Hva er deres tanker om epidural?

Samme som sist, tar det som det kommer :) prøver så langt som mulig uten, men blir det like langdrygt og jævlig som sist skal jeg ha denne gangen også.

Samme her!
Forrige gang var jeg veldig innstilt på p klare uten, men fant fort ut at jeg er ikke en som tåler smerte veldig godt hehe.
Så etter 22timer med rier (bare 3 i aktiv fødsel) kastet jeg inn håndkleet!
 
Hadde jeg visst i forkant om de skadene epidural kan forårsake, ville jeg ikke tatt med forrige. Jeg har degenerasjon mellom knoklene i ryggraden der epidural ble satt som ikke var der i forkant. Har truffet flere kvinner som sliter med korsryggen midt i punktet den settes.

Jeg har termin med nummer to i juni, og skal gjøre mitt ytterste for å ikke ta epidural.

Off stakar, høres ikke godt ut.. hvordsn føles en sånn degenerasjon ut om jeg kan spørre? Jeg vil vite om alt som gjelder epidural og folks erfaringer og alt så takk! :).

Håper vi begge slipper den, virkelig.
 
Håper du har det bra :) !

Så søt du er!! <3 <3 du traff på en prikk, i går hadde jeg en av mine deprisjons dager hvor jeg satt mye av kvelden og gråt i fortvilelse over alt jeg har vært i gjennom, er i gjennom og kommer sikkert til å få mye drit videre. Jeg er så positiv! Ja:p. Men vil heller gå inn videre med den holdningen enn å gå inn i graviditeten og tenke at jeg skulle ha det som mamma; ingen plager, i det hele tatt. Hun kunne trene og gjøre alt som før. SISTE gang jeg tror det skal skje med meg XD
 
Har klart meg uten, og det var veldig fint å være på beina på vei i dusjen 30 min etter fødsel :) Jeg var redd for at det skulle ende opp med å stanse fødselen og så ende med keisersnitt så det var god motivasjon for meg :)
Du kan jo være på beina 30 min etter fødsel om du har fått epidural også? :)
 
Jeg har faktisk ingen tanker om epidural. Orker rett og slett ikke å ofre det en tanke. Aner ikke hvordan jeg kommer til å være den dagen, hvordan jeg takler det og hva slags behov jeg har. Tar det som det kommer.
Jeg har nålskrekk (Utrolig rart mtp jeg har tatt 13 piercinger og flere tatoveringer..) men det er nok min aller siste tanke og bekymring når alt kommer til alt vil jeg tro.
 
Ja, bare virket som at man ble sengeliggende av epiduralen på måten hun andre skrev :)
Jeg har ingen egen erfaring med epidural men det som bekymret meg i forhold til bivirkninger var blodtrykksfall, den økte risikoen for tang/sugekopp eller keisersnitt, varige lammelser, betennelse i epiduralrommet, påfølgende hjernehinnebetennelse og evt feilinnsetting av bedøvelsesmiddel i blodet som kan føre til hjertestans. Dog sjeldne tilfeller/bivirkninger, men nok til at jeg følte meg tryggere med å føde uten smertelindring. Det betyr ikke at jeg er imot epidural eller spinalbedøvelse.

At du er kjapt på beina er sikkert like individuelt som ved de som føder uten smertelindring. Men av venninner hørte jeg om lamme ben, hodepine og kvalme og da var det nok til at jeg antok at det var naturlige bivirkninger som sikkert mange fikk. Personlig dro jeg slutningen til at det var fint for meg at jeg var kjapt oppe på beina og ute av sykehus under ett døgn etterpå.
 
Jeg har ingen egen erfaring med epidural men det som bekymret meg i forhold til bivirkninger var blodtrykksfall, den økte risikoen for tang/sugekopp eller keisersnitt, varige lammelser, betennelse i epiduralrommet, påfølgende hjernehinnebetennelse og evt feilinnsetting av bedøvelsesmiddel i blodet som kan føre til hjertestans. Dog sjeldne tilfeller/bivirkninger, men nok til at jeg følte meg tryggere med å føde uten smertelindring. Det betyr ikke at jeg er imot epidural eller spinalbedøvelse.

At du er kjapt på beina er sikkert like individuelt som ved de som føder uten smertelindring. Men av venninner hørte jeg om lamme ben, hodepine og kvalme og da var det nok til at jeg antok at det var naturlige bivirkninger som sikkert mange fikk. Personlig dro jeg slutningen til at det var fint for meg at jeg var kjapt oppe på beina og ute av sykehus under ett døgn etterpå.

Jeg kjenner ingen som har hatt problemer etter epidural, heldigvis :) Og var selv oppe like etter for å dusje selv, og gikk fra fødestuen til hotellet på egenhånd. Så for min del var det ingen problemer, men det kommer kanskje an på mengde man får osv, ikke vet jeg. Men tenker at det er fler som slipper unna masse plager en de som får det. Ellers hadde det vel ikke vært så anbefalt og mye brukt som det er :)
 
Så søt du er!! <3 <3 du traff på en prikk, i går hadde jeg en av mine deprisjons dager hvor jeg satt mye av kvelden og gråt i fortvilelse over alt jeg har vært i gjennom, er i gjennom og kommer sikkert til å få mye drit videre. Jeg er så positiv! Ja:p. Men vil heller gå inn videre med den holdningen enn å gå inn i graviditeten og tenke at jeg skulle ha det som mamma; ingen plager, i det hele tatt. Hun kunne trene og gjøre alt som før. SISTE gang jeg tror det skal skje med meg XD

Veldig bra du har hatt en god dag i dag! Det fortjener du! :) :)
 
Du kan jo være på beina 30 min etter fødsel om du har fått epidural også? :)
Var på beina så fort jeg ville etter epidural, men det var nok ikke før etter 30 min pga sying og avslapning.. Epiduralen blir uansett skrudd av når du får pressrier, da funker det ikke..
 
