Hva er deres tanker om epidural?

Uff ja.. Man må gjøre hva som er rett for en sjøl... Tenker at fødselen sikkert går helt fint! :) du får gå inn med godt mot, kjenne på det og ta det derifra!:)

Ja takk du er søt:).. akkurat nå går jeg inn med de verste smertetankene ever og at ting ikke blir som jeg ønsker osv. Så kan jeg heller kaanskje være heldig å bli positivt overrasket? Håper det går fint for deg og , og at du slipper epidural denne gangen også! :)
 
Ja takk du er søt:).. akkurat nå går jeg inn med de verste smertetankene ever og at ting ikke blir som jeg ønsker osv. Så kan jeg heller kaanskje være heldig å bli positivt overrasket? Håper det går fint for deg og , og at du slipper epidural denne gangen også! :)
Du kan jo skrive et fødselsbrev med tanker og ønsker for fødselen og levere til jordmor :) veit at det er flere som har gjort det!:) første gangen veit man jo ikke hva man går til. Man hører bare de verste historiene. Jeg ble veldig overrasket hvertfall. Var selvfølgelig veldig vondt når det stod på, men den utrolige gleden, mestringsfølelsen og selvtilliten som kvinne som kom når bebis ble lagt på brystkassen.. Den er helt fantastisk !:)

Takk! :) jeg trøster meg med tanken på gleden og forelskelsen etterpå!:)

Jeg tenker at du bør snakke med jordmor på en kontroll om tankene dine og frykten din:) Hu kan berolige deg ganske bra tenker jeg:)
 
Du kan jo skrive et fødselsbrev med tanker og ønsker for fødselen og levere til jordmor :) veit at det er flere som har gjort det!:) første gangen veit man jo ikke hva man går til. Man hører bare de verste historiene. Jeg ble veldig overrasket hvertfall. Var selvfølgelig veldig vondt når det stod på, men den utrolige gleden, mestringsfølelsen og selvtilliten som kvinne som kom når bebis ble lagt på brystkassen.. Den er helt fantastisk !:)

Takk! :) jeg trøster meg med tanken på gleden og forelskelsen etterpå!:)

Jeg tenker at du bør snakke med jordmor på en kontroll om tankene dine og frykten din:) Hu kan berolige deg ganske bra tenker jeg:)

Ja det å skrive brev til hun som skal ivareta meg under fødselen tenker jeg er en veldig god ide, takk for tips:). For da kan jeg skrive om at jeg IKKE vil ha epidural og at tom i de svake øyeblikkene hvor de kan tilby det så setter jeg heller pris på om hun kan gi meg noe annet eller hjelpe meg med å puste eller noe i stedet. Vil skrive et sånt motivasjonsbrev til meg selv også. Nei ikkesant, det er første gang for meg også, og aner jo ingen verdens ting.. prøver å fortrenge det litt og så ikke jeg skal bli så innmari stresset:).. og tenker og at det blir sikkert så verdt det og tenk på premien jeg får!:)
 
Ja det å skrive brev til hun som skal ivareta meg under fødselen tenker jeg er en veldig god ide, takk for tips:). For da kan jeg skrive om at jeg IKKE vil ha epidural og at tom i de svake øyeblikkene hvor de kan tilby det så setter jeg heller pris på om hun kan gi meg noe annet eller hjelpe meg med å puste eller noe i stedet. Vil skrive et sånt motivasjonsbrev til meg selv også. Nei ikkesant, det er første gang for meg også, og aner jo ingen verdens ting.. prøver å fortrenge det litt og så ikke jeg skal bli så innmari stresset:).. og tenker og at det blir sikkert så verdt det og tenk på premien jeg får!:)
Ikke sant..:) du har jo da gjort deg opp noen tanker og ønsker før fødselen og da er det jo greit å ha de på papiret! :) Du kan jo også si det sånn at plagene i svangerskapet og vondtene i fødselen er fullstendig verdt det når du endelig får premien din!:) plager og smerter blir glemt så fort atte :)
 
Jeg skal ha ^^ første jeg sier når jeg kommer inn på sykehuset!var gull sist etter rier hver 10 min fra fredag til hun var født mandag..
 
