Hva er deres tanker om epidural?

Nei jeg leser sjelden 6 sider med kommentarer, men trådstarter sitt innlegg er jo det viktigste. Og jeg så det var henvist til lammelse og andre bivirkninger-alt har mulige bivirkninger. De alvorligste er sjeldne og jeg tenkte dette var skremmende og ville være støttende da mange mange ender opp med epidural.
 
Nei jeg leser sjelden 6 sider med kommentarer, men trådstarter sitt innlegg er jo det viktigste. Og jeg så det var henvist til lammelse og andre bivirkninger-alt har mulige bivirkninger. De alvorligste er sjeldne og jeg tenkte dette var skremmende og ville være støttende da mange mange ender opp med epidural.

Ja, jeg skjønner du vil hjelpe. Det ville jeg også, så jeg snakket med faren min på mandag, for å ville prøve å roe henne ned. Han har vært med på mange fødsler hvor han har gitt epidural. Jeg har prøvd å gi gode råd til henne, men tror ikke vi klarer å roe henne ned, dessverre.

Jeg er enig med deg, absolutt, det går som regel alltid bra. Jeg tenker ikke på fødselen engang. Satser på naturlig fødsel, og stoler på fagfolk og tar det som det kommer. Men mange som skriver på forum er ofte veldig bekymret, og krisemaksimerer av ren frykt. Og den frykten skal vi ikke undergrave, tenker jeg :) men ja, alltid bra med oppmuntrende ord fra folk med gode erfaringer og holdninger.
 
Ja, jeg skjønner du vil hjelpe. Det ville jeg også, så jeg snakket med faren min på mandag, for å ville prøve å roe henne ned. Han har vært med på mange fødsler hvor han har gitt epidural. Jeg har prøvd å gi gode råd til henne, men tror ikke vi klarer å roe henne ned, dessverre.

Jeg er enig med deg, absolutt, det går som regel alltid bra. Jeg tenker ikke på fødselen engang. Satser på naturlig fødsel, og stoler på fagfolk og tar det som det kommer. Men mange som skriver på forum er ofte veldig bekymret, og krisemaksimerer av ren frykt. Og den frykten skal vi ikke undergrave, tenker jeg :) men ja, alltid bra med oppmuntrende ord fra folk med gode erfaringer og holdninger.

Skjønner dere har pratet mye! Det er bra, alle burde jo ha som mål å få og gi støtte.
Fødselen går sjelden som har sett for seg også i positiv retning :)
Håper trådstarter får en fin fødsel!! Jeg hadde to fødselsforberedende samtaler med jordmor på sykehuset sist, noe å anbefale hvis angsten ikke slipper taket :)
 
Søte dere er da begge to<3. Hyggelig å bli forsvart, men tenkte vel strengt talt ikke så mye over kommentaren.. faktisk! Hehe. Jeg var også nysgjerrig på andres tanker og erfaringer osv:). Selv om de er den helt annen mening. Men gikk ut i fra det også.

Jeg står nok fast med mitt valg, men dere har kanskje fått beroliget underbevisstheten min noe? Jeg vet ikke, dersom leger og alt personell sier at jeg kan velge mellom å ha 24 t til med smertedødhelvette eller uten smerte og ta epidural og jeg er helt knekt av smerter eller at det anbefales for barnet el ligninende.. og med litt lystgass så kanskje jeg kunne tatt det likevel.. men jeg skyr den som pesten og det akter jeg fortsatt å gjøre til det omtrent ikke er noe valg.. sånn jeg ser løsningen min foreløbig
 
Jeg syns st det er fint at du setter deg inn i dette.
Angrer på at jeg ikke gjorde det. Jeg lå konstant på den ene siden fra jeg fikk epiduralen og lenge etterpå. Det førte til at den kun virket på halve kroppen, slik at jeg ble lammet. Det har ikke skremt meg, men det irriterer meg at helsepersonellet ikke håndterte det annerledes.
En annen ting er at jeg følte meg hemmet av ledninger og utstyr.
Mange venninner har hatt veldig positive opplevelser med epidural.
Jeg har forresten hatt spinal to ganger i tillegg, og det gikk veldig bra
 