Jeg har ingen egen erfaring med epidural men det som bekymret meg i forhold til bivirkninger var blodtrykksfall, den økte risikoen for tang/sugekopp eller keisersnitt, varige lammelser, betennelse i epiduralrommet, påfølgende hjernehinnebetennelse og evt feilinnsetting av bedøvelsesmiddel i blodet som kan føre til hjertestans. Dog sjeldne tilfeller/bivirkninger, men nok til at jeg følte meg tryggere med å føde uten smertelindring. Det betyr ikke at jeg er imot epidural eller spinalbedøvelse.

At du er kjapt på beina er sikkert like individuelt som ved de som føder uten smertelindring. Men av venninner hørte jeg om lamme ben, hodepine og kvalme og da var det nok til at jeg antok at det var naturlige bivirkninger som sikkert mange fikk. Personlig dro jeg slutningen til at det var fint for meg at jeg var kjapt oppe på beina og ute av sykehus under ett døgn etterpå.
Nyhet for meg og mannen min det siste, han er lege..
 
Nyhet for meg og mannen min det siste, han er lege..
"Bivirkninger
Noen kan få blodtrykksfall, kløe, problemer med å tisse, hodepine eller kvalme som bivirkninger av epiduralbedøvelse. Skulle man oppleve slike bivirkninger er det viktig å opplyse om det, for flere av disse kan behandles raskt.

– Vi får rapportert at noen kvinner opplever forbigående ryggvondt og at enkelte får lekkasje fra spinalkanalen. De kan gi en spesiell hodepine. Den er også forbigående og kan behandles, sier hun.

Disse bivirkningene regnes ikke som alvorlige. I sjeldne tilfeller kan kvinnen oppleve nerveutfall etter epidural. Ved langvarig bruk av epidural med en viss type medikament, kan også barnet bli påvirket.

– Da kan det ha samme virkning som petidin og morfin, og det kan bli nødvendig med motgift. Men det ser vi ikke til vanlig, sier Hompland."

Nyhet for meg og mannen min det siste, han er lege..


http://www.babyverden.no/Fodsel/Smertelindring/Epidural/

Så fint at mannen din er lege. Min er filmregissør.
 
"Bivirkninger
Noen kan få blodtrykksfall, kløe, problemer med å tisse, hodepine eller kvalme som bivirkninger av epiduralbedøvelse. Skulle man oppleve slike bivirkninger er det viktig å opplyse om det, for flere av disse kan behandles raskt.

– Vi får rapportert at noen kvinner opplever forbigående ryggvondt og at enkelte får lekkasje fra spinalkanalen. De kan gi en spesiell hodepine. Den er også forbigående og kan behandles, sier hun.

Disse bivirkningene regnes ikke som alvorlige. I sjeldne tilfeller kan kvinnen oppleve nerveutfall etter epidural. Ved langvarig bruk av epidural med en viss type medikament, kan også barnet bli påvirket.

– Da kan det ha samme virkning som petidin og morfin, og det kan bli nødvendig med motgift. Men det ser vi ikke til vanlig, sier Hompland."




http://www.babyverden.no/Fodsel/Smertelindring/Epidural/

Så fint at mannen din er lege. Min er filmregissør.
Haha mente ikke det som en "greie" men han har da er litt grunnlag for oppfatningen sin. Mente bare at det er ikke sånn at "de fleste" opplever tøffe bivirkninger..
Mener folk absolutt kan unngå epidural hvis de føler det går fint uten, jeg fikk bare en utrolig mye bedre fødselsopplevelse med det :)
 
Haha mente ikke det som en "greie" men han har da er litt grunnlag for oppfatningen sin. Mente bare at det er ikke sånn at "de fleste" opplever tøffe bivirkninger..
Mener folk absolutt kan unngå epidural hvis de føler det går fint uten, jeg fikk bare en utrolig mye bedre fødselsopplevelse med det :)


Men det handler ikke om deg... Det er trådstarter som er oppriktig redd for fødselen og hun frykter epidural. Vær litt grei, hvis du klarer :)
 
Lige måde :) prøver nettopp å være grei.. Selv om du dessverre oppfatter det slik. Mange blir skremt av forum og 60% av førstegangsfødende får epidural.. Burde jo være glad bivirkningene ikke er på så mange!
 
Lige måde :) prøver nettopp å være grei.. Selv om du dessverre oppfatter det slik. Mange blir skremt av forum og 60% av førstegangsfødende får epidural.. Burde jo være glad bivirkningene ikke er på så mange!
Og trådstarter spurte: hva er dine tanker! Mine tanker er at det stort sett går fint :)
 
Lige måde :) prøver nettopp å være grei.. Selv om du dessverre oppfatter det slik. Mange blir skremt av forum og 60% av førstegangsfødende får epidural.. Burde jo være glad bivirkningene ikke er på så mange!


OK, jeg skjønner :) Tror ikke du har lest kommentarene i denne tråden.
 
Back
Topp