Hva forteller/deler dere, og hva er hemmelig?

Alle våre barn er oppkalt, så også han. Et navn som var mer vanlig når hun var ung, enn nå. Poenget mitt var egentlig at vi heller holder navnet hemmelig til ungen er ute, og vi da kan presentere ungen med navnet sitt. Da holder folk som regel kjeft med meningene sine. Tipper vi hadde fått reaksjoner på navnet til han i magen også, selv om vi glir rett inn i bygda her, hvor smågutta heter Peder, Ingebrigt, Sverre, Jens, Baro osv.

Såpass ja, da beklager jeg at jeg misforstod. Men koselig som du sier å holde noe for seg selv frem til fødsel uansett. Vi har valgt å ikke vite kjønn denne gangen og det er jo spennende for alle andre også....ikke bare oss[emoji16]

Jeg er sikker på at vi bare hadde fått fine kommentarer fra de nærmeste på navn. Men venner, kolleger osv. kan jo sikkert si litt forskjellig. Men dreier seg mer om at det er hyggelig å overraske dem med det når babyen er født. Litt som at de kan jo få julegaven 3. desember, men det er stas å ikke pakke den opp før på julekvelden. På en måte. Men det er sånn vi har valgt å gjøre det, alle må jo få gjøre som de vil :) Men det er iallfall sammensatt, men har mest å gjøre med at det er noe som er veldig personlig for oss fram til barnet er født.

Ser den ja[emoji16][emoji1360] alle har forskjellige behov og ønsker, og så godt at vi faktisk kan bestemme selv[emoji16][emoji1360]

Syns bare det er morsomt å lese om folk som får til å si så mye rart uansett hva det gjelder rundt gravide/fødsler osv[emoji28]

Navn har vi ikke tenkt så mye på. Kjønn vet vi ikke sikkert. Termindato har jeg ikke tenkt over at det går an å juge om. :-)

Når fødselen er i gang, så ønsker jeg naturligvis ikke så mye mas. Men den som er barnevakt må jo få vite om det.

Ser den ja[emoji16][emoji1360] alle har forskjellige behov og ønsker, og så godt at vi faktisk kan bestemme selv[emoji16][emoji1360]

Syns bare det er morsomt å lese om folk som får til å si så mye rart uansett hva det gjelder rundt gravide/fødsler osv[emoji28]
Haha, ja folk får seg til å si mye rart! Det er mest kolleger jeg får høre teite ting fra. De skal kommentere magen min hele tida, og si mye annet rart.

Ja hva er greia med det liksom?? Blir så irritert!(sikkert ekstra mye må proppfull av hormoner også[emoji23])
Ja jeg også. Jeg klikka litt i lunsjen på jobb her om dagen. Jeg har gått ned mange kilo og burde spise mer. Også spiste jeg en sub fra Subway som kosta 35 kroner (dagens sub). Det eneste jeg orka tanken på å spise... Har så dårlig matlyst og er derfor veldig kresen... Da skulle flere kolleger påpeke og kommentere hvor utrolig råflott det var å unne seg lunsj til hele 35 kroner. Og umoralsk og ikke måte på. Da sa jeg bare "ja vi prioriterer forskjellig!!!!". var litt sur da. Jeg merker at jeg tar sånne ting mye mer ille opp nå enn vanlig, vanligvis ville jeg bare ledd av det liksom. Og ikke brydd meg

Jeg vet også at veldig mange (spesielt kolleger) kommer til å reagere på at vi kjøper ny barnevogn, og en dyr vogn som Emmaljunga attpåtil. Og jeg kommer til å få høre det. "Dere burde brukt den dere hadde fra forrige gang" eller "dere burde kjøpe brukt barnevogn". Kan ikke folk få gjøre som de vil!!! Gaaah. Det er mye vi ikke prioriterer å bruke penger på. Skulle ønske folk kunne la være å lire av seg sånn dritt ;) Føler jeg liksom må stålsette meg for alle de negative kommentarene. Når jeg ikke er gravid preller sånt mye lettere av. Man bør jo ikke bry seg om hva andre sier egentlig...

Jeg vet også at veldig mange (spesielt kolleger) kommer til å reagere på at vi kjøper ny barnevogn, og en dyr vogn som Emmaljunga attpåtil. Og jeg kommer til å få høre det. "Dere burde brukt den dere hadde fra forrige gang" eller "dere burde kjøpe brukt barnevogn". Kan ikke folk få gjøre som de vil!!! Gaaah. Det er mye vi ikke prioriterer å bruke penger på. Skulle ønske folk kunne la være å lire av seg sånn dritt ;) Føler jeg liksom må stålsette meg for alle de negative kommentarene. Når jeg ikke er gravid preller sånt mye lettere av. Man bør jo ikke bry seg om hva andre sier egentlig...