Shit å lange fødsler dere har hatt :eek:
Er jo akkurat det som er, man vet aldri hvordan en fødsel blir. Her gikk vannet kl 7 mandag morgen og riene kom med en gang, han ble tatt med akutt ks kl 01:40 natt til onsdag. Da hadde jeg ikke sovet siden natt til mandag, og hele tirsdagen hadde jeg monsterrier uten pause omtrent pga riestimulerende drypp. Hadde jo planer om å klare meg uten epidural, men hadde ikke kommet til å ha energi igjen til å presse (hvis jeg hadde kommet så langt da) uten epiduralen. Endte jo opp med akutt keisersnitt og spinalbedøvelse til slutt uansett da, så litt bortkasta å få den epiduralen for min del, men det kunne man jo ikke forutse.
 
Er jo akkurat det som er, man vet aldri hvordan en fødsel blir. Her gikk vannet kl 7 mandag morgen og riene kom med en gang, han ble tatt med akutt ks kl 01:40 natt til onsdag. Da hadde jeg ikke sovet siden natt til mandag, og hele tirsdagen hadde jeg monsterrier uten pause omtrent pga riestimulerende drypp. Hadde jo planer om å klare meg uten epidural, men hadde ikke kommet til å ha energi igjen til å presse (hvis jeg hadde kommet så langt da) uten epiduralen. Endte jo opp med akutt keisersnitt og spinalbedøvelse til slutt uansett da, så litt bortkasta å få den epiduralen for min del, men det kunne man jo ikke forutse.

Gud så mye annerledes en fødsel kan bli? Blir helt satt ut :eek:. Vi får se da.. med min flaks så blir det vel a la noe sånt.. hehe. Jaja. Får vel bare ta det som det kommer..
 
Jeg tenker denne gang som med de forrige at jeg håper jeg slipper epidural. De to forrige har jeg klart meg uten, og målet er å klare meg uten denne gang også.. Men hver fødsel er ulik, så jeg tenker at jeg må ta den vurderingen under fødselen :)
 
Jeg vil gjerne ha ,men aldri har fått det! Når jeg ber om det de vil bare vente og vente til slutt er for seint!
 
Noen ganger har man ikke noe valg :)
Jeg fikk det med storebror, fordi det har visst en kjent effekt å senke blodtrykket.. (Hadde svangerskapsforgiftning og litt for høyt blodtrykk)..
Dog hjalp det ikke en pøkk på smerten i det hele tatt, så jeg føler meg snytt for den fantastiske opplevelsen "alle" snakker om :p
 
Ja det å skrive brev til hun som skal ivareta meg under fødselen tenker jeg er en veldig god ide, takk for tips:). For da kan jeg skrive om at jeg IKKE vil ha epidural og at tom i de svake øyeblikkene hvor de kan tilby det så setter jeg heller pris på om hun kan gi meg noe annet eller hjelpe meg med å puste eller noe i stedet. Vil skrive et sånt motivasjonsbrev til meg selv også. Nei ikkesant, det er første gang for meg også, og aner jo ingen verdens ting.. prøver å fortrenge det litt og så ikke jeg skal bli så innmari stresset:).. og tenker og at det blir sikkert så verdt det og tenk på premien jeg får!:)
Flere og flere sykehus skal visst innføre fødebrev for alle de fødende som skal dit :) ahus har starta med det iallefall :)
 
Haha! Det vil jeg tro :D
Var med på et planlagt keisersnitt i praksis en gang. Det var så vakkert at jeg måtte grine litt. Her hadde hele utdanningen dreid seg om svulst og svikt og forferdelse, også fiskes det ut en vrælende, velskapt baby! Helt nydelig!
Det er jo ganske utrolig.
Mannen min er så ivrig på å få lov å se bak forhenget.
Spør hver gang :p
 
Får han lov? Det var på den sida jeg stod :) Ganske kult.

Han fikk lov første gangen :)
Han mener det er helt innafor siden andre mannfolk får se rett opp i greien når kvinnene føder vaginalt, og har en tanke om at det må være mye mer traumatiserende for mennene :p haha
 
Back
Topp