Hva forteller/deler dere, og hva er hemmelig?

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Lurer på hva dere deler, med hvem (nærmeste familie eller alle) og hva som er hemlig til etter fødsel?

Kjønn, termindato, navn, eventuelt annet?

Vi har delt kjønn med alle som vil høre og ca termindato med alle (eksakt termindato vet kun nærmeste familie) men navn holder vi strengt hemmelig for absolutt alle :P

Holder navn hemmelig fra alle utenom barna...

Riktig dato/termin, eller igangsettelse holdes skjult for alle utenom dem som må passe de små...
Lyver om termin med ca 2-3 uker for, og slippe mas om det har skjedd noe, om jeg merker noe osv...

Kommer ikke til, og si når riene har startet heller. Sier først i fra når han er kommet til verden :D

Termin og kjønn er vi helt åpne om. Navn er hemmelig for alle andre enn ungene, det eneste alle vet er at andre fornavn blir Johan, etter pappaen.

Holder navn hemmelig fra alle utenom barna...

Riktig dato/termin, eller igangsettelse holdes skjult for alle utenom dem som må passe de små...
Lyver om termin med ca 2-3 uker for, og slippe mas om det har skjedd noe, om jeg merker noe osv...

Kommer ikke til, og si når riene har startet heller. Sier først i fra når han er kommet til verden :D
Vil også vente med å si noe til hun er kommet, men vi må ha noen til å passe bikkja når vi drar på sykehuset. :bored: Svigermor insisterer på at vi må ringe så hun kan hente bikkja, men jeg forventer da bare meldinger og tlf annenhver time fra henne gjennom hele fødselen og det er UAKTUELT! :shifty:

Vil også vente med å si noe til hun er kommet, men vi må ha noen til å passe bikkja når vi drar på sykehuset. :bored: Svigermor insisterer på at vi må ringe så hun kan hente bikkja, men jeg forventer da bare meldinger og tlf annenhver time fra henne gjennom hele fødselen og det er UAKTUELT! :shifty:

Samme hadde skjedd her fra begge sider dermed har vi To store Barn som må stille opp :p
Er ikke kennel som kan få vovven på kort varsel bare til fødsel er over så kan den hentes ut der :p :D

Samme hadde skjedd her fra begge sider dermed har vi To store Barn som må stille opp :p
Er ikke kennel som kan få vibben på kort varsel bare til fødsel er over så kan den hentes ut der :p :D
Hehe, kunne vært noe! Men er dessverre ikke en mulighet her i nærheten... Vurderer å høre med et vennepar som bor i nærheten. De kjenner ikke vår familie og kan derfor holde kjeft om hva som skjer :P

Hehe, kunne vært noe! Men er dessverre ikke en mulighet her i nærheten... Vurderer å høre med et vennepar som bor i nærheten. De kjenner ikke vår familie og kan derfor holde kjeft om hva som skjer :p
Det hadde jeg helt klart gått for da ;)
Vi har alliert oss med et vennepar i tilfelle de Store er på jobb når ting skjer :) Vi valgte også dem som ikke kjenner familien vår :p

Mamma lar meg heldigvis være i fred under fødsel, så når vi drar hjemmefra ringer jeg henne, så hun kan kjøre hjemmefra. Eldste på 15 har ansvaret frem til hun kommer (tar ca. en time).

Når vi finner navn nr 2, så kan det hende vi deler det også. Ellers er vi åpne om alt :p kanskje vi er rare. Sa bare fra til nærmeste om at fødselen var i gang sist, og mamma tok telefoner og meldinger om det kom noe (hun var med på fødsel sist)

Denne gangen aner jeg ikke hvordan vi gjør det, vi vet jo liksom ingenting. Om dem kommer tidlig, mot termin, keisersnitt, vanlig.. aner ikke noen må jo ta seg av sønnen min, så må alliere meg med noen.. tror det blir med en venninne. Mamma bor 1,5 time unna og svigers bor mesteparten av tiden i utlandet og er hjemme litt her og der :p

Deler alt med de fleste som spør, men deler ikke uoppfordret på sosiale medier f.eks.. Navn blir det også bare nærmeste familie som får vite. Mamma er nok den første jeg ringer når det begynner å skje noe, og jeg vet med 100% sikkerhet at hun ikke forteller noe til andre en de som er avtalt, og ikke masse hun på oss underveis i fødselen heller. For meg er det godt å vite at de nærmeste vet at noe er på gang :)

Deler både dato og kjønn, men navn avslører vi på dåpsdagen..
ingen innsats herfra for å finne navn før fødsel heller, kun med førstefødte at vi bestemte oss for jentenavn tidlig. Vi må se babyen før vi bestemmer oss. Jeg har laga ei liste på tlf min med navn som passer på begge språk, men den er ganske lang..

