Hva forteller/deler dere, og hva er hemmelig?

Mamma får vite at vi drar inn, men det regner jeg med går helt fint. Heldigvis føder jeg raskt, så hun trenger ikke gå med nerver så lenge. Jeg har gitt brodern beskjed om at jeg absolutt IKKE vil vite det når svigerinnen min går i fødsel, jeg orker ikke å gå rundt å være så nervøs - heller gi meg beskjed når kidden er ute.

Navn sier vi ikke før fødsel, for jeg har erfart at folk ikke legger så mye i mellom når ungen ikke er født enda, og gjerne kritiserer om de føler for det. Terskelen er litt høyere når man viser frem babyen, og sier "her er x".

Hahahaha! Folk er sprøøø!!!:laughing021
Nå kan man jo sende live video på Face, du får tipse henne om det hvis hun blir gravid igjen...:laughing001

Det er helt ekstremt! Skulle ikke tro det var mulig. De færreste har lyst til å lese ",nå har jeg 3 cm åpning!" Når de logger inn...!

Holder graviditeten henmelig for alle bortsett fra de aller nærmeste :) Kjønn får ikke vi vite før babyshower som venninna mi skal ordne :)

Termindato vet ingen bare måned ;)

Vi holder kjønn hemmelig for alle inkludert oss selv (vi vil ikke vite) og har derfor naturlig nok ikke noe navn å dele heller. Har som mål å ha et par alternativer for hvert kjønn klart og kjenne på dem når lillingen er ute. Termindato har vi delt - uten at jeg føler at den har noen som helst betydning ettersom jeg selv er født 16 dager på overtid :P

Vi har ikke holdt kjønn eller termindato hemmelig :) Burde kanskje gjort det:hilarious:

Haha, morsomt å lese hvor ulike oppfatninger og ønsker folk har. Og ikke minst hvor mange folk som sitter å oppdaterer under fødsel eller maser på fødende under fødsel, kommenterer navn, maser om når ting skjer (akkurat som vi vet det liksom) [emoji23] personlig har jeg ingen dårlig erfaring med å fortelle ting til nærmeste, men forstår virkelig de som holder ting hemmelig når noen folk er slik altså[emoji23][emoji28]

Vil også vente med å si noe til hun er kommet, men vi må ha noen til å passe bikkja når vi drar på sykehuset. :bored: Svigermor insisterer på at vi må ringe så hun kan hente bikkja, men jeg forventer da bare meldinger og tlf annenhver time fra henne gjennom hele fødselen og det er UAKTUELT! :shifty:

Den følelsen sitter jeg med også, for hun må ha barnet vi har fra før når alt starter [emoji17] jeg vil ikke si noe til noen før babyen er født [emoji17] fleiper med om vi ikke bare kunne ta med minstemann som vi har nå til føden [emoji23]

Vil også vente med å si noe til hun er kommet, men vi må ha noen til å passe bikkja når vi drar på sykehuset. :bored: Svigermor insisterer på at vi må ringe så hun kan hente bikkja, men jeg forventer da bare meldinger og tlf annenhver time fra henne gjennom hele fødselen og det er UAKTUELT! :shifty:

Har ikke tid til å sitte på tlf likevel [emoji23]

Hvorfor vil dere ikke dele navnet? :)

Vi har ikke funnet noe navn enda men har ikke tenkt på at det skulle være hemmelig om vi fant.

Jeg ville ikke dele sist. For folk er såpass korttenkte at de sier meningen som om navnet uten de tenker seg. Si om vi feks sa ; vi tenker på Lilly da. Så kan noen finne på å si det hadde en fugl som het det. For meg ble mange navn ødelagt pga det :)

Jeg ville ikke dele sist. For folk er såpass korttenkte at de sier meningen som om navnet uten de tenker seg. Si om vi feks sa ; vi tenker på Lilly da. Så kan noen finne på å si det hadde en fugl som het det. For meg ble mange navn ødelagt pga det :)

Åja, ja ofte har jo folk en mening men jeg kjenner at akkuratt det bryr jeg meg ikke noe om når jeg har funnet et navn som vi uansett liker :-)

Åja, ja ofte har jo folk en mening men jeg kjenner at akkuratt det bryr jeg meg ikke noe om når jeg har funnet et navn som vi uansett liker :-)
Det er jo litt kjipt da, når folk i nærmeste familie kommer med sånt som: "dere kan jo ikke kalle den stakkars ungen _det_!" og "håper dere har et mer normalt navn i bakhånd" og "ungen kommer til å bli mobbet, dere vet det?".

Min erfaring er at det sitter mye lengre inne å si sånt når babyen er ute, og man kan si "dette er xx".

Det er jo litt kjipt da, når folk i nærmeste familie kommer med sånt som: "dere kan jo ikke kalle den stakkars ungen _det_!" og "håper dere har et mer normalt navn i bakhånd" og "ungen kommer til å bli mobbet, dere vet det?".

Min erfaring er at det sitter mye lengre inne å si sånt når babyen er ute, og man kan si "dette er xx".

