Hva forteller/deler dere, og hva er hemmelig?

Akkurat det gjorde vi også sist :) delte kjønn etter OUL men holdt navnet for oss selv helt til hun var født. Hun fikk navnet ganske raskt etter OUL (i løpet av 1-2 uker). Så vi kalte henne det «nå sparker *** mye :)» osv. Men aldri så andre hørte det. Det var mannen min sitt forslag å holde navnet hemmelig fram til fødsel men jeg syntes det var en kjempefin idé

Det var så koselig at bare vi visste, også var det veldig hyggelig å både kunne fortelle folk at hun var født og navnet hennes samtidig. «Kl * kom lille * :)»

Vi fikk liksom reaksjoner på fødselen og navnet samtidig: «åå så nydelig hun er og så fint navn!» typ.

Dessuten hadde vi da en teoretisk mulighet til å endre mening om navnet hennes. Ikke at vi hadde villet det. Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil se babyen før de finner navn :) for meg blir babyen det navnet når babyen får det navnet. Vi visste at vi hadde en * i magen, og da var hun jo fortsatt det fan hun kom ut ❤️

2 grunner: 1: Jeg er redd hun kommer til verden og absolutt ikke passer navnet vi hadde tenkt :p 2: Jeg har et sterkt ønske om å presentere frøkna for familie, venner og resten av verden på den måten «Dette er da xxxxx» eller «xxxx kom til verden mandag XX juni». :)
Veldig enig, spesielt med den andre grunnen. Det var så stas sist å presentere henne sånn!

Fint at det er noe som er hemmelig som er liksom deres koselige lille hemmelighet. Spesielt når man (som vi gjorde) deler kjønn og alt annet. Så er det fint å holde én ting for seg selv :) syntes vi da

Hvorfor vil dere ikke dele navnet? :)

Vi har ikke funnet noe navn enda men har ikke tenkt på at det skulle være hemmelig om vi fant.

Min erfaring er at man sjelden får kritikk for navnet etter at barnet er født, i motsetning til før barnet kommer. Vi fikk massive "klager" fra min svigerinne på det ene guttenavnet vi hadde på lista, heldigvis ble det jente, og vi trengte ikke å forholde oss til klagingen.

Vi har et behov for å se barnet før vi bestemmer oss for navnet, da frøkna ble født hadde vi to jentenavn. Mannen foretrakk det ene, mens jeg var litt delt mellom begge to. Da jeg fikk henne på brystet følte jeg umiddelbart at det mannen ikke likte like godt var det riktige, og da han fikk holde henne følte han det samme.

Hmmm vet ikke om jeg hadde klart å holde det hemmelig..[emoji28] Ser for meg reaksjoner hvis vi ikke sier det også, har aldri vært borti noen selv som ikke har delt navn... Men er enig i at det virker som en fin ting å holde det hemmeli[emoji1]

Hmmm vet ikke om jeg hadde klart å holde det hemmelig..[emoji28] Ser for meg reaksjoner hvis vi ikke sier det også, har aldri vært borti noen selv som ikke har delt navn... Men er enig i at det virker som en fin ting å holde det hemmeli[emoji1]
Tror aldri jeg har opplevd at noen har delt navn før fødsel :P

Jeg kjenner mange som ikke har delt navn, men også mange som skriver ting som "bare to uker til lille Ole blir født" på facebook. Det siste hadde blitt rart å gjøre for meg.

Vi har delt kjønn og ca termin dato, men ikke navn ( har ikke bestemt oss selv heller) :) Vi ombestemt oss med den ene gutten ang navn, fordi vi ikke synes det passa til han. Så greit å være sikre før vi deler det :)

Vi holder ingenting hemmelig. Personlig skjønner jeg ikke poenget med det, selvom jeg har lest alle svara her på hvorfor folk velger det ene eller andre.

Når det gjelder navn har vi ikke valgt noe enda. Vi syns det blir enklere når vi vet kjønn etter OUL. Men jeg deler gladelig hvilken navn som er mine favoritter når folk spør. Kanskje har vi ikke bestemt oss før vi får se/holde h*n. Hvem vet ;) Men holder det ikke hemmelig med vilje. ALLE jeg kjenner som har fått barn har gladelig delt hvilke navn de har valgt / hvilke det står mellom :)

Dessuten hadde vi da en teoretisk mulighet til å endre mening om navnet hennes. Ikke at vi hadde villet det. Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil se babyen før de finner navn :) for meg blir babyen det navnet når babyen får det navnet. Vi visste at vi hadde en * i magen, og da var hun jo fortsatt det fan hun kom ut ❤️

Helt enig. Mine har vært navnene sine fra lenge før fødsel, og vi har aldri revurdert til noen av de.

