Hva er deres samlede nettoinntekt pr måned?

Bor i utlandet vi og (Danmark), tjener ca 21.000 dkk etter skatt hver av oss. Så ca 42.000 utbetalt totalt. (Har samme jobb :) )
Har faste utgifter på omkring 14.000 per måned (husleie, forsikring, lån på bil, mitt studielån i Norge ++)
Vi har egentlig ikke høynet levestandarden så mye siden vi ble ferdig utdannet i februar, bortsett fra at vi sparte opp første halve året og brukte det (+lån) til å kjøpe ny bil. Jeg får full lønn i noen måneder her på barsel, også overgår jeg til det som heter barseldagpenger. Vi har planer om å holde lang barsel delt på oss begge så blir nok omkring 1 år+ hvor en av oss går uten lønn. Så nå sparer vi opp til en buffer for den perioden. :)

Gift, to barn og får i snitt utbetalt litt over 100.000. Dette er når ingen av oss får jobbet helt fulle uker grunnet hjemmekontor med to barn som ødelegger for hjemmekontoret når de er hjemme. Taper også en del på sykedager/syktbarndagene, da får vi rundt 70% av vanlig lønn.

Siden vi uansett tjener nok orker ingen av oss bruke kveldene på jobb. Med 40 timer uker på begge to hadde lønnen steget.

Hvilken yrkesgruppe er dette? Drømmejobb å tjene så godt uten å ha fulltidsuke! :p

Vi har ca 90 000 pr mnd netto utbetalt i snitt ila året, varierer litt mellom enkelte mnd pga mannen sin bonus. 2 voksne 1 barn, snart 2 barn. Merker godt at vi er over gjennomsnittet og vi har god råd + store sparekontoer. Er ikke så altfor lenge siden vi var studenter (5 år) og da levde vi trangt, så vi er flinke og sparsommelige men unner oss turer etc innimellom (ikke nå med korona:p).

Sparer normalt ca 20 000 pr mnd.

Vi er sju + ett barn som har flyttet hjemmefra, som fortsatt får litt penger dann og vann. Vi ligger godt under snittet (jeg jobber deltid i et lavtlønnsyrke, mannen er ufør), men føler at vi har det romslig nok.

I snitt ligger vi rundt 165.000 til sammen. Da jobber vi forholdsvis normale uker (37,5). Litt usikker på hvor mye vi sparer, men betaler ned heftig på lån :)

Vi har rundt 75000kr i fastlønn til sammen i en vanlig måned uten overtid/helligdag/bonus. Vi sparer rundt 25000-30000 kr hver måned. Mesteparten i i fond. Drømmer om økonomisk uavhengighet. 37000kr er felles utgifter. Det dekker alle utgifter, inkludert mat. Vi er to voksne. Venter barn i Februar.

Last edited:
Vi har ca 65.000 - 70.000 i mnd samlet, av og til litt mer om samboer har jobbet overtid ☺️ Da har jeg ikke regnet med barnetrygden, feriepenger og bonus (mannens jobb).

Vi har to barn, en 5-åring og ei på 5 mnd.
Vi eier hus, to biler og billån, også har vi studielån begge to, bhg regning og en del annet, så minst 30.000 går til faste avgifter i mnd. Teknisk sett skulle vi klart å spare mye mer enn vi gjør, men vi nyter nok litt godt av livet.

Vi har romslig økonomi, helt klart! Men av og til klør jeg meg i hodet over hvor alt forsvinner allikevel.. :p men det handler om prioriteringer!

Last edited:
Ca rundt 80.000 netto med barnebidrag og barnetrygd.

God økonomi. Kjøpte nettopp bil uten lån. Han har mye sparepenger og på bsu.

Setter inn på felles regningskonto som blir en buffer til oppussing osv.

Jeg har to barn fra før, og vi fikk akkurat første sammen. Kjøpte hus i sommer som vi har litt lån på, og jeg har litt studielån.

Kanskje 20.000 i faste utgifter. Der vi sløser er mat, men vi kjøper det vi har lyst på. Prøver å handle på tilbud osv :joyful:

Ca 68-70 000 utbetalt. Uten barnetrygd, bonuser, overtid osv. Gode inntekter, men også mye utgifter. Tror vi ligger på ca 40 000 i faste utgifter, utenom mat og forbruk. Stort boliglån, to biler og studielån er de største utgiftspostene.

Vi har rundt 75 000 på en vanlig måned. Jeg har bonus-ordning i jobben, så jeg får ganske mye mer to ganger i året.

Vi har det veldig behagelig og romslig. Jeg er gjeldfri, og er den som tjener mest, så jeg har det jo helt luksus. Vi har drømmehuset, med mer enn nok plass, hvor vi tenker å bli til vi blir for senile til å ta vare på oss selv, og vi har to biler, råd til alt vi vil, osv.

Jeg ville heller hatt mer fritid enn penger, for sånn det er nå, er det ingenting vi trenger spare til, og ingenting vi mangler penger til (av det vi føler vi faktisk trenger og har lyst på).

Back
Topp