Forstår deg veldig godt i sånne tilfeller. Det er jo sykt sårende å høre og spesielt som gravid da vi er ekstra sårbare. Da hadde jeg også ventet til fødsel, slik at de kanskje skjønner at du ikke har tenkt å ombestemme deg[emoji4]

Jeg er vel ikke en av de som velger de mest spesielle navnene (ikke nødvendigvis de mest vanlige heller) , men stort sett navn folk hvertfall har hørt før og da har ikke folk hatt noe negativt å si om de. Ellers har de bare forstått at de ikke skal uttale seg[emoji28]

Forstår deg veldig godt i sånne tilfeller. Det er jo sykt sårende å høre og spesielt som gravid da vi er ekstra sårbare. Da hadde jeg også ventet til fødsel, slik at de kanskje skjønner at du ikke har tenkt å ombestemme deg[emoji4]

Jeg er vel ikke en av de som velger de mest spesielle navnene (ikke nødvendigvis de mest vanlige heller) , men stort sett navn folk hvertfall har hørt før og da har ikke folk hatt noe negativt å si om de. Ellers har de bare forstått at de ikke skal uttale seg[emoji28]
Skal sies at selv om navnet er lite brukt, så er det verken sært eller rart, stiller i samme klasse som Adrian, Kristian og andre guttenavn som slutter på an. Aldri hørt noe negativt om det fra andre enn min mormor, som kom med ovennevnte kommentarer.

Skal sies at selv om navnet er lite brukt, så er det verken sært eller rart, stiller i samme klasse som Adrian, Kristian og andre guttenavn som slutter på an. Aldri hørt noe negativt om det fra andre enn min mormor, som kom med ovennevnte kommentarer.

Mente ikke at navnet var rart eller sært, men når du uttrykte at folk sa så mye negativt om det så trodde jeg gjerne det var litt uvant for flere [emoji4]

Men eldre folk har vel gjerne en tendens til å kommentere det meste (de eier ikke filter). De liker vel best navnene som var "in" på den tiden....aner ikke[emoji23]

Min bestemor kommenterte også et navn jeg hadde på valglisten til eldste og det ligger nå på topp ti listen over mest brukte navn [emoji15] vanskelig å forstå seg på, men heldigvis bryr jeg meg lite om hva hun mener[emoji23]

Mine besteforeldre var litt gammeldagse av seg, og de fikk visstnok hakeslepp da tanten min for 25+ år siden kalte søskenbarnet mitt for Jonas. De synes det var sååå rart, og ga visst skikkelig uttrykk for det. I følge mamma kalte de han lenge for "Jonen"! (for det høres jo mye mer normalt ut...). Så innmari frekt!!!

Har ikke tid til å sitte på tlf likevel [emoji23]
Hvis ting tar tid og jeg f.eks slapper av eller sover litt så skal ikke mannen plages med den landinga synes jeg. Ved andre fødsler i familien har vi (uten å be om det) fått oppdateringsmeldinger hvert kvarter. Blir helt stressa på de stakkars fødende kvinners vegne!!

Mente ikke at navnet var rart eller sært, men når du uttrykte at folk sa så mye negativt om det så trodde jeg gjerne det var litt uvant for flere [emoji4]

Men eldre folk har vel gjerne en tendens til å kommentere det meste (de eier ikke filter). De liker vel best navnene som var "in" på den tiden....aner ikke[emoji23]

Min bestemor kommenterte også et navn jeg hadde på valglisten til eldste og det ligger nå på topp ti listen over mest brukte navn [emoji15] vanskelig å forstå seg på, men heldigvis bryr jeg meg lite om hva hun mener[emoji23]
Alle våre barn er oppkalt, så også han. Et navn som var mer vanlig når hun var ung, enn nå. Poenget mitt var egentlig at vi heller holder navnet hemmelig til ungen er ute, og vi da kan presentere ungen med navnet sitt. Da holder folk som regel kjeft med meningene sine. Tipper vi hadde fått reaksjoner på navnet til han i magen også, selv om vi glir rett inn i bygda her, hvor smågutta heter Peder, Ingebrigt, Sverre, Jens, Baro osv.

Haha, morsomt å lese hvor ulike oppfatninger og ønsker folk har. Og ikke minst hvor mange folk som sitter å oppdaterer under fødsel eller maser på fødende under fødsel, kommenterer navn, maser om når ting skjer (akkurat som vi vet det liksom) [emoji23] personlig har jeg ingen dårlig erfaring med å fortelle ting til nærmeste, men forstår virkelig de som holder ting hemmelig når noen folk er slik altså[emoji23][emoji28]
Jeg er sikker på at vi bare hadde fått fine kommentarer fra de nærmeste på navn. Men venner, kolleger osv. kan jo sikkert si litt forskjellig. Men dreier seg mer om at det er hyggelig å overraske dem med det når babyen er født. Litt som at de kan jo få julegaven 3. desember, men det er stas å ikke pakke den opp før på julekvelden. På en måte. Men det er sånn vi har valgt å gjøre det, alle må jo få gjøre som de vil :) Men det er iallfall sammensatt, men har mest å gjøre med at det er noe som er veldig personlig for oss fram til barnet er født.

Hvis ting tar tid og jeg f.eks slapper av eller sover litt så skal ikke mannen plages med den landinga synes jeg. Ved andre fødsler i familien har vi (uten å be om det) fått oppdateringsmeldinger hvert kvarter. Blir helt stressa på de stakkars fødende kvinners vegne!!

Haha! Skjønner det! Jeg skreiv en melding om nå tok de vannet , så kom til å oppdatere de når hun var ute. Fikk litt vondt av de. For det var 13.30 på formiddagen og hun var ikke ute før morningen etter. Mannen ringte når jeg ble trillet ned fra oppvåkning klokken 11.

Back
Topp