Navnet kommer vi til å holde hemmelig, når vi finner et navn [emoji85][emoji23]

Kommer til å holde navn hemmelig her og, det samme når fødselen er i gang. Kommer ikke til å orke maset fra venninner og min overivrige familie :p også er det kos for meg og kjæresten og ha noe for oss selv :)

Navnet blir holdt hemmelig, va 100% sikker på navn til første, men det passa bare ikke til ho. Å ikke alternativ nr 2,3 osv heller. Så glad vi ikke delte navnet da heller. :)

Forteller dere familien når fødselen er i gang? Eventuelt hvem får vite det??

For meg er det sånn at noe på en måte er mer «hellig» enn andre ting. Å dele alt med alle tar liksom bort noe av det.

Dessuten hender det at man ikke vil ha folks meninger om ting. Ved å ikke si navnet man har bestemt seg for slipper man at folk sier ting som på en måte «ødelegger» navnet litt. At de skal trekke inn sine (negative) erfaringer og assosiasjoner med navnet. Jeg tror i alle fall folk har høyere terskel for å si negative ting om navnet når barnet er ute og offisielt heter det.

Det var veldig deilig å slippe å forholde seg til alle andres meninger om navnet vi hadde valgt :)

Er jeg rar som kjenner at jeg blir stressa av å tenke på at foreldre/søsken/andre sitter hjemme og venter mens jeg skal ha barn?? Altså hvis vi hadde fortalt at «nå drar vi på sykehuset for fødsel er i gang»...
kjenner allerede at en sånn situasjon hadde gått helt i vranglås hos meg. Men vet ikke hvordan unngå det, for noen må komme og passe bikkja når vi drar på sykehuset. Er så sinnsykt lenge til fødsel og jeg stresser allerede med dette oppi mitt eget hode :(

Er jeg rar som kjenner at jeg blir stressa av å tenke på at foreldre/søsken/andre sitter hjemme og venter mens jeg skal ha barn?? Altså hvis vi hadde fortalt at «nå drar vi på sykehuset for fødsel er i gang»...
kjenner allerede at en sånn situasjon hadde gått helt i vranglås hos meg. Men vet ikke hvordan unngå det, for noen må komme og passe bikkja når vi drar på sykehuset. Er så sinnsykt lenge til fødsel og jeg stresser allerede med dette oppi mitt eget hode :(

Jeg vil heller ikke at alle skal vite. Min far må vite, for han må hive seg i bilen for å kjøre i 3-4 timer for å passe frøkna. Svigerfar skal absolutt IKKE vite noe, han hadde ringt og ringt for å vite hva han skal fortelle alle han møter på butikken. Naboen må også vite, de må nok passe før min far kommer. Ellers vil jeg ikke fortelle til noen. Jeg vil heller ikke vite hvis venner er i fødsel, hadde blitt tullete av spenning!

Ei bekjent hadde minutt-for-minutt-oppdateringer igjennom hele svangerskapet og fødselen på facebook... Litt vel voldsomt!

Vi forteller termindato og kjønn til alle som lurer.. men navnet holder vi hemmelig, for vi har ti vennepar som også skal ha gutt i sommer.. redd for at de skal stjele navnet:angelic:

Vi er stort sett åpen, men forteller ikke hvor «sjuk» jeg egentlig er, vil ikke at folk skal tenke sitt.. standardsvaret er at «det er litt opp og ned»;)

Termindato (blir muligens igangsatt tidligere uansett) og kjønn er ikke hemmelig, men om vi blir enige om et navn før fødselen så er det hemmelig. :p Noe må vi da få ha for oss selv.

Jeg har egentlig ikke lyst til å si noe om fødselen annet enn til hundepasserne, men vi får se hvordan det blir når det nærmer seg. :) Jeg blir ikke så stressa av at folk vet det, men har litt lyst til å ha det for oss selv så langt det lar seg gjøre uansett. Litt vanskelig å forklare. Bryr meg fint lite om at noen "venter" på at jeg skal føde, men vil ha det for oss selv. Regner med det blir lite mas fra min side uansett, for både mamma og søsteren min har hatt laaaange fødsler.

Ei bekjent hadde minutt-for-minutt-oppdateringer igjennom hele svangerskapet og fødselen på facebook... Litt vel voldsomt!
Hahahaha! Folk er sprøøø!!!:laughing021
Nå kan man jo sende live video på Face, du får tipse henne om det hvis hun blir gravid igjen...:laughing001

Back
Topp