet opp få ganger. Så skal virkelig ikke syte for mye!:)

Mannen er på butikken, ens ærend: krabbeklør! :) :D
 
Haha, damene på jobb snakker om da de var gravid og spiste avispapir fordi trykksverten trigget dem, eller porselen servise (what?!)
Haha! Sjukt! Farmora til sambo spiste kull! Stod i kjellern og gnagde og sutta på kullet liksom! Hadde betalt gode penger for et bilde av kull-barten!
 
Jeg har venninner som hardnakket har påstått at de ikke har cravings på noe som helst spesielt under graviditeten. Men som likevel har spist pommes frites med majones (og bare det) de gangene vi har vært ute og spist lunsj...

Åja; KINDERSJOKOLADE! Jeg må ha en sånn liten kindersjokolade om dagen... Det gjør livet så innmari verdt å leve!
 
Har lyst på hvit fisk og kokt potet, grovt brød med salatblad og krepsehaler i chili, og fruktsalat med vaniljekesam og mørk sjokolade.
Blir veldig kvalm av tanken på visse matvarer, selv om det er mat jeg ikke spiser engang!
Appelsinjuice er jeg også veldig glad i. Med førstemann klarte jeg bare nudler og sjokolade (jeg som vanligvis er veldig sunn..), nå spyr jeg nesten ved tanken på å spise nudler. Så jeg er takknemlig for mine sunne cravings!

Er sånn selv. Spesielt fisk. Jeg brekker meg bare mannen nevner at vi har laks i fryseren som kan brukes til middag... Jeg håper det går over snart! Jeg elsker jo vanligvis fisk!
 
Haha! Sjukt! Farmora til sambo spiste kull! Stod i kjellern og gnagde og sutta på kullet liksom! Hadde betalt gode penger for et bilde av kull-barten!
Føler det er flere historier fra "før i tida" om sære cravings. Har lurt på om det kanskje er pga noe vitaminmangel og dårligere/mer fattigslig kosthold?
 
Back
Topp