Jeg syns st det er fint at du setter deg inn i dette.
Angrer på at jeg ikke gjorde det. Jeg lå konstant på den ene siden fra jeg fikk epiduralen og lenge etterpå. Det førte til at den kun virket på halve kroppen, slik at jeg ble lammet. Det har ikke skremt meg, men det irriterer meg at helsepersonellet ikke håndterte det annerledes.
En annen ting er at jeg følte meg hemmet av ledninger og utstyr.
Mange venninner har hatt veldig positive opplevelser med epidural.
Jeg har forresten hatt spinal to ganger i tillegg, og det gikk veldig bra

Jo takk for det.. kunne nok satt meg enda mer inn i det også..

Så du er i mot du også? Eller hva kunne blitt gjort annerledes?
 
Jo takk for det.. kunne nok satt meg enda mer inn i det også..

Så du er i mot du også? Eller hva kunne blitt gjort annerledes?

Jeg har i ettertid fått vite at de kan stikke på nytt om bare halve kroppen blir bedøvd.
De skal også passe på så man ikke ligger på en side i lang tid etter epiduralen er satt.

Jeg vet ikke hva jeg mener lenger, men jeg ville kanskje ha prøvd uten om jeg skulle født vanlig igjen.
 
Jeg har i ettertid fått vite at de kan stikke på nytt om bare halve kroppen blir bedøvd.
De skal også passe på så man ikke ligger på en side i lang tid etter epiduralen er satt.

Jeg vet ikke hva jeg mener lenger, men jeg ville kanskje ha prøvd uten om jeg skulle født vanlig igjen.

Ja.. får håpe vi begge slipper den.. <3
 
Off stakar, høres ikke godt ut.. hvordsn føles en sånn degenerasjon ut om jeg kan spørre? Jeg vil vite om alt som gjelder epidural og folks erfaringer og alt så takk! :).

Håper vi begge slipper den, virkelig.

Smerter i korsryggen, hatt stråling men usikker på om det skyldes den delen eller prolaps lengere opp. Degenerasjon kan utvikles til prolaps også.

Var tydelig på mr :)
 
Smerter i korsryggen, hatt stråling men usikker på om det skyldes den delen eller prolaps lengere opp. Degenerasjon kan utvikles til prolaps også.

Var tydelig på mr :)

Åh gud.. det hørtes vondt ut! :(. Litt sånn kiv smerter ved noen stillinger eller usvhengig av det og kanskje? Og prolaps i tillegg ja.. nei epidural, no thanks.. håper du har noe smertestillende å ta da?.. kan noe av det gå over?.. :$
 
Åh gud.. det hørtes vondt ut! :(. Litt sånn kiv smerter ved noen stillinger eller usvhengig av det og kanskje? Og prolaps i tillegg ja.. nei epidural, no thanks.. håper du har noe smertestillende å ta da?.. kan noe av det gå over?.. :$

Uavhengig av bevegelse, ja. Jeg gikk på tramadol, nobligan og naproxen. Sluttet ved mistanke om graviditet.

Det kan bearbeides og kaaaaanskje forsvinne eller holdes i sjakk med trening. Har gått rundt med dette i 1,5år nå,men korsryggen har vært ille siden fødsel i 2010.
 
Uavhengig av bevegelse, ja. Jeg gikk på tramadol, nobligan og naproxen. Sluttet ved mistanke om graviditet.

Det kan bearbeides og kaaaaanskje forsvinne eller holdes i sjakk med trening. Har gått rundt med dette i 1,5år nå,men korsryggen har vært ille siden fødsel i 2010.

Herregud:(. Sånn skal man jo ikke ha det:(. Leste om ei annen jente som slet med noe av det samme som deg etter epidural. Hun hadde mer problemer i beina i ettertid, hvir de føltes råtne og ødelagte , noe som gikk mye ut over psyken hennes :(. Sykehuset sa bare det skulle gå over hele tiden, men etter over 1 år så bynte hun å skjønne at det ikke kom til å gjøre det...
 
Det tar jeg som det kommer, fikk til slutt epidural sist så kan godt være det blir epidural denne gangen også :)
 
Det er ganske mange her som har fått epidural før,- er det noen som har fått noen bivirkninger av det?
 
Back
Topp