Holder ingenting hemmelig. Både min familie og svigers er oppegående nok til å ikke mase og ikke fortelle ting uten at vi vil. Så det vi deler er det vi ønsker at familie spredt utover hele landet skal få vite=)

Lite som er hemmelig, men kun den/de som passer barna vil få vite at fødselen er igang. Kanskje er det annerledes dersom jeg blir igangsatt, vi får se...

Termin vet de nermeste eller jeg sier mellom juni og juli. Kjønn er bare jeg å mannen, ingen andre. Fødsel blir kun å si til den som skal passe 5åringen. Kommer ikke til å svare på telefon etter jeg kommer til sykehuset. La fra meg helt telefonen sist gang også. Navn aaaner vi ikke.. blir vel slik som med 5åringen at den var navnløs i 3 uker før navnet kom..:)

Vi har masete familiemedlemmer på begge sider som ikke klarer og vente til dem får beskjed.
Først maser de om jeg har født 100 ganger... Ja unnskyld at jeg glemte, og si det til dere at jeg har født :eek: Ja særlig :wacky:

Og når jeg er på føden er det fisking etter nytt i prosessen :confused: Mor er veldig nervøs, og må heller få vite det etterpå når alt har gått bra. Og hans familie også. De kjønner ikke at dem driver og maser/forstyrrer oss vær gang vi må svare. Jeg vil ikke ha forstyrrende mas.
Vil kunne surfe med mobilene våre uten stadig, og få Tlf/SMS med spørsmål :D

Jeg vil kunne ta inn alt sammen med mannen min. Og han er der at han synes at dette kun skal handle om oss to, og den Lille. Han vil ikke ha med noen andre på fødsel heller. Jeg vurderte, og la de to eldste få være med da de spurte sist, og jeg sa nei siden jeg skulle settes i gang. Men mannen ville det kun skal være oss to. Og derfor slo jeg det fra meg. Vil ikke ødelegge hans opplevelse;)

Holder ingenting hemmelig (men deler ikke info på sosiale medier). Har aldri opplevd at folk maser om ting har skjedd eller kommenterer navn, kjønn osv. De fleste er vel opptatt med sitt og ringer ikke meg under fødsel for å si det sånn....men folk er jo forskjellig[emoji4] denne gangen vet vi ikke kjønn da og merker folk er mer "spente" denne gang, men det er bare koselig syns jeg[emoji4]

Sist delte vi termindato, navneliste (to av hvert kjønn), at vi ikke visste kjønn, osv. Det meste var åpent til de som spurte. Bortsett fra fødsel. Vi la fra oss telefon når vi kom til sykehuset, og rørte den ikke før hun var et par timer gammel. Da fikk våre fedre og søsken beskjed, og våre aller nærmeste venner. Resten av verden fikk vite det da hun var et døgn gammel - det var deilig!

Denne gangen blir det vel litt av det samme, men barnevakter må vite at fødselen er igang, nødvendigvis. Og så er jeg usikker i forhold til navneliste hvis vi vet kjønn.

Hvorfor vil dere ikke dele navnet? :)

Vi har ikke funnet noe navn enda men har ikke tenkt på at det skulle være hemmelig om vi fant.

Hvorfor vil dere ikke dele navnet? :)

Vi har ikke funnet noe navn enda men har ikke tenkt på at det skulle være hemmelig om vi fant.
2 grunner: 1: Jeg er redd hun kommer til verden og absolutt ikke passer navnet vi hadde tenkt :P 2: Jeg har et sterkt ønske om å presentere frøkna for familie, venner og resten av verden på den måten «Dette er da xxxxx» eller «xxxx kom til verden mandag XX juni». :)

Back
Topp