Ja off, bare kjøp og nyt det tenker jeg! Dine penger og du bestemmer hva du vil bruke de på. Hva folk prioriterer å bruke sine egne penger på burde virkelig ikke vært noe å kommentere engang!!

Dine penger - ditt valg! Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg om hvordan andre prioriterer...

Du får bare fortelle kollegaene dine at dere vasser i penger, og ett eller annet må dere jo bruke dem på!:p

Gravide og mødre til babyer er det liksom fritt fram å si meningene sine til. Husker så mange fremmede i Oslo sist som skulle blande seg i alt mulig rart da jeg hadde baby. Spesielt eldre. På t-banen eller butikken. Hvorfor har hun på seg lue nå? Hvorfor har hun ikke på seg lue nå? Stakkars, hun ser jo ingenting i bæreselen, stakkars liten. Hvorfor løfter du henne ikke opp? Du burde amme!

Ikke måte på :P ble helt paff

Dine penger - ditt valg! Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg om hvordan andre prioriterer...

Du får bare fortelle kollegaene dine at dere vasser i penger, og ett eller annet må dere jo bruke dem på!:p
Haha ja, det var lurt :D Mye bedre å svare noe morsomt enn å svare noe surt i allefall.

Gravide og mødre til babyer er det liksom fritt fram å si meningene sine til. Husker så mange fremmede i Oslo sist som skulle blande seg i alt mulig rart da jeg hadde baby. Spesielt eldre. På t-banen eller butikken. Hvorfor har hun på seg lue nå? Hvorfor har hun ikke på seg lue nå? Stakkars, hun ser jo ingenting i bæreselen, stakkars liten. Hvorfor løfter du henne ikke opp? Du burde amme!

Ikke måte på :P ble helt paff

Ja kan ikke bare folk passe på seg selv!! Greit hvis noen spør om råd eller meninger, men hvis ikke bør de bare tie stilt!

Deler både kjønn og termindato med de som er interesserte. Kan gjerne diskutere navn med venner og familie, men kommer ikke til å dele navnet før hun er født. Tenker vi har to-tre aktuelle navn og bestemmer oss etter fødsel.

Må nesten dele med de nærmeste når fødsel er i gang, siden noen må passe sønnen vår. Sa i fra sist og, samtidig sa vi at vi oppdaterte om det var noe spesielt eller når fødselen var over og vi var klare for å dele. Så ikke på mobilen under hele fødsel sist, hadde nok med meg selv [emoji28] tror jeg hadde den på lydløs og. Blir mest opp til samboer om han vil oppdatere noe, jeg tror ikke jeg klarer å tenke på noe sånt under fødsel [emoji85]

Det er jo litt kjipt da, når folk i nærmeste familie kommer med sånt som: "dere kan jo ikke kalle den stakkars ungen _det_!" og "håper dere har et mer normalt navn i bakhånd" og "ungen kommer til å bli mobbet, dere vet det?".

Min erfaring er at det sitter mye lengre inne å si sånt når babyen er ute, og man kan si "dette er xx".

Da hadde jeg faktisk blitt forbanna og sagt i fra, syns det er folkeskikk å holde sånne sterke (stygge) meninger for seg selv. Som regel endrer de mening etter barnet er født uansett fordi da er det på en måte det navnet som blir riktig allikevel. Har opplevd at svigerfar hadde sterke meninger om navnet til søster til samboeren min, men han ble raskt vant til navnet og nå synes han det er fint :-)

Deler termin og kjønn (om jeg får vite det på neste UL da lille ikke ville vise seg frem på OUL). Navn tror jeg vi kommer til å holde for oss selv, men vi får se. Med de to andre har vi delt navn når vi har hatt det klart etter OUL.

Da hadde jeg faktisk blitt forbanna og sagt i fra, syns det er folkeskikk å holde sånne sterke (stygge) meninger for seg selv. Som regel endrer de mening etter barnet er født uansett fordi da er det på en måte det navnet som blir riktig allikevel. Har opplevd at svigerfar hadde sterke meninger om navnet til søster til samboeren min, men han ble raskt vant til navnet og nå synes han det er fint :)

Jada, min kjære mormor har da fått hørt det. Hun mener fortsatt at navnene ikke er fine dog, hun bare holder det for seg selv, sånn for det meste av tiden i hvert fall.

Fikk reaksjoner fra vennene mine når jeg fikk eldste også, bestemte meg tidlig for at hun skulle hete Signe. Mine med-sekstenåringer hadde ganske mange meninger om akkurat det, som ikke var særlig positive, hadde nok kommet lettere fra det om jeg kalte henne Emma.

Back
Topp